-
17 февруари 2013 21:01
- 1723
- 1
Възможностите за културен туризъм у нас, археологическите топ обекти, подходящи за посещение от чужденци и историческото ни наследство ще са сред основните акценти при представянето на страната ни зад граница, информира "Стандарт нюз".
Многобройните паметници и забележителности ще бъдат част от всички рекламни материали на страната ни. Според експертите в икономическото министерство България има голям потенциал в предлагането на комбинирани форми чрез съчетаване на традиционната зимна или лятна почивка с разглеждане на културни забележителности, приключения и спорт. За да се наложи културният туризъм обаче е нужна целенасочена кампания. През последните години са се водили няколко акции в тази посока, обясниха от министерството. В резултат от МИЕТ отчитат увеличение на дела на културния туризъм.
Все повече българи и чужденци посещават културно-исторически атракции, при това не само Несебър и Созопол, а и в Пловдив, Велико Търново, Рилски манастир, Перперикон и Казанлък. Над 60% от чуждите туристи предпочитат да отседнат в 4-5 звездни хотели, отчитат още от ведомството. Най-посещаваните летни курорти у нас са Слънчев бряг и Златни пясъци, следвани от Албена и Св. Константин и Елена. Сред зимните са Банско, където преобладават чужденците, Пампорово – с повече българи, и Боровец, където нашите и гостите от странство са разпределени по равно.
През последните 2 години страната ни е посещавана средно от 6,5 млн. чужди туристи годишно, като 70% от тях са били тук с цел почивка, а 15% за бизнес, показват данните на МИЕТ. Отчита се обаче увеличение на приходите от чужденците. Стратегията на ведомството е страната ни да се рекламира като целогодишна дестинация, но да се акцентира допълнително освен на възможностите за летни и зимни ваканции у нас, и на продуктите за балнео, спа, еко, спортни, голф и културно-исторически туризъм, обясниха от МИЕТ. През 2012 г. най-много са били гостите от Румъния, Гърция, Германия, Русия, Македония, Турция, Сърбия, Великобритания, Украйна и Полша.
Последвайте канала на
Свързани новини
Родни производители рекламират с европари наши храни
09 ноември 201114:09
Обсъждат възможностите за по - ниски такси за външна реклама
04 август 201108:39
Най-гледаните спортни реклами за 2014 година
10 декември 201415:39
В понеделник стартират разкопките на Перперикон
13 юни 201321:26
Албена с храни собствено производство
24 май 201313:39
Ахмед Ахмедов "скъса" мрежата на Хебър
България се натресе на тим с куп играчи от Висшата лига за влизане в дивизия "В" на Лигата на нациите
Жребият в Лигата на нациите определи: ще има повторение на последните два изцяло европейски финала на световни първенства
България не успя да преодолее Черна гора, следва челен сблъсък в Ботевград
Станислав Генчев: Бяха тежки дни!
Илиан Илиев: Ирландците не бяха моят най-предпочитан противник
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Борисов би 6 часа път, за да почерпи на банкет в Дулово: говори за Шенген и се самопромотира като евентуален премиер
22 ноември 202419:17
Божидар Божанов (ДБ): С ПП имаме различни оценки на рисковете
22 ноември 202421:26
Калин Стоянов: Определени хора могат да бъдат определени като политически лицемери - това лъсна
22 ноември 202421:31
Тошко Йорданов: Кандидатурата на Силви Кирилов е спасителен пояс не само за българското общество, но и за парламентаризма
22 ноември 202421:47
Елена Поптодорова не вярва нещо да се обърка по пътя ни към Шенген
22 ноември 202420:25
Водещите новини! От март 2025 г. България ще влезе в Шенген? Кремъл: Изстрелването на хиперзвукова ракета е предупреждение към Запада (и още…)
22 ноември 202419:08
Путин разпореди серийно производство на ракетите „Орешник“
22 ноември 202419:38
Зеленски: Светът трябва да даде сериозен отговор на Путин
22 ноември 202422:50
Директорът на ЦЕРН д-р Фабиола Джаноти: Без науката - не можем да спасим света
22 ноември 202422:05
2013.02.18 | 01:42