Капитанът на А320 отишъл до тоалетна и самолетът се разбил?

  • 25 март 2015 08:38

  • 11800
  • 10
Капитанът на А320 отишъл до тоалетна и самолетът се разбил?
©

За мен са две версиите – терористичен акт или много тежка неизправност в самолета. Това мнение изрази в сутрешния блок на бТВ бившият транспортен министър и бивш изп. директор на WizzAir Кристиан КръстевКристиан КръстевКристиан Кръстев е министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията от 12 март до по повод инцидента със самолет в Южна Франция.

Той гостува заедно с бившия главен инспектор по безопасност на полетите Ангел Борисов.

Според Кръстев версията за терористичен акт не се коментира от чужбина, защото спекулациите на тази тема ще са в много аспекти. Докато не бъдат изследвани черните кутии, ще се лансира тезата за неизправност на самолета, смята той.

В рамките на тези 7 минути (преди да се разбие, б.р.) пилотите трябва да овладеят ситуацията, трябва и да подадат сигнал – това не се е случило, подчерта бившият транспортен министър от служебния кабинет на Марин Райков.

Ангел Борисов обаче не се съгласи с тезата за терористичен акт: „При завземане на екипажа терористите правят действия, които е нямало в случая. В този случай самолетът освен, че се снижава, се е и отклонява“.

Борисов лансира една интересна своя теория, според която по време на катастрофата капитанът е отишъл до тоалетната.
„Имало е случай на катастрофи, в които капитанът отива до тоалетната, а вторият пилот си оплита ръцете какво може да направи, защото капитанът взима решения. В случая е непонятно пасивното отношение на екипажа към ситуацията. За мен в кабината е липсвал капитанът“, отбеляза той.

Всеки има физиологични нужди, отбеляза Кръстев.

Иначе и двамата подкрепиха идеята, че тезата за замръзване отпада, а екипажът е бил длъжен да уведоми Земята какво се случва.
„Екипажът е жив, той е длъжен да уведоми земята какво се случва. Веднага трябва да подчертая, че това не е падане на самолета. Той снижава със скорост сравнително постоянна, но това не е аварийно снижение“, отчете Борисов.

Предвид това, че самолетът се движи с такава висока скорост, всеки един пътник знае, че това не е стандартно. Когато се снижат надолу, всички усещат как олекват, посочи Кръстев.

Те усещат ускорението, поправи го събеседникът му.

В момента, в който започне самолетът да се снижава, ние усещаме как олекваме. Аз съм убеден на 100%, че всички пътници в определен момент са знаели, че се движат към земята, продължи обаче бившият министър на транспорта.

Ангел Борисов недоумява действията на самолета.
„Това, което показва радарът – самолетът започва отклонение надясно към Марсилия, загадката е че той прелита района на Марсилия, заминава за Ница и въпреки това той продължава едно снишение и се разбива, екипажът не реагира“, отбеляза той.

Компанията Germanwings е създадена през 2002 година. Всички самолети А320 са около 22-годишни. Практиката в Европа е над 25-годишните самолети да се използват за чартърни полети или да отиват към страни към третия свят, каза още Кръстев по повод спекулациите около възрастта на самолета, който се оказа, че е на 24 години.

Борисов обаче е не мнение, че „както стара риба няма, така и стар самолет няма“. Остарява конструкцията, не техниката, аргументира се той.

Последвайте канала на

11800 10

Свързани новини

Коментари 10

Добави коментар
пешо

2015.04.01 | 13:13

10
само едно ше кажа - немска му работа. правят се на много велики , но са гола вода. в българия си мислим че е зле а като дойдеш в германия разбираш , колко по-зле може да е поздрави от франкфурт

2015.04.01 | 00:31

9
ako sa rehili nato- e.s. -amerika po plan da polzvuvat ,,sapuna PUTIN,, nasrani zadnici ne mie.

2015.04.01 | 00:31

8
ZAHTO SE BARKATE V MAJKI RABOTI PUTKI SMOTANI ?
Вальо

2015.04.01 | 00:31

7
Това не е изказване на българин... Жалко е че пишеш дори на кирилица... Съжалявам те...
гиХоня у Скотско

2015.04.01 | 00:30

6
Булгаристанските кухи лейки веднага разнищиха случая ахаха , няма такава проста нация никъде другаде по света.Във всичко са най- вещи и добри , затова и цялата държава мяза на кенеф.
африканец

2015.03.29 | 10:48

5
...или да отиват към страни към третия свят...???

2015.03.29 | 09:37

4
Абе не може помощник пилота да не знае какво да прави, когато другият е по нужда. Аре стига смешки. Това са глупости. Помощник пилота си е пилот, не е каруцар.

2015.03.28 | 05:36

3
задължителна клизма на пилотите преди полет.така няма да им се налага да ходят до кенеф и катетър за да си пикаят на воля докато карат самолета

2015.03.27 | 01:22

2
Е тоя капитан е трябвало да стиска още малко и нямаше да се разбие самолета...
ехоо

2015.03.27 | 01:22

1
Ако капитана е ял боб с кисело зеле от есенес - може и да е верно че е отишъл до тоалетната и самолета е паднал ....

Добави коментар

Свързани галерии

Водещи новини