Пускат гореща линия за развалени пържоли

  • 06 декември 2011 07:56

  • 960
  • 0
Пускат гореща линия за развалени пържоли
©

0700 111 22 - това е телефонът, на който на цената на един градски разговор всеки потребител вече може да се оплаче в Комисията за защита на потребителите от нелоялни търговци. В рамките на петото издание на кампанията на земеделското министерство "Коледата безопасна" инспекторите от КЗП започват масови проверки заради очакваното предколедно пазаруване, пише "Стандарт".

От началото на годината в Комисията за защита на потребителите са постъпили над 12 000 жалби и сигнали за стоки и услуги. Около 400 от тях са свързани с пазаруване по интернет, което включва както онлайн магазини, така и сайтовете за колективно пазаруване. Те станаха доста посещавани през последната година заради изгодните оферти, които предлагат на хората - от гримиране през вечеря до околосветско пътешествие. Обичайно цените падат в зависимост от броя на записалите се. Сайтовете за колективно пазаруване се проверяват периодично от експертите на КЗП за спазването на изискванията за работа с електронна търговия. Проверките на подобни оферти обаче се извършват преди всичко по жалби на потребители, тъй като тези предложения действително са валидни за много кратък период от време, от една страна, а от друга - са неизброимо количество, потвърдиха от комисията.

Заради предстоящите празници пък експертите от защита на потребителите са насочили усилията си към предпазване от нелоялни търговски практики. Най-често става дума за некоректни действия от срана на търговците, като целта им е да привлекат повече клиенти и да натрупат авоари. Освен обикновените магазини се проверяват и електронните. Най-честите проблеми при колективното пазаруване са продажбата на огромен брой ваучери, които след това не могат да бъдат обслужени, предоставяне на некачествена услуга, отказ да се изпълни услугата или да се даде стоката, както и публикуване на невярна информация за цената на отстъпката. Като за пример от КЗП обясниха, че става дума например за отстъпка от 50% или повече, но в действителност е възможно отстъпка изобщо да няма. В такива случаи потребителите биха могли да направят проучване на стойността на услугата или стоката в интернет, за да се убедят, че тя действително струва приблизително 100 лв. например и че съответно предоставяната отстъпка, давана от търговеца, е действително в обявения размер.

Другият голям проблем е покупката на месо и мръвки с изтекъл срок на годност. "Голям проблем е поставянето на втори етикет с неверни дата и грамаж", обясниха още от комисията. Затова те съветват хората да не пестят сигналите към инспекторите, които ще проверяват всички жалби за нередности.

Последвайте канала на

Борислава Борисова
960 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини