Версията на оцелелия машинист за влаковия инцидент (видео)

  • 17 юли 2014 08:16

  • 5390
  • 3
Версията на оцелелия машинист за влаковия инцидент (видео)
© Булфото

Няколко дни след дерайлирането на влака край гара Калояновец, при който загина машиниста на локомотива, а няколко души бяха ранени, версията на другия машинист Христо Теляшки, който оцеля при инцидента, разказа в "Здравей, България” по Нова телевизия приятелят и колега на машиниста Петър Бръснаров.

Бръснаров е разговарял с Теляшки, който не иска да говори лично пред медиите. Оказва се, че има заповед на БДЖ, която забранява на служителите да говорят публично.

"Изнесената информация, че той няма никакъв опит не е вярна. Теляшки е машинист от три години, преди това шест години е помощник-машинист. Пътувал е многократно по това трасе, управлявайки бързи влакове”, уточни Бръснаров.

Причината за инцидента, според разказа на Теляшки, не е човешка грешка или висока скорост, а проблеми на пътя, въпреки че е ремонтиран за милиони левове, както многократно изтъкнаха властите.

На първия предупредителен сигнал влакът се е движил със 100 км/ч, която е допустимата скорост за този участък. Странното е, че на току що ремонтиран път се е наложило намаляване на скоростта. По принцип е трябвало да бъде 120 км/ч.

"Първият предупредителен сигнал на гара Калояновец свети зелено, което означава, че влакът може да продължи да се движи направо със 100 км/ч. Ако се налага отклоняване, тогава скоростта би трябвало да се намали. При достигането на входния сигнал на гарата обаче, той вече свети за отклонение от правия коловоз. Машинистите задействат екстремно спирачката на влака и така се стига и до дерайлирането му”, обясни Петър Бръснаров.

Той уточни, че вторият сигнал се е оказал изненадващ за машинистите. Двата предупредителни сигнала са на разстояние 1 километър помежду си.

"Има нещо съмнително между задействането на спирачката и дерайлирането на влака. Как 300 метра след задействането й скоростта е паднала само с 2 км/ч”, попита Бръснаров. Официално бе обявено, че скоростта, с която се е движил влакът, е 98 км/ч.

На въпрос кой в такъв случай е виновен за инцидента, Бръснаров коментира, че първо това е проблем на ремонта на пътя и осигурителната техника. Възможно е и да е човешка грешка на дежурния ръководител движение, който работи с апаратурата.

"Последната грешка е на машинистите, на които всички побързаха да хвърлят вината”, допълни той.

Последвайте канала на

Десислава Станева
5390 3

Свързани новини

Коментари 3

Добави коментар
БГ

2014.07.19 | 12:44

3
В БГ е така - виновни или няма, или убират парсата най-най-дребните в иерархията, тези които няма как да се защитят...а ОФИЦИАЛНИТЕ ВЕРСИИ на държавните институции обикновено НЯМАТ НИЩО ОБЩО с ФАКТИЧЕСКАТА ОБСТАНОВКА и ОЩЕ ПО-МАЛКО С ИСТИНАТА...ГРОЗНА КАРТИНА СМЕ!!!
каката на баткото

2014.07.18 | 07:54

2
стига де - всички знаят че Боко е виновен, затова най-добре да се изтребят комунистите и БДЖ ще се превърне от ограбена в печеливша държавна фирма и ще бъде на ниво Испански скоростни влакове!!

2014.07.17 | 23:19

1
Значи няма проблеми в пътя а в сигнализацията.По принцип лятото се намаляват скоростите заради високите температури.Ако влака е влязъл в подучастъка (минал е първия семафор който е светил зелено)Ръководител движението не може да обръща стрелките и да променя посоката на движение на влака.Остава въпроса дали семафора наистина е светил зелено?Ако стрелката се обърне ,светлината на първия семафор се сменя автоматично.Освен това втория семафор е на 300м от първата стрелка,а машиниста от е видял поне от още 300м.За 600м влака може да спре.Значи или спирачките не работят или машиниста не е видял сигнала на семафора.Няма проблем в пътя или в сигнализацията със семафорите.Има само още една възможност:стрелката да не се е затворила,но тогава пътя ще остане затворен.

Добави коментар

Свързани видеа

Водещи новини