-
08 октомври 2024 13:43
- 241
- 4
Обществена поръчка за доставка на нови 35 хибридни тролейбуса пусна „Столичен електротранспорт“. Прогнозната ѝ стойност е 45.5 млн. лв. без ДДС, като включва обучение на служители, оборудване и специализирани инструменти за поддръжка на новите придобивки.
Оферти се подават до 15 ноември. Избраният изпълнител ще има срок от 36 месеца да достави тролейбусите.
„Спаси София“, която е част от управляващата коалиция в София, заедно с „Продължаваме промяната – Демократична България“, обяви, че новите превозни средства ще обслужват кварталите „Люлин“, „Младост“, „Надежда“, „Враждебна“ и др., като тролейбусните маршрути ще бъдат удължени.
Не е ясно дали ще бъде нужно доизграждане на допълнителна мрежата, тъй като ако поръчката бъде реализирана, тролейбусите ще могат да се движат и по участъци без контактна мрежа.
В плановете ни е закупуването и на още 40 съчленени хибридни тролейбуса, с които планираме да заместим и част от автобусните линии, посочиха още от „Спаси София“.
Припомняме, че управляващите имат амбиция да обновят градския транспорт с 1 млрд. лв. През юли тази година бе стартиран и търг за доставка на 18 нови трамвая на стойност 98.1 млн. лв. Процедурата бе обжалвана от „Шкода Транспортейшън А.С.“, но Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) не уважи мотивите на компанията. Участниците в търга трябва да станат ясни другия месец, когато ще бъдат отворени предложенията.
В документацията е записано, че тролеите трябва да са оборудвани със система за съхраняване на електрическа енергия (акумулатор или супер кондензатор), трябва да могат да се зареждат от тролейбусна контактна мрежа по време на движение. Заложено е и да изминават минимум 15 км при пълно натоварване на всеки курс. Дневно трябва да извършват минимум 10 курса.
Поръчката е с опция за доставка на допълнителни бройки, като прогнозната стойност на поръчката не бива да бъде надвишавана.
Посочената прогнозна стойност представлява финансовия ресурс, за който възложителят ще кандидатства за изпълнението на поръчката, се посочва още в документацията.
Новите попълнения трябва да са оборудвани с поне 28 места за сядане, а правостоящите пътници да са минимум 47.
След паркиране в депото трябва да има възможност системата за съхранение на електрическа енергия да се зарежда без надзор, като водачът задава режим нощно зареждане преди да напусне тролейбуса. След зареждане на системата тролейбусът автоматично и безопасно да се изключва от тяговата мрежа.
Гаранцията на батерията или суперкондензатора да е минимум 7 години, като на десетата година капацитетът на заряд следва да бъде не по-малко от 85% от нова батерия.
Гаранционният срок за целия тролейбус трябва да е не по-малък от 3 години или 250 000 км пробег, а за външната боя и антикорозионнaтa защита трябва да не е по-малък от 7 години или 350 000 км пробег.
Последвайте канала на
Коментари 4
Добави2024.10.08 | 16:45
2024.10.08 | 16:48
2024.10.08 | 14:28
Добави коментар
Водещи новини
Станимир Михайлов подписа договора си за управление на НЗОК
08 октомври 202416:00
Ще има ли "служебни премиери на Радев" и след 27 октомври?
08 октомври 202415:43
Вдигат заплатите в ГДО и ГДИН?
08 октомври 202415:28
Двама чужденци счупиха бариерата пред президентството, арестуваха ги
08 октомври 202415:44
Отиде си светило в медицината у нас
08 октомври 202414:41
Какво отглеждате вие? Биячи? Мутри? Терористи?
08 октомври 202416:03
Мицкоски: Можем да впишем българите в Конституцията, когато влезем в ЕС, в момента - не
08 октомври 202416:07
Руски военен блогър разкритикува действията на Путин в Украйна и го закопчаха
08 октомври 202416:33
На Острова се готвят за смъртта на Чарлз, Уилям вече гледа към трона
08 октомври 202415:34
2024.10.08 | 16:50