-
06 септември 2016 07:26
- 6390
- 0
Италианци масово бягат от глоби на пътя в родината си, като си регистрират колите в България. Причината е, че италианските радари не ловят БГ номерата и така собствениците на возилата отърват санкциите на пътните полицаи, пише "Монитор".
Новата мода беше разкрита от най-влиятелния италиански всекидневник „Кориере дела сера“, който започна истинска кампания на нетърпимост срещу автомобилите с българска регистрация, които циркулират между Алпите и Сицилия. В обширен репортаж вестникът мотивира инициативата си с факта, че през миналата година от общо неплатени в страната 740 хил. глоби и актове за нарушения на правилника за движение на МПС 21 994 на стойност над 5 милиона евро са били джиросани на автомобили с нашенски номера. Пари, които за разлика от тези от другите наказателни постановления полицейската фирма за събиране на кредити Nivi credit Srl въобще не можела да възстанови поради куп причини. Като започнеш от бавната и скъпа бюрократична машина на Италия, преминеш през все още не добре регулирания обмен на информация между двете вътрешни министерства за нарушенията на правилника за движение и свършиш с невъзможността да събираш сам парите си на територията на чужда страна. С други думи, заключава „Кориере дела сера“,колите с регистрация в балканската държава са имунизирани срещу глоби радари, скоростни ограничения, зони с режимен трафик и въобще срещу изискванията на италианския правилник за движение на МПС.
Авторитетният всекидневник изрично подчерта, че огромното мнозинство от въпросните автомобили с българска регистрация не са шофирани от нашенци, а от стопроцентови италианци. Просто защото те са пожелали да се възползват от чистата аванта, която не се състои само в това да нехаеш за глобите и актовете, които ти се правят, но и да пестиш сериозно от застраховки, пътен данък, такси за луксозни автомобили и т.н.
Според сметките на вестника, залагайки на българския номер, всеки хитрец от Апенините може да икономиса до 85% от налозите, които трябва да плати в страната си за същото. И съответно тарикатът търси помощта на нароилите се напоследък десетки посредници, които срещу 1500 евро откарват колата ти в България и ти я връщат с имунизирани срещу всякакви наказания български номера и документи. С една немалка и неприятна, но все пак удобна за авантаджиите разлика – колата на практика вече е собственост на българска фирма, най-често на едноличен търговец и италианецът я кара с пълномощно, все едно, че я е наел.
Пред „Кориере деела сера“ наш сънародник на име Димитър обяснява, че работи като разносвач на плодове и зеленчуци в Неапол и има сайт за регистрация на италиански автомобили с български номера,клиентите му са различни в зависимост от това къде живеят.
Тези от Южна Италия са обикновено физически лица, които предпочитат съвсем законната, но накърняваща фискалните интереси на страната схема с единствената цел пестене на средства. В Северна Италия обаче номерът е уважаван преди всичко от фирми, защото така собствениците им или техните шофьори могат да карат колите бясно по аутобани и пътища, както и да ги паркират, където си поискат.
Според Димитър единственото неудобство е в случай на пътно-транспортно произшествие, не защото българският застраховател не плаща, а защото полицията може да се разрови в документите, да разкрие ощетяващата държавата схема и да ти причини главоболия. „В такъв случай - съветва сънародникът ни, - по-добре е да платиш щетите от джоба си, без да се разправяш, и да се покриеш!“. Димитър разкрива също така, че има и посредници, които срещу малко повече от 1500 евро „оправят нещата на място, без да карат колите в България“, като ги снабдяват с предварително подготвени или направо фалшиви номера и документи.
Последвайте канала на
Свързани новини
Двама безработни се млатиха и псуваха в Кърджали
04 септември 201613:37
Условни присъди и глоби за мъж и жена, првозвали 35 нелегални мигранти
29 август 201617:14
Новината за палежа на тютюневите складове стигнала до Брюксел
24 август 201611:04
Солидни глоби за изхвърляне на строителни отпадъци на нерегламентирани места
22 август 201609:16
Обмислят вдигане на глобите за нередовни винетки или неплатени тол такси
17 август 201612:19
Делчев: Глоби от гастарбайтерите за нарушения на пътните правила у нас почти не се събират
15 август 201615:33
Кораб, напълнен с италиански боклук, пътува към България
16 септември 201614:11
Глоби за трима туристи за хулиганство
09 септември 201611:44
Делчев: Повишаваме събираемостта на глобите на пътя със сваляне на номерата на автомобила (видео)
06 септември 201608:13
Два отменени гола в добавеното време донесоха радост на Крумовград срещу Славия
България допусна обрат от Черна гора и се отдалечи от ЕвроБаскет 2025
Кириякос Георгиу разказа за премеждията си в Спартак (Варна)
ПФК Ботев: Ситуацията около Антон Зингаревич става все по-странна и лишена от прозрачност
Салах: Разочарован съм, по-скоро съм вън от Ливърпул, отколкото вътре
Областна администрация София-град и Столична община подписаха договора за прехвърляне на собствеността на "Герена"
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Петър Чобанов: Минималната заплата крие повече рискове, отколкото решения на проблеми
25 ноември 202420:50
От прокуратурата искат постоянен арест за трима от биячите в мола
25 ноември 202418:09
Шофьор на тролей е със счупени нос и ръка след побой от пътник в София
25 ноември 202418:11
Юлиян Попов: Цената на водата в България е ниска, трябва да се инвестира в напояване
25 ноември 202418:46
Общини напират да вдигнат цената за паркиране
25 ноември 202422:30
Водещите новини! Бабикян: Борисов води разговора с Пеевски, а не с ПП-ДБ. Войната в Украйна доведе до нова ескалация между Запада и Москва (и още…)
25 ноември 202419:18
Нетаняху може да бъде арестуван, ако пътува до Германия
25 ноември 202419:28
Белият дом: Преговорите за спиране на огъня между Ливан и Израел вървят към споразумение
25 ноември 202422:53
Осло не откри доказателства за връзка между норвежеца, собственик на българска фирма, и взривените пейджъри на "Хизбула"
25 ноември 202420:41