-
30 ноември 2016 12:50
- 4707
- 0
3 декември е Международният ден на хората с увреждания. По този повод Мрежата от Европейски потребителски центровe (ECC-Net) иска да привлече вниманието към пътниците с въздушен транспорт, които са с увреждания или намалена подвижност. Въпреки че европейското законодателство осигурява значителни права на потребителите, те все още се изправят пред сериозни проблеми, когато пътуват със самолет.
През 2016 г. мрежата ECC-Net е получила различни информационни запитвания и жалби. Три от най-фрапиращите са:
- Възрастна жена от Холандия има полет от Амстердам до София. Тя е имала осигурена помощ при пристигането на летището, защото не е била в състояние да ходи на дълги разстояния. Въпреки това служител я завежда на грешен изход за самолета, в резултат на което тя изпуска самолета.
- На британска пътничка, която страда от болестта на Крон, е отказан достъп на борда на самолета, тъй като авиокомпанията счита, че тя е пияна.
- Австрийски потребител резервира полет от Виена до Париж. Той се нуждае от машина за хемодиализа, която е жизнено важна за него, но тя е твърде голяма, за да мине за ръчен багаж. Авиокомпанията отказва да предложи транспортиране на медицинското оборудване без допълнителни такси.
Съгласно Регламент на ЕС 1107/2006 за правата на хората с увреждания и лицата с намалена подвижност, потребителите имат право да чекират медицинско оборудване, без да им се налагат допълнителни такси. Освен това авиокомпаниите трябва да предлагат транспорт на кучета-придружители или средства за мобилност, като инвалидни колички, безплатно.
Летищата трябва да оказват такова съдействие, което да даде възможност на хората с увреждания да се придвижват от точката си на пристигане до самолета и след това от самолета до точката на тръгване, включително по време на качване и слизане. Например след полета на пътниците с намалена мобилност трябва да се окаже помощ да стигнат до свързващия полет, до автобус или такси. Ако е необходимо, трябва да им се помогне и с багажа.
Пътниците с намалена подвижност трябва да информират авиокомпанията или туроператора за необходимостта от помощ поне 48 часа предварително преди излитане. Ако на летището не им се окаже необходимото съдействие, потребителите трябва да се свържат с отговорните служители там. Авиопревозвачът е отговорен за проблемите, свързани с полета, багажа или чекирането на средствата за придвижване.
Регламентът се прилага за всички летища и авиокомпании, лицензирани в ЕС, Ирландия и Норвегия. Мрежата ECC-Net предлага безплатно помощ и съвети на пътниците с увреждания при трансгранични спорове, когато те вече са се свързали с въздушния превозвач, но без успех.
Повече информация може да видите на нашия сайт www.ecc.bg
Последвайте канала на
Свързани новини
Оцелял от трагичната катастрофа пусна клип от борда на самолета (видео)
29 ноември 201613:28
Самолет с бразилски футболисти се разби над Колумбия (видео+обновена)
29 ноември 201608:11
Трети ден Луфтханза отменя всичките си полети до София
24 ноември 201614:25
Над 40 пътници бяха свалени от самолет заради хулиганско поведение
21 ноември 201610:49
Какво се случва, когато не изключите телефона в самолета
19 ноември 201614:31
Трагедия в небето: Загина първата жена-пилот
16 ноември 201609:51
Летище София с 49% ръст на пътниците през ноември
14 декември 201610:37
Българи бяха блокирани на летище Прага с часове
04 декември 201619:43
Авиокомпанията, чийто самолет се разби в Колумбия, остана без лиценз
01 декември 201619:08
Белчев: Гоним второто място, макар че то не отива на ЦСКА! Ако клубът няма да разчита на мен, все някъде трябва да работя
Пореден обрат в Барселона: Лапорта уволнява Чави, бесен му е
Предложиха на ЦСКА 1948 бивше крило на Ливърпул
Изненадващо: Спартак (Варна) се разделя с Росен Кирилов
България излиза за първа победа в Лигата на нациите срещу Италия
Хебър се стяга за финален бой, а Берое вече мисли за ваканция
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
МС вдигна минималната заплата в държавните университети
17 май 202410:50
Народното събрание се събира извънредно във вторник
17 май 202411:16
Балабанов коментира инцидента с Кирил Петков: Въпросът е кой ще носи отговорността
17 май 202411:14
Русинова, ЕЦТП: Шофьорът на колата, в която се е возил Петков, е карал с над 100 км/ч
17 май 202411:09
Кирил Петков и още трима са разпитани за катастрофата с жертва
17 май 202409:32
Калин Стоянов обясни защо Кирил Петков се е возил в кола на НСО
17 май 202411:26
ГЕРБ искат извънредно заседание на СОС заради движението по "Патриарха" и "Витоша"
17 май 202409:31
Николай Рашков: Само обединени имаме шанс
17 май 202409:38
Полицаят, който се барикадира в дома си, опитал да се обеси на кабел
17 май 202410:00