Ще караме на фарове целогодишно

  • 05 ноември 2011 07:32

  • 12459
  • 43
Ще караме на фарове целогодишно
© Интернет

Колите да се движат целогодишно с включени фарове по всяко време от денонощието.

Такава промяна в Закона за движение по пътищата възнамеряват да инициират от ГЕРБ, съобщи шефът на транспортната парламентарна комисия Иван Вълков.

Въпросът е обсъждан многократно на кръгли маси, ще приемем въвеждането на тази мярка за ограничаване на броя на пътнотранспортните произшествия почти сигурно, аз лично напълно я подкрепям, коментира народният избраник. Според него въвеждането на изискването да се кара винаги с включени светлини, а не както сега от 1 ноември до 1 март на следващата година, е наложително и много от европейските държави неслучайно вече са предприели тази стъпка. Сред тях са Германия, Австрия, Дания, Франция, Италия, Унгария, Естония, Литва, Латвия и скандинавските страни.

Глобите за шофьорите, които са забравили да пуснат фаровете си в светлата част на деня там, далеч надхвърлят налаганата у нас санкция в размер на 20 лв. В някои от тези държави нарушителитеолекват за това провинение с цели 200 евроВ страни като Швеция пък проблемът отдавна е решен отдавна, тъй като автомобилите разполагат със система за автоматично включване на светлините заедно със запалването на двигателя.

Статистиката сочи, че в държавите, които са въвели мярката, пътните инциденти са намалели с 20%.Вълков е на мнение, че изискването да се шофира целогодишно с включени и през светлата част на денонощието светлини допълнително ще улесни шофьорите. Така щял да се реши проблемът, който възниква от това, че сега водачите трябва да свикват с изискването в началото на ноември и да го спазватв продължение на едва пет месеца, вместо да си изградят навикПо-добре водачите да знаят, че това им е задължение винаги, щом седнат зад волана.

Включените светлини са индикатор, позволяващ на участниците в движението да забележат отдалече приближаващия се автомобил, категоричен е депутатът от ГЕРБ. Той поясни, че често, най-вече в сутрешните часове и привечер, колите, чиито фарове не са пуснати, се сливат с околната среда. Рискът това да се случи бил особено голям при определени цветове автомобили, например сивите.

Последвайте канала на

12459 43

Свързани новини

Коментари 43

Добави коментар
bg

2012.07.31 | 13:40

38
Сигурно са казали на ченгелите "Пари за заплати няма да има,ама ще направим така,че да си ги избиете от народа" и решеха целогодишно на фарове !!! И те доволни и простите ушаци доволни !!!
Просто така

2011.11.06 | 10:13

5
Добре де, що внаги сравняват цените на услугите, цените на глобите но никога не сравняват заплатите. Примерно моята заплата е 450 евро ако я обърна от левове в евро. Много се съмнявам в Германия, Австрия, Дания, Франция, Италия, Унгария, Естония, Литва, Латвия и скандинавските страни да има такава запата за 40 часова работна седница.
С.

2012.07.31 | 13:40

37
Хората разбират, че закон е писан, за да се спазва, само тогава, когато му бръкнеш в джоба. Държавата прекрасно знае, че 20 лева няма да катурнат никой шофьор и затова качва глобите. Напълно са наясно всички, че 95% от трудещите се работят полулегално - получават едно, а на документи съвсем друго. Като ти вземат 2х200 лева за нарушение, много ме съмнява, че следващият път ще караш така, както на теб ти изнася. Нека уважаваме закона и животът в тази страна ще стане със сигурност много по-приятен. Докато живеем на принципа "он че ми каже какво да правим" - оправя няма да има.
sss

2011.11.06 | 12:24

10
purvo da montirat skorostni kameri na povecheto opasni mesta vuv bulgaria kato goreposochenite strani sa go napravili otdavna i sled tova da vuvejdattakiva pravila teia v parlamenata se chudat kakdasi zapulnat vremeto prekarano v nego
trendafil

2012.07.31 | 13:39

36
napylno bezsmisleno iziskavane kak e dokazano za efekta sas svetlini tova sa dopylnitelno 6e natovari djoba na gorkiat balgarin
бг 55

2012.07.31 | 13:38

35
Да си сложим и сини лампи на покрива, ще сме още по забележими.Mоже и серени! А после? По закон и сега при намалена видимист си длъжен да включиш фаровете.Цитираните страни са на север та м климата до колкото знам е по различен от нашият. И това ли е най големият ни проблем? Аман от простотии!
spartak

