Капитанът на А320 отишъл до тоалетна и самолетът се разбил?

За мен са две версиите – терористичен акт или много тежка неизправност в самолета. Това мнение изрази в сутрешния блок на бТВ бившият транспортен министър и бивш изп. директор на WizzAir Кристиан КръстевКристиан Кръстев Кристиан Кръстев е министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията от 12 март по повод инцидента със самолет в Южна Франция.

Той гостува заедно с бившия главен инспектор по безопасност на полетите Ангел Борисов.

Според Кръстев версията за терористичен акт не се коментира от чужбина, защото спекулациите на тази тема ще са в много аспекти. Докато не бъдат изследвани черните кутии, ще се лансира тезата за неизправност на самолета, смята той.

В рамките на тези 7 минути (преди да се разбие, б.р.) пилотите трябва да овладеят ситуацията, трябва и да подадат сигнал – това не се е случило, подчерта бившият транспортен министър от служебния кабинет на Марин Райков.

Ангел Борисов обаче не се съгласи с тезата за терористичен акт: „При завземане на екипажа терористите правят действия, които е нямало в случая. В този случай самолетът освен, че се снижава, се е и отклонява“.

Борисов лансира една интересна своя теория, според която по време на катастрофата капитанът е отишъл до тоалетната.
„Имало е случай на катастрофи, в които капитанът отива до тоалетната, а вторият пилот си оплита ръцете какво може да направи, защото капитанът взима решения. В случая е непонятно пасивното отношение на екипажа към ситуацията. За мен в кабината е липсвал капитанът“, отбеляза той.

Всеки има физиологични нужди, отбеляза Кръстев.

Иначе и двамата подкрепиха идеята, че тезата за замръзване отпада, а екипажът е бил длъжен да уведоми Земята какво се случва.
„Екипажът е жив, той е длъжен да уведоми земята какво се случва. Веднага трябва да подчертая, че това не е падане на самолета. Той снижава със скорост сравнително постоянна, но това не е аварийно снижение“, отчете Борисов.

Предвид това, че самолетът се движи с такава висока скорост, всеки един пътник знае, че това не е стандартно. Когато се снижат надолу, всички усещат как олекват, посочи Кръстев.

Те усещат ускорението, поправи го събеседникът му.

В момента, в който започне самолетът да се снижава, ние усещаме как олекваме. Аз съм убеден на 100%, че всички пътници в определен момент са знаели, че се движат към земята, продължи обаче бившият министър на транспорта.

Ангел Борисов недоумява действията на самолета.
„Това, което показва радарът – самолетът започва отклонение надясно към Марсилия, загадката е че той прелита района на Марсилия, заминава за Ница и въпреки това той продължава едно снишение и се разбива, екипажът не реагира“, отбеляза той.

Компанията Germanwings е създадена през 2002 година. Всички самолети А320 са около 22-годишни. Практиката в Европа е над 25-годишните самолети да се използват за чартърни полети или да отиват към страни към третия свят, каза още Кръстев по повод спекулациите около възрастта на самолета, който се оказа, че е на 24 години.

Борисов обаче е не мнение, че „както стара риба няма, така и стар самолет няма“. Остарява конструкцията, не техниката, аргументира се той.

Коментари

  1. 2015.04.01 | 13:13

    само едно ше кажа - немска му работа. правят се на много велики , но са гола вода. в българия си мислим че е зле а като дойдеш в германия разбираш , колко по-зле може да е поздрави от франкфурт

  2. 2015.04.01 | 00:31

    ako sa rehili nato- e.s. -amerika po plan da polzvuvat ,,sapuna PUTIN,, nasrani zadnici ne mie.

  3. 2015.04.01 | 00:31

    ZAHTO SE BARKATE V MAJKI RABOTI PUTKI SMOTANI ?

  4. 2015.04.01 | 00:31

    Това не е изказване на българин... Жалко е че пишеш дори на кирилица... Съжалявам те...

  5. 2015.04.01 | 00:30

    Булгаристанските кухи лейки веднага разнищиха случая ахаха , няма такава проста нация никъде другаде по света.Във всичко са най- вещи и добри , затова и цялата държава мяза на кенеф.

  6. 2015.03.29 | 10:48

    ...или да отиват към страни към третия свят...???

  7. 2015.03.29 | 09:37

    Абе не може помощник пилота да не знае какво да прави, когато другият е по нужда. Аре стига смешки. Това са глупости. Помощник пилота си е пилот, не е каруцар.

  8. 2015.03.28 | 05:36

    задължителна клизма на пилотите преди полет.така няма да им се налага да ходят до кенеф и катетър за да си пикаят на воля докато карат самолета

  9. 2015.03.27 | 01:22

    Е тоя капитан е трябвало да стиска още малко и нямаше да се разбие самолета...

  10. 2015.03.27 | 01:22

    Ако капитана е ял боб с кисело зеле от есенес - може и да е верно че е отишъл до тоалетната и самолета е паднал ....

  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Какво трябва да се направи, за да намалеят престъпленията, свързани с наркотици и извършени от деца?

Какво трябва да се направи, за да намалеят престъпленията, свързани с наркотици и извършени от деца?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.