КЗП към родителите на ученици: Внимавайте за цените на учебниците и пособията

     При подготовката на новата учебна година родителите да внимават за обявяването на цените и то най-вече в случаите, когато избират различни комплекти – комбинация от пособия, стоки, раници, дрехи и пр., предупреди председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов по ТВ Европа.  

„Понякога търговците с цел наистина да улеснят родителите предлагат такъв тип оферти, но невинаги това е най-изгодната цена. Затова един от акцентите при нашите проверки е коректното обявяване на тези цени. А когато говорим за различен тип промоции, акции, намаления – проследяваме дали съответства на действителността този анонс“, посочи Маргаритов. Той добави, че при проверките се обръща внимание още на безопасността на стоките и верността на информацията за техните характеристики, които често биват описвани доста примамливо да родителите.

„Нашият фокус ще бъде и върху онлайн пространството, тъй като в последните години, включително и по жалбите в предишни периоди, виждаме как родителите предпочитат да пазаруват и в интернет, където също се предлагат от електронните магазини доста каталози, комбиниращи необходимите стоки за старта на годината“, отбеляза председателят на КЗП. „Във форумите, които сме проследявали, хората коментират, че след първоначалната еуфория около подготовката на учениците и закупуването на тези стоки, впоследствие са ги видели на други места на по-ниски цени. Притиснати от времето, обикновено се доверяваме на някой друг вместо нас да реши проблема с целия този списък от необходими неща. Но има достатъчно време и все още да бъде направен внимателен преглед и да бъдат сравнени оферти, за да не се получава впоследствие разочарование. А ние, от своя страна, ще следим за коректността при обявяването на тези промоции и намаления“, каза още той.

Димитър Маргаритов обобщи и картината на отминаващия летен туристически сезон. Извършени с над 2000 инспекции, в 7-8% от случаите има нарушения. Те са свързани със занижено качество на туристическата услуга спрямо притежаваната от дадения обект категория, опити за принуждаване на туристите да си вземат в комбинация няколко услуги и др. „Имаше един случай, който наскоро стана известен със зареждането на телефона в заведение и с таксата, която се вземаше за посещение на тоалетна, въпреки че съгласно закона клиентите категорично имат право безплатно да я посетят“, даде пример Маргаритов. „Виждаме – от една страна, все още някои недостатъци, свързани с непокриването на минималните изисквания, които наредбата залага по отношение на туристическите обекти. И от друга страна – опит за едни дребни хитринки, които целят лесна, но минимална печалба и които, според мен, проектират един проблем и ние трябва да мислим за в бъдеще за неговото решаване – отношението на търговеца към неговите клиенти, когато става въпрос за туристически продукт“, обърна внимание Маргаритов.    

„Макар че в началото на сезона имаше притеснения, че той може да се окаже доста по-слаб от предишните, най-вероятно статистиката ще покаже известен отлив, дължащ се на редица обстоятелства, но като цяло качеството на туристическата услуга не е лошо в България. Има отделни случаи, в които все още отношението не е такова, каквото трябва да бъде – любезно, коректно – и този симптом, ние сме длъжни всички, най-вече хотелиерите, ресторантьорите, да го преодолеем и да поддържаме високо качеството на услугата, за да можем да разчитаме на още по-силни сезони в следващите години“, обобщи той. По думите му е извървян дълъг път към подобряване качеството на туристическия продукт – вече почти не се срещат некатегоризирани обекти, все повече собствениците на хотели и заведения се стремят не само да покриват минималните изисквания, но и да надграждат, като предлагат и допълнителни неща под формата на комплимент. 

Коментари

  1. 2019.09.08 | 17:52

    Изтриите веднага тези коментари

  2. 2019.09.08 | 17:44

    До помашкия боклук на снимката,стига писа че си патриот русофоб ве помиьо ти си мангал керлясъл боклук

  3. 2019.09.08 | 15:54

    На снимкатали е главния виновник този скапан керлив сайт да дразни толква много колкото той дразни само като го видиш на снимка

  1. 1

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Образование

още

Анкета

Кое е събитието на седмицата?

Кое е събитието на седмицата?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.