Четири швейцарски трамвая се движат от днес в София (галерия)

  • 24 април 2017 13:22

  • 34585
  • 23
Четири швейцарски трамвая се движат от днес в София (галерия)
© Булфото

Четири швейцарски трамвая започват да се движат от днес в София по линия номер 8 от Съдебната палата до ж.к. "Люлин". Общо 28 трамвая ще бъдат доставени до края на годината по линия на Българо-швейцарската програма за сътрудничество. Това съобщи днес кметът на София Йорданка ФандъковаЙорданка Фандъкова Йорданка Асенова Фандъкова е родена в Самоков. Завършва средното си образование в 35-а руска, която заедно със заместник министър-председателя по европейските фондове Малина КрумоваМалина КрумоваМалина Крумова P { margin-bottom: 0.08in; } е служебен заместник министър-председател по европейските и посланика на Швейцария у нас Денис Кнобел участва в официалното въвеждане в движение на трамваите на пл. "Възраждане".

Втората доставка от осем трамвая пристигна в депото на "Столичен електротранспорт" преди дни. Швейцарски трамваи предстои да се движат и по линии с номера 6 и 12, каза столичният кмет. По думите й целта на проекта "Модернизирани трамваи за град София" е да се подобри качеството и достъпността на услугите в обществения транспорт на града. Общата стойност на проекта е 3 млн. швейцарски франка, от които швейцарската страна покрива 85 на сто /2 550 000 шв. фр./

Изработването на План за устойчива градска мобилност на София е също част от проекта, подчерта кметът Фандъкова, цитирана от БТА. Планът обхваща периода 2017 - 2035 г. и има за цел да отговори на транспортните потребности на хората и бизнеса във всички локации на София.

Столичният кмет посочи, че трамваите са модернизирани, с нископодова секция, която ги прави удобни за майки с детски колички и хора с ограничени двигателни възможности. Оборудвани са със система за видеонаблюдение, пестят енергия и генерират по-малко шум.

Произведени са през 1990-1991 г., модернизирани са в периода 2000-2002 г. и подменят най-старите трамваи в София от 1980 г. Максималната им скорост на движение е 60 км/ч, имат капацитет от 60 седящи и 160 правостоящи места. Производител е Schindler Waggon AG с електрооборудване на Siemens AG и ABB AG.

"Ако трябваше да бъдат закупени нови трамваи с тези 3 млн. шв. фр., те щяха да стигнат за около два трамвая", каза зам.-премиерът Крумова. По думите й за Швейцария е изключително важно опазването на околната среда и затова тя подпомага екологични проекти у нас. По програмата се очаква да бъде подкрепен проект за изграждане на депа за предварително третиране на опасни отпадъци от домакинствата в пет общини, както и проект за обезвреждане на пестициди в складове из цялата страна, които са сериозен екологичен проблем, посочи Крумова.

Последвайте канала на

Константин Тодоров
34585 23

Свързани новини

Коментари 23

Добави коментар
Дончо

2017.11.02 | 10:25

23
А кметицата има ли билет за градския транспорт или се вози гратис.Къде са контрольорите?
Веселин Василев

2017.05.15 | 17:09

8
Ликвидирахме завода за производство на трамваи в България - сега ще купуваме боклуците на Европа.

2017.11.02 | 10:25

22
И тоя завод като направи 50 мотриси, после какво ще работи, като няма къде да се ползвът, освен София или ще ги изнасяме за Швецария и Германия, да не говорим що за качество ще имът, още нови тече вода...
Разделяй и владей

2017.11.02 | 10:25

21
Ако това те утешава, след 1945-та ликвидирахме и селското стопанство. До тогава България е 2-ра в света по производство на консервирани продукти. Под натиска на СССР и в рамките на СИВ, всяка една соц. държава произвеждаше това, което не може. На България се падна тежко машиност
...

2017.11.02 | 10:24

20
тежко машиностроене, като за тази цел ресурсите се внасяха отвън (тук няма достатъчно руда). Изгониха се хората от селата, построиха се заводи, ПРОИЗВЕЖДАХА СЕ ТРАМВАИ... Крайната цел беше пълна зависимост. В момента, в който една държава се опита да се откачи от СИВ, доставки
...

2017.11.02 | 10:24

19
СИВ, доставките на суровини спират и тя просто загива, тъй като съществуването й е обвързано изцяло с други фактори. Така, че какво сме произвеждали между 1945 и 1989-та изобщо не е критерий. Руска политика в действие, от която тепърва ще си патим.
бай Кор

2017.11.02 | 10:23

18
Сделката си е направо попадение, 28 трамвая за 3 мил или за нови едва 2-3...Нашите са направо гроги, а тия как ги гледам ще искарът поне 15 години...А тия дето кукудякът да си еват майната...
Споко

2017.11.02 | 10:22

17
Швейцария е с доста повече от 27 години напред от нас, така че не се притеснявайте. Пък и на ли знаете, че на харизан кон зъбите не се гледат :)

2017.11.02 | 10:22

16
А кога ще изгоните свинята Милова шефката на синя зона че това животно наяждане няма.
омг

2017.11.02 | 10:22

15
Хора ходих до Швейцария ,ми там няма такива зелени грозотии ! Кой не вярва да иде да види ! Това е срамно ако са дали пари за тия сандъци !
УУУУУУУУУ

2017.11.02 | 10:21

14
КОВЧЕЗИ НА 27 Г., БАХ ТИ БУНИЩЕТО НА ЕВРОПА СМЕ, А НЯКОЙ ПИТА ЛИ НИ НАС ДАЛИ ИСКАМЕ ТЕЗИ ЩАЙГИ ?

2017.05.15 | 18:32

13
смърт за бойко курвата

2017.05.15 | 18:31

12
Царят е гол! Трамваите са по-стари от баба ми!
Войвода

2017.04.25 | 17:41

4
Каква тая баба 90 ти набор ....ти да не си мангуст ?
уъъ

2017.04.25 | 17:41

3
дай , я тази баба 90-ти набор............ох, на дяда...........

2017.05.15 | 18:30

11
Сливи за смет! Пак вкарахме гюбрето на Европа!

Добави коментар

Водещи новини