Реклама на полицията в Карлово води до спад на престъпленията

  • 08 януари 2013 16:58

  • 670
  • 0
Реклама на полицията в Карлово води до спад на престъпленията
©

Рекламният клип на Районното полицейско управление в Карлово, който се разпространи в края на миналата година в социалните мрежи, е помогнал за спад на престъпленията в Карлово с 6.9% за година и половина в периода 2005-2006 г., съобщиха от МВР в отговор на въпроси на "Дневник".

Клипът е от 2005 г., но се появи в YouTube през декември 2012 г. и предизвика много коментари и споделяния във Facebook.

В него се разиграва сцена на кражба на дамска чанта, в която има пари (на видеото се вижда как героинята прибира няколко банкноти по 50 лв., след като си купува сладолед). Клипът показва как жената - жертва на престъплението, обаче по-рано е записала телефоните на районното управление на полицията, на които тя позвънява веднага след като чантата й е отмъкната. Следва бърза реакция на МВР, които задържат крадеца и връщат откраднато.

Клипът вече не е актуален, защото посочените в началото му телефони – 166 или 93020 на полицията вече не се използват.

"Дневник" изпрати писмени въпроси до полицията в Карлово на 17 декември, за да провери наистина ли видеото е създадено за нуждите на местната полиция, кога, къде е излъчван и малко след това клипът вече не можеше да бъде открит в Youtube. Отговори са получени на 7 януари. Попитахме също чия е била идеята, колко е струвало реализирането й, дали е имало кампания за разпространяването на клипа и дали районното полицейско управление предвижда други подобни инициативи.

Ето и отговорът:

По повод исканата от Вас информация относно разпространения в интернет рекламен видеоклип на полицаи в Карлово Ви отговаряме следното.

В края на 2003 година в Карлово е създадена Обществена комисия "Полицията в близост до обществото" с представители на Общинския съвет, РУП-Карлово, Районна прокуратура и неправителствени организации. "В комисията тогава е бил включен и г-н Вълко Станев – председател на Центъра по правата на Човека "Васил Левски"-Карлово. В началото на 2005 година Центърът по правата на човека "Васил Левски" е стартирал работа по проект "Полицията в близост до обществото в община Карлово", който финансово е бил подкрепен от Демократичната комисия на посолството на САЩ в България.

Проектът е имал за основна задача подобряване на качеството на социалните контакти и насърчаване участието на гражданите и институциите - потенциални партньори, при решаването на проблемите, свързани със сигурността на гражданите и подобряване на достъпа до полицейски услуги.

Една от стратегиите на този проект е и стартирането на мощна медийна кампания срещу престъпността. В рамките на тази кампания е бил създаден и въпросният клип, който Центърът по правата на човека "Васил Левски" е финансирал. Работата по изработката на клипа центърът е възложил на карловската фирма "Такис". ОДМВР-Пловдив и РУП-Карлово не са участвали в избора на фирмата. Със средства на проекта на Центъра по правата на човека са били изготвени и други информационни материали.

Целият проект е бил реализиран за 10 месеца и е приключил на 01.11.2005 година. Според справка, разпространена до медиите тогава от Центъра по правата на човека "Васил Левски" и за която са използвани данни от РУП - Карлово, е видно, че регистрираните престъпления в региона за десетте месеца след стартирането на проекта /от септември 2005 до юни 2006/ са намалели общо с 6.9%.

Последвайте канала на

670 0

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини