-
27 март 2014 09:21
- 1421
- 0
18 000 км. пътища липсват от картата на България и това е доказателство за кризата в НСИ. За това сигнализират от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт във връзка с нашумялите напоследък съмнения за грешки при преброяването на населението през 2011г. от НСИ.
Още преди 2 месеца инициаторите са поставили на обществения и медиен фокус върху работата на Института, за да поискат повече прозрачност и спазване на европейските норми (реално следване на модела на Евростат). "Също както г-жа Ренета Инджова и ние настояваме за цялостна проверка на дейността на НСИ", допълват от инициативата. "Конкретният казус, който нашата инициатива разкри е, че до 2002г. България е имала 37 296 км. републиканска пътна мрежа, а след това „изведнъж" по документи мрежата е „скъсена" на 19 280 км. Същите километри пътна мрежа фигурират и в базата данни на Евростат (явно подадена така от НСИ), както и в споразумението за партньорство с ЕС за периода 2014 – 2020. Това на практика означава, че правителството обосновава продължаващо строителството на пътна инфраструктура, тъй като излиза, че страната е на едно от последните места място в ЕС по дължина на пътната мрежа и на последно място по гъстота", подчертават загрижените граждани.
По думите им всички останали европейски държави записват цялата си пътна мрежа, включително и градските улици. Това обяснява – как страна като Словакия в официалната статистика излиза с 43 000 километра пътища или как Франция излиза с над 900 000 км. пътна мрежа. Ако ние съберем цялата ни пътна мрежа – 37 000 км. + 55 000 км. (?) улична мрежа се оказва, че България с 92 000 км. изпреварва Румъния по пътна инфраструктура – Северната ни съседка е с 81 713 км. "Независимо, че тази манипулация е извършена през 2002г., по времето на правителството на НДСВ и ДПС, до момента всяко от следващите 3 правителства продължава да се възползва от разминаването в данните. Същите данни са посочени и в споразумението за следващия програмен период – 2014 – 2020. и това на практика означава, продължаващо приоритетно строителство на автомагистрали, независимо от категоричният приоритет на ЕС върху железопътния транспорт", категорични са гражданите.
Последвайте канала на
Свързани новини
Националите заминаха за Люксембург
Димитър Митов: Взехме си поуките и се надявам да не повтаряме стари грешки
Англия, Франция, Италия и Белгия слагат началото на края на груповата фаза в Лига на нациите
Котев: Не е нормално ръководители и треньор да обикалят по стаите
Ново скандално видео на отстранения рефер
Левски с фалстарт в Шампионската лига
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Радев: Дори бащите на промените в Конституцията се отрекоха от своята рожба, депутатите нанасят вреда на парламентаризма
14 ноември 202410:28
ПП-ДБ внесоха жалба в КС, искат преброяване на вота във всички секции
14 ноември 202409:28
Кирил Петков: Въпросът е има ли бъдеще България като правова държава?
14 ноември 202411:09
Лена Бориславова обясни трудно ли ще се състави кабинет
14 ноември 202409:04
Няма кандидати за председател на ВАС
14 ноември 202411:49
Арестуваха Георги Георгиев-Готи - мандатоносителят на Божков, блъснал патрулка
14 ноември 202412:01
Габриела, обвинена за смъртта на Пейо: Децата са учени да убият майка си с детски пистолет
14 ноември 202411:06
Съдът остави в ареста мъжа, нарязал жена си с макетен нож. Тя: Пуснете го, той е грижовен съпруг
14 ноември 202411:16
Кошмар застигна жената на арестувания Димо Алексиев
14 ноември 202410:57