-
27 март 2014 09:21
- 1421
- 0
18 000 км. пътища липсват от картата на България и това е доказателство за кризата в НСИ. За това сигнализират от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт във връзка с нашумялите напоследък съмнения за грешки при преброяването на населението през 2011г. от НСИ.
Още преди 2 месеца инициаторите са поставили на обществения и медиен фокус върху работата на Института, за да поискат повече прозрачност и спазване на европейските норми (реално следване на модела на Евростат). "Също както г-жа Ренета Инджова и ние настояваме за цялостна проверка на дейността на НСИ", допълват от инициативата. "Конкретният казус, който нашата инициатива разкри е, че до 2002г. България е имала 37 296 км. републиканска пътна мрежа, а след това „изведнъж" по документи мрежата е „скъсена" на 19 280 км. Същите километри пътна мрежа фигурират и в базата данни на Евростат (явно подадена така от НСИ), както и в споразумението за партньорство с ЕС за периода 2014 – 2020. Това на практика означава, че правителството обосновава продължаващо строителството на пътна инфраструктура, тъй като излиза, че страната е на едно от последните места място в ЕС по дължина на пътната мрежа и на последно място по гъстота", подчертават загрижените граждани.
По думите им всички останали европейски държави записват цялата си пътна мрежа, включително и градските улици. Това обяснява – как страна като Словакия в официалната статистика излиза с 43 000 километра пътища или как Франция излиза с над 900 000 км. пътна мрежа. Ако ние съберем цялата ни пътна мрежа – 37 000 км. + 55 000 км. (?) улична мрежа се оказва, че България с 92 000 км. изпреварва Румъния по пътна инфраструктура – Северната ни съседка е с 81 713 км. "Независимо, че тази манипулация е извършена през 2002г., по времето на правителството на НДСВ и ДПС, до момента всяко от следващите 3 правителства продължава да се възползва от разминаването в данните. Същите данни са посочени и в споразумението за следващия програмен период – 2014 – 2020. и това на практика означава, продължаващо приоритетно строителство на автомагистрали, независимо от категоричният приоритет на ЕС върху железопътния транспорт", категорични са гражданите.
Последвайте канала на
Свързани новини
Левски 2:0 Локомотив (София), нов гол на Кристиан Димитров
Ботев (Пд) се завърна на "Колежа" с победа
Арсенал 2:0 Нотингам, доминация на "артилеристите"
Съставите на Милан и Ювентус: „росонерите“ са без голмайстора си, а „бианконерите“ са с неочакван нападател
Кипър иска да открадне Везенков за Европейското
Арда надви Локомотив (Пловдив) в мач с шест гола и нахлу в топ 4
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
"Продължаваме Промяната" иска срещата с ГЕРБ да е пред медиите
23 ноември 202417:52
Асен Василев изброи на ГЕРБ условията, при които могат да започнат каквито и да било разговори
23 ноември 202417:46
Румен Христов, ГЕРБ-СДС: Засега държим Бойко Борисов да бъде премиер
23 ноември 202418:11
Павела Митова, ИТН: Не гарантираме, че Силви Кирилов няма да бъде служебен премиер
23 ноември 202418:07
"България може": стратег на Радев основа партия, хвалят президента, привличат "отвратените"
23 ноември 202416:47
България остава без психиатри до 5 години: кой мисли за психичното здраве на българина?
23 ноември 202415:42
Защо американците избраха Доналд Тръмп за президент?
23 ноември 202417:10
Професорът от Станфорд Гари Нолан: Извънземни живеят на Земята от дълго време
23 ноември 202415:00
Варненската библиотека представи първия робот библиотекар в България: какво може Емма?
23 ноември 202414:32