Отваряме вратите на автобуса с бутон

  • 08 ноември 2014 07:05

  • 3050
  • 6
Отваряме вратите на автобуса с бутон
©

Специален бутон ще натискаме от понеделник, за да се качим или слезем от новите рейсове, тролеи и трамваи в столицата, пише в. Монитор.

Копчетата ще са разположени от двете страни на вратите в над 100 превозни средства, обясниха от Центъра за градска мобилност. За улеснение на пътниците ще се разлепят и стикери с инструкции. Бутоните ще отварят вратите само при спряло превозно средство на спирка. Всички нови транспортни средства разполагат фабрично с бутони, а идеята е да се запази топлото в салоните. По този начин, ако няма пътници, няма да се отварят вратите и да влиза студено през мразовитите месеци.

През януари Столична община чака нова пратка от общо 126 екоавтобуса, купени с европейски средства по програма „Околна среда”. 46 луксозни рейса вече возят столичани по линиите 83, 102, 113 и 120. Точно този модел е грабнал наградата за най-добър автобус на 2014 г. Те са оборудвани с най-модерната за момента техника, отговарят на всички европейски екологични норми и на изискванията за достъпност. С тях ще бъде подменен 50% от автопарка на градския транспорт. Рейсовете са климатизирани и с електронни табла за указване на маршрута. Те са достъпни за инвалиди и майки с колички, а като спират, се накланят настрани към тротоара, за да се качват по-лесно пътниците.

Рейсовете се движат на природен газ и имат система за аудиоинформация, която съобщава спирките на пътниците. С новите автобуси ще бъде постигнато 6 пъти намаляване на замърсяването на въздуха, който дишаме. Новите 50 тролея, които вече превозват столичани, харчат с 15 % по-малко ток от старите „Икаруси”. Луксозните возила са снабдени и с дизелов агрегат, който им позволява да се движат и без „тиранти”. С тях тролейбусния парк е подменен почти 90% и старите возила ще излязат в пенсия. Идеята на общината е да ги продаде или за скрап, или на друг град. Финансирането на новите возила е от 27,5 млн. евро, а парите са от програма „Регионално развитие”. Част от проекта е доставката и инсталирането умните светофари по 520 ключови кръстовища. С парите беше и ремонтирано и трамвайното трасе по бул. „България”.

Последвайте канала на

Филип Епитропов
3050 6

Свързани новини

Коментари 6

Добави коментар

2014.11.09 | 12:08

6
Samo v stolitsata li?

2014.11.09 | 12:08

5
Здрасти!Така е във всички цивилизовани държави. А бутоните не се поставят специално за задържане на топлото,а за да се предизвести в шофьорът,че има слизащи пътници и да не спира напразно,в случай че няма такива.Така се икономисва време и амортизация на автобуса.!.В България както винаги се приемат хубавите неща с 50 години закъснение!

2014.11.08 | 17:12

2
има няма за слизане автобуса трябва да спре на спирката, може да има за качване. не сравнявайте нещата с чужбина, там има вход има и изход, тук първо се избиват качващите се след което слизащите се борят за да не останат в автобуса. да не говорим за системата за таксуване тип ( рекет )
huhuh

2014.11.09 | 01:57

4
В Чехия това го има от 20 години...:D
5555

2014.11.08 | 20:14

3
Няма лошо от такива въведения, но когато се поръчват нови автобуси някой да мисли дали на хората вътре им е удобно, защото като този на снимката всички пътници си стават много близки защото са ТЕСНИ и няма достатъчно пространство.

2014.11.08 | 11:21

1
nihto novo . volen s butona milioni pravi, a s prasta si barka v nusa zahtoto e harlio.

Добави коментар

Водещи новини