-
11 октомври 2011 06:59
- 1601
- 0
Гражданите на ЕС ще могат да връщат стоки, закупени от интернет или получени при друга форма на дистанционни продажби, до 14 работни дни от получаването на стоката, съобщава в. Сега.
Потребителите могат да се възползват от това си право, без да дават обяснения за решението си и да заплащат каквито и да било суми за това, че са ползвали стоката. Това предвижда нова директива за защита на потребителите за продажби, при които купувачите нямат пряк контакт със стоката или продавача. Документът бе приет от Съвета на Европейския съюз.
Наред с интернет търговията, новите разпоредби засягат и стоки, получени от граждани след поръчка по пощата или от реклама с талон в пресата, а също и избор на стоки от каталог, поръчване на продукти по телефон. Правилата важат и за покупки, стимулирани от реклама по радиото и телевизията, при която на зрителите се обявява, че ако поръчат в следващите 10 минути, ще получат например 5% отстъпка от цената.
И в сега действащият Закон за защита на потребителите има подобен срок за връщане на стоките или отказване от договор, но той е двойно по-кратък. "В момента в нашия закон е разписано, че потребителят може да се откаже писмено от сключен извън търговския обект договор, без да дължи обезщетение или неустойки, ако уведоми търговеца за отказа си от договор в срок от 7 работни дни. Срокът обаче започва да тече от момента, когато търговецът писмено му е изпратил информация, че има правото да прекрати договора и му е написал подробно името и седалището на фирмата. Ако търговецът не е изпратил тази информация, потребителят може да се откаже от такъв договор в рамките на 3 месеца, като не плаща никакви неустойки за това, че е ползвал стоката", коментираха пред "Сега" експерти от Комисията за защита на потребителите.
И в новия документ ЕК потвърждава срока, че продавачът трябва да достави закупените продукти до 30 дни, а ако този срок не бъде спазен, потребителят получава правото да прекрати договора и да получи обратно всички суми, платени по поръчката. Новата директива е категорична също така, че ако търговец осъществява дейността си по телефон, клиентът не е задължен да плаща повече от основната тарифа, когато контактува с продавача. Доставчиците на телекомуникационни услуги обаче ще могат да налагат допълнителни такси за такъв вид обаждания.
Последвайте канала на
Свързани новини
Нидерландия 1:0 Унгария, Вегхорст откри от дузпа преди самото подновяване на двубоя
Илиан Илиев: Не беше красиво, но трите точки бяха важни
Германия 2:0 Босна и Херцеговина, домакините с втори удар
Нефтохимик се справи с Дея и спечели дербито на Бургас
Жалко! България надигра Англия, но допусна обрат и загуби
Изиграха се осем мача от Втора лига
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Ген. Атанасов към Борисов: Ако сте мъж и сте държавник, да седнем на една маса и да развържем всички възли
16 ноември 202420:18
"ДПС-Ново начало" избра ново ръководство на партията
16 ноември 202417:56
Джевдет Чакъров: Лица, справедливо описани от президента като наглост на стероиди, се опитват да подменят истината
16 ноември 202418:42
Васил Пандов разкри ще има ли лидерска среща между ПП-ДБ и ГЕРБ-СДС
16 ноември 202418:11
Зафиров: Санитарният кордон беше демонстриран с крясъци и обиди от първия ред
16 ноември 202417:41
Политологът Даниел Смилов: ГЕРБ нямат сериозно намерение да съставят редовно правителство
16 ноември 202417:07
Антон Кутев: Ако има президентска партия, тя ще бъде обявена от него, не от Делян Пеевски
16 ноември 202416:18
Проф. Пламен Панайотов: Решението на "сглобката" за конституционни промени е ялово и не доведе до нищо добро
16 ноември 202418:27
Министър Мундров: Софтуерът на машините за гласуване трябва да бъде на държавата
16 ноември 202419:02