Учители: Децата са жертва на неадекватността на българското образование (видео)

  • 11 юни 2016 10:10

  • 11692
  • 6
Учители: Децата са жертва на неадекватността на българското образование (видео)
©

Системата на образованието са учителите, учениците и министерството. Всяка от страните носи отговорност за настоящото състояние на просветата, но най-малко отговорни са учениците. Те са в ролята на жертва на неадекватността на българското образование. Това каза в студиото на „Тази събота” по БТВ преподавателят по български език и литература Албена Руневска.

Повод за коментара й станаха поредните изключително ниски резултати на изпитите след VII и след XII клас. По думите й двойките не са толкова голям проблем, колкото факта, че с изключително нисък процент на верните отговори получаваш „Среден (3)” и практически оценката е достижима даже само с налучкване.

„Българското училище е дълбоко остаряло, за да отговаря на потребностите на учениците”, посочи Руневска и подчерта, че не може да говорим, че сегашните деца са „тъпи” – те просто са по-различни от тези през 90-те, които са имали друг вид отношение към учителите.

Колегата й Красимира Божкова посочи, че за първи път държавният зрелостен изпит по математика се е покривал напълно със задължителния минимум. По думите й в VII клас все още има разминаване и това е показателно, че при изработката на задачите трябва да има действащи учители.

„Държавният зрелостен изпит от години е перфектен, отговаря в цялост на учебно-изпитната програма, обаче учениците не са в състояние да покрият успешно тези изисквания без да се обучават паралелно”, заяви Руневска. Според нея вече се е обособила съвсем легална паралелна система на образование под формата на голям брой школи.

Като алтернатива Божкова предложи осигуряването на допълнителни часове за подготовка за матура в училище. Руневска обаче посочи, че ЗИП часовете трябва да са по специална програма и, поне по литература, изисква включването на нови произведения, а не затвърждаване на наученото по старите: „Трябва да се надлъгваме на дребно”.

„Ние работим по едни програми, които са претоварени като материал. Обемът е огромен, има проблем и с философията на самите програми”, допълни тя и посочи, че проблемите няма да бъдат разрешени, докато не отпаднат „тези списъчни състави от автори и произведения”.

Последвайте канала на

Калина Христова
11692 6

Свързани новини

Коментари 6

Добави коментар
нормално

2016.06.28 | 07:58

5
То каквато, ни е държавата такова ни е образованието. Пълна помия.

2016.06.28 | 07:59

6
Не само системата, учителите също са пълни боклуци, с някой изключения.
Teroristi ползват МОН НАГЛО срещу децата

2016.06.11 | 11:44

1
Направо страшен терор срещу децата с все по жестока тежко терористична техника нагло внедрявана от орг престъпници през МОН .. Вчера мина тежко увредено момче на седем години..Уврежданията са засечени за първи път вероятно към новата техника монтирана в детски градини и училища са вкарали черни тежко терористични обемно проникващи холограмни оръжия Терорiстите нагло прецакват милиони БЪлгарски деца и учители въпреки изрични забрани в Основния закон..
Цакат тежко и учителите

2016.06.17 | 13:31

2
срещнах позната учителка от Плевен неприятно увредена от терористична техника ползвана на матурите за прецакване на децата в реално време и в тежки решителни условия.. Уврежданията са трайни трудно лечими..

2016.06.28 | 07:57

3
Образованието започва от вкъщи. Ако родителите не възпитават любознание в децата си и нобелови лауреати да им преподават няма да има ефект. Образованието не е ефективно ако се провежда насила.
*

2016.06.28 | 07:58

4
Да, така е. Има и още една причина за слабите резултати - младият човек може би не вижда смисъл в образованието, понеже в живота често се успява и без образование. Е, защо да се учи тогава?

Добави коментар

Водещи новини