Вижте защо България е първа в ЕС по брой загинали на пътя

България е на първо място в Европейския съюз по брой загинали на пътя, показва анализ на Евростат. 64 души са загинали при катастрофи с леки автомобили на 1 милион жители у нас за 2017 г. Това е почти шест пъти повече от най-ниското съотношение в Евросъюза. В Малта те са 11 души.

Една от най-честите причини за катастрофите е управлението с превишена и несъобразена скорост. Само през последната седмица при акция "Скорост",  пътната полиция е регистрирала над 44 000 нарушения.

Богдан Милчев от Института за пътна безопасност и инж. Емил Панчев от Съюза на българските автомобилисти коментираха в сутрешния блок на бТВ, че тази статистика не е изненада.

„По-неприятното е, че ние не виждаме изход от това последно място. Трябва да се коментира какво трябва да се направи, за да може да променим ситуацията. Необходимо е по най-бързия начин да променим модела на управление. Доказано е, че държавната експертиза издиша по този въпрос. Всяка година се опитваме с едни и същи действия да направим промяна. Това не може да стане. Дошло е времето на гражданите експерти да влязат в управлението на пътната ни безопасност. Това е отдавна развит модел в ЕС”, заяви Богдан Милчев.

По думите му трябва да се промени средата, защото именно тя формира поведението. Според него шофьорите, които си позволяват да карат в аварийната лента и в насрещното, не биха си позволили да го правят в Германия, например.

„Ние имаме проблем с цялата статистика и лъжем Евростат. От Евростат отчитат, че нито един моторист не е загинал на пътя през 2016 г. Според справка, която може да се види в МВР, загиналите мотористи са шест”, каза още Милчев.

„За шестте месеца на тази година има 70 убити пешеходци и над 700 са ранените. Това е страшно. От години повтарям, че трябва правилата в закона да се пипнат, за да не загиват хора на пътя. Пешеходците доста често се разхождат като свещени крави по пътя и не си знаят правата. Създаде се едно чувство на безнаказаност, което довежда до тези цифри”, коментира инж. Емил Панчев.

Коментари

  1. 2019.08.23 | 14:40

    в центъра на бургас сноват колоездачи отдавна минали12г. и шпорят електрически моторчета по чудо още няма жертви.а общинската полиция е НЯМА ГОСПОДИН КМЕТЕ....александровска и богориди са пешеходни зони.

  2. 2019.08.23 | 14:35

    90% от тия смъртни случаи са заради идиотите-камикадзета, които изпреварват на двулентов път без да имат видимост напред. За жалост умират не само въпросните идиоти-камикадзета, но и невинни хора, които си карат в тяхната лента.

  3. 2019.08.22 | 13:23

    Ако не бяха запалените фарове, картинката щеше да е пет пъти по-страшна! Ти какво, ток ли пестиш?

  4. 2019.08.22 | 10:04

    Цялата ни държава е катастрофа, начело с управлението и администрацията!

    1. 2019.08.22 | 11:59

      Да така е,но още не се е родил Пиночет,но докато'го чакаме......

  5. 2019.08.22 | 11:56

    Ами, ако се приеме от "мъдрите ни депутати" мярка за превишена скорост над 30км в час над ограничението - ЗАТВОР 2 години, ама ефективно!!!! ВСИЧКО ще си дойде на местото!!! Ами просто повервайте ми!!!!!!! Гаранитам, че ще има ефект!!! На Ганю от БГ само това е мярката!!!! Нищо друго нема да има ефект!!!!!! Ха дано , ама на дали????

  6. 2019.08.22 | 11:06

    Първо да започнат от автошколите 90% от шофьорите не знаят основни неща.Писнало ми е като видят патрулка на магистралата да натистат спирачки макар че се двжат в рамките на ограниченито на скоростта.Това прадполага че не знаят какво е то.А Вие които четете знаете ли каква е разрешената скорост на магистралите в България?

    1. 2019.08.22 | 11:50

      Лостчето за мигачите служи за красота на волана

    2. 2019.08.22 | 11:42

      А мигачите си остават тема табу, особенно при смяна на лента в софийско градско !!!!!

    3. 2019.08.22 | 11:36

      Различна е,и там е грешката,става въпрос за скоростта.

  7. 2019.08.22 | 09:57

    Скапани са пътищата обаче за сметка на това хората карат колкото се може по - бързо на тях. Липсата на толерантност, агресия, непознаване на правилата за движение, неефективния закон и неадекватната страна на правораздаващите органи, гробищарниците които се карат, употробата на различните чайчета, съмърсбита и други коктелчета това на пръв поглед са основните проблеми. Слаб народ, Слаба държава ! Стискайте палци да не сте Вие или близките Ви жертви другото няма да се оправи !

    1. 2019.08.22 | 11:44

      Ти вместваш ли се в това определение.

    2. 2019.08.22 | 10:31

      Тъп (прост) народ -слаба държава,силна мафия...Това е системата от 1944г.насам Така е замислена че комунягите,под една или друга форма,да са винаги на власт....

  8. 2019.08.22 | 11:29

    България е на първо място в Европейския съюз по брой загинали на пътя,поради това, че парите отпуснати от ЕС за нови пътища са"усвоени",но пътищата ни, след "усвояването" на парите приличат на всичко друго,но не и на магистрали.
    Защо мислите, че максимално допустимата скорост по АМ"Тракия" е 90 км/ч.?
    Защото в това подобие на държава всичко е Пунт Мара /шуреи,баджанаци,калинки..../!

  9. 2019.08.22 | 11:18

    КАРАЙ УМНО СТИГНИ ЖИВ

  10. 2019.08.22 | 11:10

    Пак тъпотии, на първо място щото сме простаци и не спазваме елементарни правила за движение. Другото е , че няма жесток контрол от страна на КАТ както във западните държави!

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Криминално

още

Анкета

Кое е събитието на седмицата?

Кое е събитието на седмицата?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.