-
17 февруари 2013 21:01
- 1712
- 1
Възможностите за културен туризъм у нас, археологическите топ обекти, подходящи за посещение от чужденци и историческото ни наследство ще са сред основните акценти при представянето на страната ни зад граница, информира "Стандарт нюз".
Многобройните паметници и забележителности ще бъдат част от всички рекламни материали на страната ни. Според експертите в икономическото министерство България има голям потенциал в предлагането на комбинирани форми чрез съчетаване на традиционната зимна или лятна почивка с разглеждане на културни забележителности, приключения и спорт. За да се наложи културният туризъм обаче е нужна целенасочена кампания. През последните години са се водили няколко акции в тази посока, обясниха от министерството. В резултат от МИЕТ отчитат увеличение на дела на културния туризъм.
Все повече българи и чужденци посещават културно-исторически атракции, при това не само Несебър и Созопол, а и в Пловдив, Велико Търново, Рилски манастир, Перперикон и Казанлък. Над 60% от чуждите туристи предпочитат да отседнат в 4-5 звездни хотели, отчитат още от ведомството. Най-посещаваните летни курорти у нас са Слънчев бряг и Златни пясъци, следвани от Албена и Св. Константин и Елена. Сред зимните са Банско, където преобладават чужденците, Пампорово – с повече българи, и Боровец, където нашите и гостите от странство са разпределени по равно.
През последните 2 години страната ни е посещавана средно от 6,5 млн. чужди туристи годишно, като 70% от тях са били тук с цел почивка, а 15% за бизнес, показват данните на МИЕТ. Отчита се обаче увеличение на приходите от чужденците. Стратегията на ведомството е страната ни да се рекламира като целогодишна дестинация, но да се акцентира допълнително освен на възможностите за летни и зимни ваканции у нас, и на продуктите за балнео, спа, еко, спортни, голф и културно-исторически туризъм, обясниха от МИЕТ. През 2012 г. най-много са били гостите от Румъния, Гърция, Германия, Русия, Македония, Турция, Сърбия, Великобритания, Украйна и Полша.
Последвайте канала на
Свързани новини
Родни производители рекламират с европари наши храни
09 ноември 201114:09
Обсъждат възможностите за по - ниски такси за външна реклама
04 август 201108:39
Най-гледаните спортни реклами за 2014 година
10 декември 201415:39
В понеделник стартират разкопките на Перперикон
13 юни 201321:26
Албена с храни собствено производство
24 май 201313:39
Поредна битка на "Колежа" в мач с голямо значение
Ливърпул се разигра в шоу срещу Тотнъм, Салах забрави за спора с Клоп
Славия и Арда ще догонват седмото място
Норис спечели в Маями първата си победа пред Верстапен и Леклер
Рома и Ювентус не се победиха в дерби с куп положения пред двете врати
Вече няма по-добър! Леверкузен влезе в историята на европейския футбол
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Димитър Главчев: Народът ни винаги ще има памет за геройствата на българските генерали, офицери, сержанти и войници
06 май 202407:48
Пеевски: Нека Свети Георги ни дава сили и смелост заедно с хората да се преборим за по-добър и по-сигурен живот
06 май 202408:08
Отбелязваме Деня на храбростта и празник на Българската армия: три самолета МиГ-29 ще прелетят над София
06 май 202408:22
Смелостта да бъдеш военен лекар
06 май 202408:34
Ген. Константин Попов: Надявам се в небето над София да видим и F16, и МиГ-29
06 май 202408:41
Гергьовден е! Какви са ритуалите и гаданията днес?
06 май 202407:07
Започва Светлата седмица
06 май 202407:41
Полша не иска да повтаря грешките си: желае "възможно най-добри отношения със САЩ, независимо кой е на власт"
06 май 202407:58
Задават се бури и градушки
06 май 202407:34
2013.02.18 | 01:42