Десет известни мъже се появиха със сутиени

  • 27 октомври 2011 13:07

  • 2456
  • 0
Десет известни мъже се появиха със сутиени
©

Кампанията "Аз съм с теб" призовава към подкрепа и разбиране за жените с рак на гърдата.

В началото на октомври, международният месец на борбата с рака на гърдата, десет популярни български мъже застанаха пред обектива на Васил Германов, за да се включат в кампанията „Аз съм с теб”. Върху дрехите си, те облякоха сутиени, като символ на готовността да се поставиш на мястото на другия, да споделиш неговите страхове и проблеми. Снимките се появиха във Фейсбук и много от най-големите български медии.

Ракът на гърдата засяга една от всеки 10 жени, но открита навреме вече е напълно лечима при повече от 92 % от случаите. Кампанията разглежда какво се случва на хората, които чуват от лекаря: „Имате рак на гърдата“. Стъпките след получаване на диагнозата са особено важни и решаващи за съдбата на пациента, тъй като има различни видове рак и съответни терапии. Днес на всяка пациентка се правят няколко изследвания, които дават хормоналния и ХЕР2 статус на тумора. Например ХЕР2 положителният рак на гърдата расте и се разпространява по-бързо от другите и изисква специфично поведение.

Всяка година ракът на гърдата засяга над 3900 жени, а с това заболяване у нас живеят общо 30 000 пациентки. ХЕР2 положителният рак се среща при около една пета от случаите. Една от най-важните предпоставки за успеха на лечението, освен ранната диагностика, е индивидуалният подход при избора на терапия. Ето защо жените, засегнати от болестта имат нужда от подкрепа и мотивация, за да изискват най-доброто лечение за своя конкретен случай. Това е и основното послание на кампанията "Аз съм с теб" на АПОЗ и Рош България.

„Не е необходимо да имаш гърди, за да усетиш какво причинява рака на гърдата. Понякога е достатъчно да си само човешко същество, което знае значението да думите "обич", "подкрепа" и "съпричастност", сподели един от участниците в инициативата, радиоводещият Драго Симеонов. Део, Ники Кънчев, Димитър Павлов, писателят Калин Терзийски, гримьорът Слав, Михаил Заимов, блогърът Мартин Ангелов, издателят Мартин Захариев, ТВ водещият Денис Ризов и певецът Тома също се включиха в кампанията „Аз съм с теб”.
 

 

Поводът за различният подход е полученият  резултат от наблюдения на онколозите. Според тях над една пета от двойките се разделят, след като на жената бъде поставена диагнозата рак на гърдата. При младите семейства този дял надхвърля 50%. Често подкрепата на близкия човек е онзи невидим фактор, който може да реши изхода на битката с рака. Жената, засегната от това заболяване, има нужда от сила и самочувствие, за да потърси най-доброто лечение за себе си. Страшната болест засяга и отношенията между хората. Затова мъжката роля е изключително важна за преодоляване на изпитанието.

Кампанията „Аз съм с теб” ще завърши с издаването на сборник с разкази -  десет лични истории на жени, преборили рака на гърдата, разказани от десет журналистки. Тя ще се разпространява безплатно сред онези, които за първи път се изправят пре това изпитание.

Последвайте канала на

woman.bg
2456 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини