Второкласник пита Кунева защо в ученическия бележник няма графа за похвали

  • 04 май 2016 15:49

  • 52251
  • 14
Второкласник пита Кунева защо в ученическия бележник няма графа за похвали
©

8-годишният Боян Ганев, ученик от втори клас в столично СОУ, в саморъчно написано отворено писмо до министъра на образованието и науката Меглена КуневаМеглена Кунева Меглена Кунева е български политик, първи европейски комисар от България. Кунева е родена на 22 от 3 май 2016 предлага промени в ученическия бележник и училищните правилници, пише actualno.com.

Още в началото на писмото си той поставя въпроса защо в ученическия бележник няма графа за похвали, а само за забележки. Веднага след това уточнява, че според училищните правилници забележката е вид наказание, и по този начин става ясно, че бележникът наред с оценките за успех, служи за записване единствено на лошите постъпки, а добрите такива се игнорират, понеже за тях място не е предвидено. По този начин текущо през учебната година се регистрират само лошите действия на учениците, от което за последните постоянно се напомня, а нерегистрирането на добрите води да тяхната бърза забрава.

Според второкласникът това освен, че не е честно и не помага за добрите отношения в училището. Ученикът смята, че ако целогодишно системно се поощряват добрите постъпки, както се наказват лошите, това хем би намалило агресията между учениците, хем и самото ходене на училище би станало по-приятно за всички. По този начин и в масовия случай изреченото от учителя „Дай си бележника!” няма да звучи страшно.

Накрая второкласникът завършва с надеждата, че отворената форма на неговото писмо ще предизвика вниманието на обществото и много хора, сдружения и организации публично ще дадат своята подкрепа за предложените от него промени в ученическия бележник и училищните правилници.

Ето и пълния текст на писмото:

Уважаема, Госпожо Министър,

аз се казвам Боян Ганев и съм ученик във Втори клас. Пиша Ви това писмо, за да Ви задам следния въпрос: Защо в ученическия бележник няма графа за похвали? В него има място само за оценки, отсъствия и забележки.

Вече научих, че забележката е вид наказание. Така пише в училищния правилник. А ако някой направи нещо добро и заслужава похвала, това не е толкова важно, за да бъде записано в бележника! Значи, важно е завинаги да се запомни само лошото поведение!

Аз вече имам няколко забележки в моя бележник, но се е случвало да правя и добри постъпки, само че, сега си спомням само три. Но, съучениците и учителите ми едва ли ги помнят! А, лошите си стоят в бележника и няма как да бъдат забравени. Това не е честно!

Аз мисля, че ще е много по-справедливо ако и добрите и лошите постъпки имат еднакво място за записване в бележника. Нали в училище ни учат, че всеки човек има и добри, и лоши качества? Обаче, сегашният бележник не показва добрите качества и постъпки. Защо? Може ли това да бъде променено? Даже си мисля, че ще е още по-хубаво ако се случи следното: В училищните правилници също както сега са определени и степенувани наказанията за лошо поведение, да се определи и начин за отбелязване и запомняне на добрите постъпки в течение на самата учебна година. Сега, единствено в края на учебната година дават грамоти за отлични постижения само в ученето.

Много се надявам и това предложение да Ви хареса и да го одобрите. Ако това се случи, мисля, че така ще се намали и агресията в училищата изобщо. На нас, учениците, вече няма да ни звучи страшно "Дай си бележника!" и ходенето на училище като цяла ще стане много приятно!

Надявам се, че отворената форма на моето писмо ще привлече вниманието на цялото общество, и много хора и организации ще одобрят моите идеи.

Много благодаря!

С уважение, Боян Ганев.

Последвайте канала на

Мая Йорданова
52251 14

Свързани новини

Коментари 14

Добави коментар
двойкар

2016.05.05 | 23:00

2
Защото драги ми Боянчо, се очаква всички деца да са добри и само лошите да се порицават и родителите им да знаят.
дсадс

2016.05.09 | 18:09

14
Според мене "драги ми" двойкар, идеята на детето не е похвали от сорта "ученика си е научил уроците" или "ученика не псува в час", а "ученика помогна на еди кой си", "ученика помогна за еди какво си" неща , които наистина трябва да се поощряват !!!!
Некоректен работодател!

2016.05.07 | 10:48

7
Хора за нищо на света не ходете да работите на Елените обл. Бургас. На Елените не плащат, там ще бъдете нищожества и на всичкото отгоре ще работите без пари! Настаняват те в общежитие без никакви условия за живеене! Отношението е като към животни!
ВАЖНО

2016.05.05 | 22:33

1
ЕЙ ГЕЙЧО ЩА ПРАТЯ НА ЕЛЕНИТЕ ДА ДУХАШ КАВАЛА......
aaa

2016.05.09 | 18:08

12
Боянчо, от мен да знаеш, не чакай нищо добро за нашето образование от г-жа Кунева.
ааа

2016.05.09 | 18:08

13
Потеклото на "министър" Кунева говори много за това.
двойкар

2016.05.09 | 10:51

8
До дсадс Как да помогне като е втори клас? Малоумник!

2016.05.09 | 18:08

11
Май доста сте се поизмъчили докато намерите с какво да се заядете със Кунева щом сигнахте чак до графи за похвапи. Че то такива графи кога е имало че мълчахте до сега. До кога ще търсите под вола теле .
Некоректен работодател!

2016.05.07 | 10:44

6
Хора за нищо на света не ходете да работите на Елените обл. Бургас. На Елените не плащат, там ще бъдете нищожества и на всичкото отгоре ще работите без пари! Настаняват те в общежитие без никакви условия за живеене! Отношението е като към животни!
ВАЖНО

2016.05.09 | 18:07

10
ЕЙ ГЕЙЧО ЩА ПРАТЯ НА ЕЛЕНИТЕ ДА ДУХАШ КАВАЛА......
София

2016.05.06 | 03:05

4
Горкото дете! С такива родители.

2016.05.06 | 09:12

5
Детето е роден психолог и притежава социална интелигентност.

2016.05.06 | 03:05

3
Това доста нагласено ми изглежда, малкия го гледах по новините - не знае на кои хора е!
София Х.

2016.05.09 | 18:07

9
Ма вие нормални ли сте?!Вижте колко точно е написано-ви е с главна буква,навсякъде точки и запетайки.Аз съм 3-ти клас и не мога да пиша баш толкова правилно!2-ри клас учат доста по-малко неща от нас!Е дамо след има-няма 4 месеца ша станат 3-ти клас и после ша има да помнят че през 681 година е създадена нашата държава,деление с опашка,преразказване на уроци и още много други.То аз не мисля,че един второкласник не знае,че пред ,,но'' има запетайка!Това ми прилича на работа на майка му и баща му!Пък и за какво ни е място за похвали!Имаме за забележки,а от забележките се учим какви грешки сме допуснали и да гледаме да не ги повтаряме!

Добави коментар

Свързани галерии

Водещи новини