Димитър Маргаритов: Изисквайте от търговците писмени договори за услугите, за да бъдат гарантирани правата ви

От изключително значение е при ползването на услугите на търговци за изработка на мебели, дограми и пр. е потребителите да изискват и пазят писмени оферти и договори. В тях се съдържат конкретните параметри на условията, с които двете страни се съгласяват – цена, срок на доставка, неустойки при неизпълнени задължения. Така при възникването на някакъв спор по-лесно може да бъде доказано кой какво не е изпълнил съгласно договорките и какво дължи за това на отсрещната страна, включително и в случай на забавена доставка. Има възможност, ако срокът не бъде спазен, така както е договорено, по взаимно съгласие на потребителя и търговеца да бъде договорен нов срок за изпълнение, в рамките на който все пак да бъде предоставено онова, което е поръчано.

Това обясни председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов пред Нова телевизия. Той добави, че ако не се стигне до изпълнение и в допълнително договорения срок, наред с неустойките, потребителят има право да развали договора, съответно и да получи цялата заплатена от него сума обратно. Ако това не се случи, последната дума е на съда, но преди това потребителите могат да потърсят съдействието на КЗП, както и на т.нар. помирителни комисии. „Във всеки един конкретен случай, освен че за констатираните нарушения налагаме предвидените в закона санкции, ние предприемаме и всички онези действия, които да доведат до справедливо обезщетение и компенсация за потребителите”, добави Маргаритов.

В случаите, в които се окаже, че търговецът съзнателно е поемал ангажимент за изпълнението на поръчки, с които предварително е знаел, че няма да успее да се справи в срок, Комисията може да се произнесе за наличието на нелоялна практика. Това ще донесе на фирмата санкция в размер на до 30 000 лв. и забрана за прилагането на тази практика в бъдеще. Ако пък се стигне до повторно такова нарушение в рамките на една година, санкцията достига до 50 000 лв.

Председателят на КЗП отправи принципен съвет – при избора на търговец за извършването на дадена услуга да не се взимат импулсивни решения, дори когато на пръв поглед сделката изглежда изключително изгодна или когато е препоръчана от човек, на когото може да се има доверие. „Добре е самите ние като клиенти да направим своето проучване и по отношение на самия търговец, и по отношение на това какви други оферти за тези услуги има на пазара”, каза още той.

Коментари

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Пуснахте ли вашето дете/вашите деца на градина?

Пуснахте ли вашето дете/вашите деца на градина?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.