2012.07.31 | 13:36

32
Напълно си прав! От изброените страни няма нито една наша съседна държава, а от останалите само Франция и Италия са на нашите географски ширини. Останалите са доста по- северни! Но момент, дали това решение няма нищо общо с факта, че КОЛИТЕ ХАРЧАТ ПОВЕЧЕ БЕНЗИН КОГАТО СА С ВКЛЮЧЕНИ СВЕТЛИНИ?!?!? Дори с 1% да е повече това умножено по кажи речи 1 000 000 коли в България (макар че сигурно са повече) излиза че тук ще се купува бензин като за още 10 000 коли! 10 000 дори от най икономичните биха харчили общо около 40 000 л./100км повече бензин, което прави 100 000/100км лева. Сега можете да си сметнете сами колко км средно навърта един автомобил годишно (според мен поне 5000,даже и повече), което прави 50*100 000 = 5 000 000 млн лв. дори при най минималните стойности, които аз съм слойил. Ако приемем, че реално колите ни не са масово най- икономичните модели, и ние караме повече от 5000 км, което е около 13 км на ден средно ще излезе дори може би двойно повече. Но със сигурност поне 5 000 000лв от нашите пари ще отиват в Бензиностанциите само защото някой иска д аму светя през Юли, когато слънцето е толкова силно, че най- малко ме вълнува дали тоя отсреща е с пуснати фарове. ОЧАКВАМ СКОРО И ЗАКОН КОЙТО ЗАБРАНЯВА ШОФИРАНЕТО СЪС СЛЪНЧЕВИ ОЧИЛА!
mitak

2012.07.31 | 13:37

33
Повечето от писалите тук май не знаяат откъде се взиза в автомобил, камо ли да са го карали. Аз напълно подкрепям идеята за целогодишно каране с включени светлини! От собствен опит знам, че ако автомобилът срещу теб е с включени фарове преценката за скоростта му, времето с което разполагаш да извършиш маневрата и т.н. са много по-добри. Аз съм за.

2012.07.31 | 13:37

34
Ейййй браво бе, квантов физик! Как променяш преценката за скоростта на едно и също тяло като му включиш фаровете и като му ги изключиш? Луда работа- пернишки голф! Сега действащият закон просто не се спазва. При намалена видимост половината шофьори пестят от загасените си фарове. Кво пестят, да ги пита човек, като могат да изгубят живота си. Но е пълна безмислица всички да светим целогодишно като коледни елхи. Като свикнем да виждаме автомобилите така, при умора съзнанието ни пак ще изключва факта че това е автомобил. Ефектът е като ефекта на плацебо- има го докато вярваме че го има.

2011.11.06 | 12:22

9
Absoliytni GLYPOSTI! Vseki normalen voda4 ma6inalno si vkliy4va farovete pri neobhodimost, bilo to zime,lete,denem ili no6tem.Drug e vaprosa 4e sistemsta ne suzdava NORMALNI VODA4I . Drogirani lapeta s burzi koli, edrogurdi hubavici koito ne sa i sunyvali 6to e manevra , vzemaiki knijka tq neznae kade e zadna i ogledalata, osven panoramnoto 6toto tam si pudri nosa. A '' Ganio'' s golfa tepurva trqbva da go y4im da se prestroqva. I na fona na tezi potencialni ybyici na putq,farovete izglejdat kato detska diaria!!!
Теодор

2012.07.31 | 13:35

31
Предлагам освен включени фарове автомобилите да имат задължително закачен червен байрак на антената който да се вее и да се вижда от далеч и да карат с постоянно натиснат клаксон за да се чуват от далеч. А шофьорите да карат с изваден гол задник през десния страничен прозорец намазан с вазелин че да им е по лесно на полицаите и власт имащите да ни го нашмулват якоооо!
Rammstein

2011.11.05 | 21:58

3
развесе ли ме якооо

2011.11.05 | 20:54

1
Hahaha, az se 4ydq 6to me boli guza kat se pribera ve4er. Pra6tam jenata za vazelin, 4e 6te putyvam.

2012.07.31 | 13:35

30
Така или иначе карам със светнати фарове целогодишно. Подкрепям предложението. Наистина ми натовари годишния бюджет прекалено много...............със 60ст. хаахаха. Имал съм случай когато се забелязва автомобила в последния момент защото не е с включени светлини.......нещо като камикадзе

Добави коментар

Водещи новини