НПО: Процедурата за продажба на "БДЖ Товарни превози" е незаконна

  • 14 януари 2013 16:45

  • 1126
  • 0
НПО: Процедурата за продажба на "БДЖ Товарни превози" е незаконна
©

Процедурата за приватизация на „Товарни превози" е незаконна. Това заявиха от гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт. Поради тази причина те са изпратили жалба до председателя на парламента Цецка ЦачеваЦецка ЦачеваЦецка Цачева Данговска е министър на правосъдието в кабинета "Борисов 3" от 4 май 2017 г. одо 23. Според Закона за приватизация продажбата на дружеството трябва да бъде одобрена и от парламента, заяви Веселин Кирев от организацията.

Очакваме да се инициира дебат за приватизацията на „Товарни превози", както и да се обсъдят и други варианти освен продажбата на дружеството, добави той. Миналата година от гражданската инициатива проведоха редица протести срещу приватизацията на „Товарни превози".

От Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт ще изпратят жалбата си и до президента, премиера, главния прокурор и всички заинтересовани институции, съобщи Веселин Кирев. „В края на есента попаднахме в текста за приватизацията на едно несъответствие, където се казва, че и НС трябва да вземе решение за изваждане от забранителния списък за приватизация, където БДЖ е под номер 39. Такова решение не е взето, а се минава по другата точка в закона – решение на агенцията за приватизация", каза той. И допълни, че в най-добрия случай процедурата за приватизация трябва да се спре и да има парламентарен дебат по въпроса. „Явно някой няма интерес да има такъв дебат", предположи Кирев.

Продажбата на „Товарни превози" ще бъде поредното ограбване на българските граждани, според Кирев. „Цитираната сума от 100 млн. няма да покрие и една седма от дълговете на БДЖ, които са над 700 млн. лв. В последните години ръководството на БДЖ умишлено го води към фалит. Дори и да не се случи приватизацията, ако нещата продължават по този начин, дружеството си върви към ликвидация", каза още Киров. Той допълни, че преди Нова година е имало търг за над 50 локомотива и мотриси и 300 товарни вагона, като нарече това „приватизация преди приватизацията".

Оказа се, че синдикатите всъщност подкрепят приватизацията и се борят само за по-добри условия за служителите в дружеството, каза още Кирев.

Последвайте канала на

1126 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини