-
11 ноември 2011 18:24
- 2769
- 0
Списък на черните пътни участъци с най-много смъртоносни катастрофи правят МВР и агенция “Пътна инфраструктура”, пише в Труд.
Всяко опасно шосе или магистрала ще бъде с досие. В него ще има информация кога е построено, колко катастрофи стават, колко са убитите и ранените, в кои часове на денонощието стават фаталните сблъсъци. Така полицията и пътната агенция ще предприемат съвместни мерки за спиране на войната по шосетата.
Полицаите и пътищарите планират да поставят там снимащи радари. Между платната за движение ще монтират разделителни мантинели. Ще има и засилени дежурства на пътни полицаи.
Отсечка на смъртта
Според катаджии само с поставянето на мантинели може да бъдат спасени до 50 човешки живота на година. Те дават пример с участъка от пътя Бургас - Созопол, кръстен Отсечката на смъртта. От 30 до 70 души годишно загиваха на него до 2009 г., преди да бъдат поставени предпазните огради. Статистиката на КАТ сочи, че най-опасни са републиканските пътища от I клас. Рискът при тях идва от това, че насрещно движещите се автомобилни колони не са разделени, както е при магистралите. За най-страшен се смята участъкът Стара Загора - Нова Загора - Сливен - Карнобат.
От Пътна полиция призовават всички шофьори да бъдат внимателни и да се подготвят за тежката зима. Те съветват да не се тръгва на път, ако автомобилът не е в пълна изправност. Водачите да регулират фаровете, да си осигурят зимни гуми и вериги за сняг, да проверят отоплението и устройството за измиване на предното стъкло.
През зимата видимостта е намалена, шосетата са мокри, заснежени, заледени. Затова шофьорите трябва да изберат скорост, която позволява да се спре в зоната, осветявана от фаровете им.
КАТ апелира да се намали скоростта преди мост, където може да има заледяване. “Не потегляйте при прогноза за обилни снеговалежи. Тръгвайте с пълен резервоар, топли дрехи и храна за всички в автомобила!”, съветва още пътна полиция.
Кресненското дефиле с редовен кръвен данък
Най-кървавите места в Пиринско са Кресненското дефиле и Предел. Десетки са намерили смъртта си по тези пътни участъци заради несъобразена скорост. КАТ няма точна статистика, но всеки си спомня кървавата катастрофа край Предел, когато шофьор на самосвал връхлетя в колона от коли пред него, уби петима и рани тежко девет души през септември 2007 г.
Черната статистика показва, че на месец и половина Кресненското дефиле също взема кръвен данък. И причините отново са шофиране с висока скорост. Често катастрофи стават и в отсечките от Петрич към ГКПП-Златарево и при село Железница, въпреки че пътищата са прави и в добро състояние.
Други участъци с висока концентрация на автосблъсъци са селата Джерман, Усойка, при картинг пистата край Благоевград. Катастрофи стават и по пътя Банско - ГКПП-Илинден, на разклоните за селата Места, Копривлен, Хаджидимово и за Гоце Делчев.
В Кюстендилско най-много пътни инциденти стават при с. Цървеняно. Според шофьори причината е калпав асфалт, положен в участък от около 1 километър на влизане в селото, където има 90-градусови леви завои. Горният слой на асфалта бил много гладък и не правел сцепление с гумите, твърдят препатили водачи. “Там е ад - няма начин дори само при една роса да не се подхлъзнеш и ако има срещу теб автомобил, ударът е неизбежен. Ако някой си е направил труда да брои, за 4 години сигурно има вече към 1000 катастрофи. Оставили са си ръцете с тоя особен асфалт”, ядосва се 40-годишен тираджия от Кюстендил, който пътува всекидневно през село Цървеняно и Конявския балкан.
Според местния шеф на КАТ Румен Точев не е виновен само асфалтът, но и водачите, които не се съобразяват с пътните условия и не се движат с подходяща скорост.
Шосето на смъртта
Отсечката Пловдив - Смолян получи името Шосето на смъртта заради зверските катастрофи по него. За да намалеят жертвите и ранените, всяка година започнаха да се правят курбани в края на декември. Инициативата поде от 2007 г. насам досегашният кмет на село Забърдо Валентин Черпоков.
Пътят е основната и единствена връзка от Пловдив за Смолянска област, Пампорово и КПП-Златоград към Гърция. Той е и един от най-натоварените и рискови у нас. Въпреки идеите да се разшири през годините, досега той си остава двулентов, с много завои.
“Този път е с доста тежки катастрофи, има жертви, много е натоварен и има много челни сблъсъци. Основната причина за травматизма е неправилно изпреварване”, коментира шефът на ОДП-Смолян комисар Кирил Хаджихристев.
След като с години не бе ремонтиран, сега са осигурени средства и започна цялостната му реновация. С 19,197 млн. лв. през следващите 2 години ще се ремонтират три тунела, 12 моста и водостоци и 48,6 км от пътя Асеновград - Чепеларе.
Подслон
“Черната” отсечка по пътя от Стара Загора към морето е край с. Подслон. За последните 4 години там са станали над 150 тежки катастрофи с над 25 загинали и стотици ранени. Заради засиления контрол и поставената камера през последните две години има сериозно намаляване на пътните инциденти, но пак не се разминава без жертви.
