Полски експерти: Не ни трябва лиценз и разрешение от Русия, за да ремонтираме изтребителите ви

  • 14 октомври 2015 15:33

  • 2980
  • 12
Полски експерти: Не ни трябва лиценз и разрешение от Русия, за да ремонтираме изтребителите ви
© Булфото

Представители на ръководството на полските военни заводи WZL-2 и WZL-4 посочиха пред журналисти, че гаранциите, които могат да поемат по отношение на българските МиГ-29 са като тези за полските Военновъздушни сили, които разполагат с такива самолети.

В момента вече не ремонтираме самолети или двигатели, това е вече модернизация, не е ремонт, ние поддържаме експлоатацията на тези самолети, подчерта членът на Борда на WZL-2 и директор по производството и обслужването Збигнев Матушчак на брифинг, на който бяха представени възможностите на полските заводи в Бидгошч и Варшава, предаде БТА. Той отговори на въпрос дали са верни твърденията, че Полша няма лиценз да ремонтира чужди самолети на трети страни. Никой не е получил лиценз от Русия, добави Матушчак. Пред журналисти той посочи, че са напълно готови и могат самостоятелно да извършат ремонтите. По думите му те вече ремонтират двигателите си със собствена, авторска документация.

WZL-2 /Wojskowe Zaklady Lotnicze No. 2 S.A./ в Бидгошч и WZL-4 във Варшава са основният партньор на полските ВВС, поддържайки и обезпечавайки военните самолети, сред които Су-22, МиГ-29 и С-130 "Херкулес". До момента те са работили само за нуждите на полската военна авиация. Експертите посочиха, че влагат в изтребителите нови модерни технологии и възможности, а когато имат проблеми с получаване на резервни части, са в състояние да монтират свои, изработени в Полша.

Предлагаме същата гаранция като за полските ВВС, посочи Збигнев Матушчак в отговор на въпрос по какъв начин полската страна би поела гаранции при евентуален ремонт и модернизация за безопасната експлоатация на българските машини. Нашите МиГ-ове летят безопасно вече 20 години, добави той. По отношение на подготвяния договор между България и Полша, Матушчак посочи, че той е междуправителствен и става въпрос за двигатели на МиГ-29 - като една първа крачка с цел самолетите да могат да бъдат вдигнати във въздуха.

Председателят на Борда на двата завода Лешек Валчак посочи пред журналисти, че полската страна е в състояние да предложи помощ на българската в рамките на модернизация, като може да сподели опита и капацитета на технологиите си. По думите му процесът има няколко етапа, като първият е двигателите да бъдат ремонтирани, а после самолетите да се модернизират. Гаранциите са същите, каквито предлагаме и на полските ВВС, посочи също Валчак. От завода казаха, че имат 20 години опит в работа с МиГ-29. Полските ВВС разполагат с 32 такива изтребителя, като половината от тях имат нови натовски системи.

Последвайте канала на

Филип Епитропов
2980 12

Свързани новини

Коментари 12

Добави коментар

2015.11.24 | 22:34

12
ХАХА, МНОГО ЯСНО. КОГА НА МЕНТЕТАТА ИМ Е ТРЯБВАЛО ЛИЦЕНЗ, ТЕ СА МРЪСНИ МЕНТЕТА - СКАПАНИ, БОКЛУК, ОСАКАТЕНИ.

2015.11.24 | 22:33

10
полски експерти по пиене на водка и спане в калта
Дааа,

2015.11.24 | 22:33

11
И руските експерти пият,но с отвращение!
9MM

2015.10.15 | 09:31

1
MAGAT DA PIAT KAKTO SI ISKAT,TOZI MODEL E TIAHNO IZOBRETENIE....

2015.11.24 | 22:33

9
Гаден модератор ,и ти ,като поляците седите на черния краварски !

2015.11.24 | 22:33

8
не им трябва лиценз за да убият българските пилоти с некадърен менте ремонт, те са алчни за пари, за пари продадоха и родната си полска народност
Intel® Core™ i5-4670K

2015.11.24 | 22:33

7
Такива глупости в авиацията са недопустими! Само лицензирана от производителя фирма може да работи.
someone

2015.11.24 | 22:33

6
да бе и аз ще ремонтирам и произвеждам мерцедеси лиценз не ми трябва нито разрешение ей така просто ми харесва пари падат за какво са ми някакви хартийки.
Симо

2015.11.24 | 22:33

5
Става въпрос за ремонтиране , а не за поддръжка , защото поддръжката си я правим и ние и то по успешно

2015.11.24 | 22:32

4
POLYAKA NYAMA TAZI PRECIZNA RUKA

2015.11.24 | 22:32

3
Aerostar Bacău (Румыния), DASA (Германия) и Elbit Systems (Израил). това са компани който имат лиценз за модернизация на Миг 29 защо не са избрани, а поляците явно подкупа е бил доста голям
кирчо

2015.11.24 | 22:32

2
Абе стига сте ревали като неиздоени малачки,много бързо забравихте като търсехте вносни резервни части за руските си коли. Руснаците са скарани с качеството, те самите се подиграват със техниката си. Не съм русофоб,просто реалист.

Добави коментар

Водещи новини