Вижте защо България е първа в ЕС по брой загинали на пътя

България е на първо място в Европейския съюз по брой загинали на пътя, показва анализ на Евростат. 64 души са загинали при катастрофи с леки автомобили на 1 милион жители у нас за 2017 г. Това е почти шест пъти повече от най-ниското съотношение в Евросъюза. В Малта те са 11 души.

Една от най-честите причини за катастрофите е управлението с превишена и несъобразена скорост. Само през последната седмица при акция "Скорост",  пътната полиция е регистрирала над 44 000 нарушения.

Богдан Милчев от Института за пътна безопасност и инж. Емил Панчев от Съюза на българските автомобилисти коментираха в сутрешния блок на бТВ, че тази статистика не е изненада.

„По-неприятното е, че ние не виждаме изход от това последно място. Трябва да се коментира какво трябва да се направи, за да може да променим ситуацията. Необходимо е по най-бързия начин да променим модела на управление. Доказано е, че държавната експертиза издиша по този въпрос. Всяка година се опитваме с едни и същи действия да направим промяна. Това не може да стане. Дошло е времето на гражданите експерти да влязат в управлението на пътната ни безопасност. Това е отдавна развит модел в ЕС”, заяви Богдан Милчев.

По думите му трябва да се промени средата, защото именно тя формира поведението. Според него шофьорите, които си позволяват да карат в аварийната лента и в насрещното, не биха си позволили да го правят в Германия, например.

„Ние имаме проблем с цялата статистика и лъжем Евростат. От Евростат отчитат, че нито един моторист не е загинал на пътя през 2016 г. Според справка, която може да се види в МВР, загиналите мотористи са шест”, каза още Милчев.

„За шестте месеца на тази година има 70 убити пешеходци и над 700 са ранените. Това е страшно. От години повтарям, че трябва правилата в закона да се пипнат, за да не загиват хора на пътя. Пешеходците доста често се разхождат като свещени крави по пътя и не си знаят правата. Създаде се едно чувство на безнаказаност, което довежда до тези цифри”, коментира инж. Емил Панчев.

Коментари

  1. 2019.08.22 | 09:10

    Нали запалените фарове през деня щяха да оправят нещата а какво се оказа Пунта Мара!!!

  2. 2019.08.22 | 09:17

    pak ni palnite glavite sas vasite gluposti da ne bi glupci balgaria da e samo pri katastrofite na parvo miasto zabraviate li tce tia e parva pri vsicki otricatelni i jizneni pokazateli.

  3. 2019.08.22 | 09:19

    kolega ti si naivnik vav 85 milionna germania ne sa zadaljitelni farovete tova kolega e samo hranilka za kopoite da vzemat pari i niama nishto obshto sas bezopastnostta.

  4. 2019.08.22 | 09:20

    Отговора е много ясен , но никой не го казва !
    Вместо това се измислят куп глупости и виновен винаги е водача !
    90 %от пътищата в българия са конструктивно опасни , новите магистрали също ! Но на кой му пука важното е да наслагаме ограничения 90 по магистралите , камерки на всеки километър и да рекетираме хората !

    1. 2019.08.22 | 10:38

      Таралясниците дето цвъкат по пътищата да не би да са с роботи??

    2. 2019.08.22 | 09:46

      В Гърция на магистралата на баира ограничението даже е 50!

    3. 2019.08.22 | 09:45

      Ами като е опасно, ти защо караш като изоглавен?

  5. 2019.08.22 | 09:25

    Какво сравнявате с Малта бе лумпени ? Малта е с 350 000 души население , уличките са 3 на 2 .....

  6. 2019.08.22 | 09:43

    БАЛКАНСКА ИЗМЕТ

  7. 2019.08.22 | 09:54

    Тайната рецепта е: голяма част от шофьорите не могат да четат и не са завършили 8-10 клас, но имат книжка за управление на автомобили по 200 коня с немски регистрации. И изпитващите дали книжка на тия примати могат да бъдат съдени за непредомишлени убийства., но ние продължаваме да се правим на ущипани. Смятам че е добре като те спре полицай на бързо да те проверяват дали можеш да четеш на български език и вие си правете заключенията

  8. 2019.08.22 | 09:54

    Бой през джобааааа! Българина само от това разбира! Бой яко през джоба! Яко!!! Книжка! Пари! Затвор!

  9. 2019.08.22 | 09:57

    Скапани са пътищата обаче за сметка на това хората карат колкото се може по - бързо на тях. Липсата на толерантност, агресия, непознаване на правилата за движение, неефективния закон и неадекватната страна на правораздаващите органи, гробищарниците които се карат, употробата на различните чайчета, съмърсбита и други коктелчета това на пръв поглед са основните проблеми. Слаб народ, Слаба държава ! Стискайте палци да не сте Вие или близките Ви жертви другото няма да се оправи !

    1. 2019.08.22 | 10:34

      Или както казва народа,на калпав х.й вуната му пречи...

  10. 2019.08.22 | 09:57

    Скапани са пътищата обаче за сметка на това хората карат колкото се може по - бързо на тях. Липсата на толерантност, агресия, непознаване на правилата за движение, неефективния закон и неадекватната страна на правораздаващите органи, гробищарниците които се карат, употробата на различните чайчета, съмърсбита и други коктелчета това на пръв поглед са основните проблеми. Слаб народ, Слаба държава ! Стискайте палци да не сте Вие или близките Ви жертви другото няма да се оправи !

    1. 2019.08.22 | 11:44

      Ти вместваш ли се в това определение.

    2. 2019.08.22 | 10:31

      Тъп (прост) народ -слаба държава,силна мафия...Това е системата от 1944г.насам Така е замислена че комунягите,под една или друга форма,да са винаги на власт....

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Криминално

още

Анкета

Как трябва да реагира държавата при ръста на новите случаи на коронавирус у нас?

Как трябва да реагира държавата при ръста на новите случаи на коронавирус у нас?

Избрано от Интернет