Последната катастрофа с убит човек стана преди дни. На 6 ноември около 17,20 ч “Пежо 306”, управлявано от 45-годишна сливналийка, било изпреварено от “Опел Астра”. За да избегне сблъсъка с него, жената навлязла в лентата за насрещно движение и се ударила в “Лада Нива”, чийто шофьор загина.
На 6 август м. г. при зверска катастрофа загина 16-годишно момиче от Израел, а още четирима бяха тежко ранени. Тогава лек автомобил “Шкода Октавия”, управляван от 53-годишен израелски гражданин, започнал неправилно изпреварване на камион. Шкодата навлязла в лентата за насрещно движение и се блъснала челно в идващия “Опел Корса”.
През февруари м. г. момче и момиче на по 18 години изгоряха в лек автомобил “Ауди”, след като колата се удари в електрически стълб и избухна в пламъци.
Петолъчката
Участъкът от Сливен към Петолъчката е едно от най-охраняваните от полицията места у нас. Причината: още от 1985 г. пътният възел е регистриран като място с много катастрофи. През “Петолъчката” преминават няколко потока автомобили, най-мощният от които е от София към Бургас.
През летните месеци трафикът се увеличава драстично и стига до 20-25 хил. автомобила на денонощие. Преди 4-5 години полицията въведе нов режим за охрана и регулиране на движението по трасето. Когато трафикът нараства, на шосето излизат катаджии и мобилни екипи с мотори. Присъствието им е денонощно. В резултат тежките катастрофи намаляха драстично - по една-две годишно. Най-честите причини за произшествията са висока скорост, неспазване на предимство, както и пияни шофьори.
89 сблъсъка за 6 месеца в Бермудския триъгълник
Пътят Русе - Бяла е най-опасният участък в целия регион, категорични са от полицията. От октомври 2010 г. до 31 март т. г. там са станали 89 катастрофи с 5 убити и 25 ранени. През 2009 г. в т. нар. Бермудски триъгълник на смъртта са регистрирани 117 катастрофи с 8 загинали.
Трафикът е интензивен, защото пътят е част от трансевропейски транспортен коридор № 9. Той свързва Северна България с ГКПП-Маказа и осигурява автомобилния поток от Източна Европа през България към Турция и Гърция. Завоите и наклоненият терен са страшни, защото пътят е с по една лента в двете посоки.
Близо 5 години след като автобус падна от мост и загинаха 18 души, пътните инциденти там секват. За да се повиши безопасността, мостът бе реконструиран, бе разширена отсечката и се изгради кръгово движение.
Насрещните коли се крият зад могили
Участъкът от село Гривица до разклона за град Славяново на пътя Плевен - Русе сее най-много смърт в Плевенско. Пътят “подлъгва” тези, които не го познават, да карат с висока скорост. Но той е коварен, тъй като малки възвишения, подобни на могили, крият отсрещните автомобили и всяко необмислено изпреварване крие риск.
Още в първите дни на тази година шофьор загина при удар на форда му в румънски автобус с туристи. Дни по-рано на няколко километра от мястото русенец изгоря пред очите на баща си, след като се заби в ТИР. Часове по-късно друг шофьор окървави същия път, като се заби в дърво.
В първите дни на февруари четири момчета от Левски намериха смъртта си в зверска касапница.
Преди малко повече от месец румънски свещеник и служител на плевенска компания за газови инсталации загинаха на място при челен удар на същия път.
Хаинбоаз
Пътят през Хаинбоаз взема най-много жертви. Участъкът в планинския район е осеян с остри завои, а поема трафика на международни тирове, които се движат от Свиленград към Русе. Най-честата причина за инцидентите са високата скорост и несъобразяване с метеорологичните условия.
Климатът в Балкана е по-суров и често има заледявания. Проблем създават и скалите от планинския скат край пътя. Често след обилни дъждове се откъртват огромни каменни блокове и се свличат върху пътя. С концентрация на произшествия са и отсечките Велико Търново - Габрово, между селата Моравица и Кавлик по пътя София - Варна и на разклона за стражишкото с. Кесарево.
Черната статистика сочи, че през тази година на територията на Великотърновска област са загинали 19 души.
Последвайте канала на
Свързани новини
Контузия отказа Григор Димитров след осем гейма срещу Медведев
Невероятно! Падна легендарният световен рекорд на Стефка Костадинова
Хамилтън пренаписа историята с деветата си победа на "Силвърстоун"
“Контра”: Заслужено ли Англия и Нидерландия са на полуфинал
Стана ясна сумата, която Левски ще плати за новия си нападател
Евро 2024 - следете всичко най-интересно в Германия с екипа на Sportal.bg
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Найден Тодоров: Гласуването на проектокабинета Желязков бе театър
07 юли 202419:52
ПП: Не виждаме условия за формиране на проевропейско, антикорупционно правителство и потвърждаваме, че ще бъдем конструктивна опозиция
07 юли 202418:36
Екатерина Захариева: Какво означава технически кабинет?
07 юли 202419:21
11% повече: На 8 юни започва изплащането на преизчислените пенсии
07 юли 202421:18
Журналистка за Брендо: Той е много повече от кокаинов крал
07 юли 202418:49
Почина дългогодишният музикален редактор в програма "Хоризонт" Сергей Джоканов
07 юли 202420:22
Американският агент, започнал разследването на Ружа Игнатова: Според мен тя е мъртва
07 юли 202419:12
Първи резултати от вота за парламент на Франция: Крайната десница губи втория тур
07 юли 202421:33
Мария Бакалова подготвя пиеса за Бродуей
07 юли 202420:40