-
02 септември 2014 06:46
- 2088
- 1
Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ) е отрязала претенциите на фирма “Актор” да получи за довършването на лот 4 на автомагистрала “Струма” между Сандански и Кулата допълнително 39 млн. лв., научи “Монитор”.
Гръцката компания, която строи най-късата отсечка от аутобана към Солун на българска територия е поискала още и други неща, като например пътната агенция да й осигурява необходимите камъни, както и технологии за пътно строителство. Според експерти от бранша последната претенция във второто десетилетие на 21-ви век звучи несериозно.
Строителството на отсечката тръгна през април 2012 г. Срокът за изпълнение на договора е 23 месеца., като през месец април 2014 г. той беше удължен с около 4 месеца. Проектът предвижда на лота да бъдат изградени седем надлеза, шест подлеза, седем моста (пет моста за автомагистралата и два при жп линия София - Кулата). Ще бъдат монтирани шумозаглушителни прегради между магистралата и населените места. Стойността на проекта за лот 4 е 67 176 000,00 лв. с ДДС.
Проектът е сред нарочените за разваляне на договора с фирмата изпълнител, ако тя не докаже възможности за довършването му, стана ясно в петък от изявление на служебния транспортен министър Николина Ангелкова.
Очакваше се в четвъртък да се проведат преговори с висшето ръководство на “Актор” и АПИ, но те бяха отложени за тази седмица, за да могат гърците да се запознаят с мотивите за отказа на пътната агенция да им осигури исканите допълнителни 39 млн. лв.
От транспортното министерство са решили да реанимират още един рисков пътен проект - този за втората част от Западната дъга на столичното Околовръстно между р. Какач и бъдещата Северна скоростна тангента. Няма да бъде изпълнено решението на предишното правителство за прехвърляне на 30 млн. лв. от този обект към жп проектите по ОП “Транспорт”, защото това крие допълнителни рискове за финансови корекции и за довършването на отсечката в срок.
Друг важен пътен проект около столицата - автомагистралата между Калотина и София, се планира да бъде финансиран със заеми по програмата “Транзитни пътища-6”. Допреди време имаше идея поне за част от трасето да се ползват средства по инструмента “Свързана Европа”. По него България заедно с националното съфинансиране от 15% разполага до 2020 г. с 402 млн. евро.
Последвайте канала на
Свързани новини
Ивайло Гоцев: Шансовете за мач Усик - Пулев са големи
България U19 би Литва след рецитал на голям талант от Лудогорец, но е аут от Евро 2025
Стана ясно кой ще води националния отбор на България
Пашов към Крушарски: Давам ти един милион днес - заобикаляй Пловдив!
Германия и Нидерландия затварят груповата фаза на Лигата на нациите, но интригата е на други места
Ясни са всички четвъртфиналисти в Лига на нациите - вижте урните за жребия
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
11-годишно момиче почина в столично училище
19 ноември 202414:15
Полицаят, с когото Симона Радева живее на семейни начала, отказа да дава показания в делото срещу нея
19 ноември 202414:28
Радев: Очаквам повече разум, а не абдикация към поредните избори
19 ноември 202415:17
Силяновска пред Радев: Българите да се впишат в конституцията, след като Северна Македония влезе в ЕС
19 ноември 202413:56
Пенсиите скачат с 9,7%
19 ноември 202412:57
От Агенцията за закрила на детето работят, за да намалят насилието сред децата
19 ноември 202412:05
Водещите новини! Има ли шанс да заработи парламентът? Путин одобри нова ядрена доктрина (и още…)
19 ноември 202413:27
Украйна за първи път извърши атака срещу руска територия, използвайки американски балистични ракети ATACMS
19 ноември 202414:52
Зеленски пред ЕП: Трябва да окажем натиск над Русия за справедлив мир
19 ноември 202413:11
2014.09.02 | 20:46