Катастрофите по пътищата заради вредни навици

  • 14 юли 2011 20:07

  • 5988
  • 10
Катастрофите по пътищата заради вредни навици
© Булфото

По думите му през летния сезон много често зад волана се качват шофьори с малък стаж, които пътуват на дълги разстояния.

Често те возят в големи компании приятели. „Този шофьор с недобра квалификация е в по-голяма опасност да му бъде отклонено вниманието от това, което се случва вътре в автомобила. Опасността е още по-голяма, ако това се случва в нощните часове, на връщане от заведение”, каза Костов.

По думите му през летния сезон честа предпоставка за катастрофи е жегата. Горещината довежда много бързо до досада и преумора на водача и той става ленив, отпуснат. „Хора, които имат ресторантьорски или хотелиерски бизнес по морето през летния сезон работят, ако е възможно 28 от 24 часа. Други случаи са с хора, които решават да пътуват на дълги разстояния през нощта.

А нощното каране е с много особености и много по-опасно от дневното, макар че интензивността на движението е по-малка. Друг подводен камък на шофирането е състезателната природа на човека. Когато го изпреварят две коли, той се чувства уязвен, трябва да си върне и започва да изпреварва. Другият вреден навик – тръгват три коли в пакет да пътуват до морето. И те държат да са кола зад кола. Това е голяма грешка.

Както правят турците, които преминават по Калотина и Капитан Андреево. Държат се трима в пакет. Първият започва да изпреварва, вторият и той след него. За тях ситуацията горе-долу е близка, но за третия ситуацията вече се е променила и насрещният автомобил е много по-близо. Така стават произшествията”, каза Костов.

По думите му агресията също е предпоставка за пътни произшествия. „Изпреварват напоследък по три по четири автомобила наведнъж и то в насрещно движение, като са сигурни, че ще сбутат другите и ще се вмъкнат в колоната”, каза Костов. Той подчерта, че особено по селата е практика неправоспособни младежи и деца да управляват автомобили или малки мотори.

„В тази посока имаме една препоръка – когато тръгвате на дълги маршрути, не си определяйте предварително точен час на пристигане, защото това ви държи непрекъснато в напрежение, че вече закъснявате, че изоставате от този график. А може да има сто причини да се забави потокът. Движението с превишена скорост е оправдано само в един случай – ако с твоето навременно пристигане минута по-рано, ще спасиш човешки живот. Само тогава. Нито самолетен билет, нито опера, нито начало на футболен мач, нито партито, обявено от баджанака не е оправдание да се кара с превишена скорост”, каза Костов.

Последвайте канала на

5988 10

Свързани новини

Коментари 10

Добави коментар
todor

2014.04.10 | 15:00

10
Проблема е, че има много идиоти по улиците и на тях трябва да им се отнемат книжките до живот. Относно курсовете няма как да се научиш да караш за един месец, докато някой изнервен инструктор ти крещи на главата. Истината е, че човек се учи да кара сам и не трябва да е уплашен или прекалено самонадеян, а да преценява трезво своите възможности. Според мен причината за толкова много катастрофи е най-вече заради висока скорост и неопитност, а не толкова заради алкохола, каквито и статистики да ми вадят. Друго жените шофьори- няма такъв абсурд, да им забранят да карат завинаги, това е истината. Друго господа управници оправете тапите пътища, а не да ми говорите всеки ден за тапата софийска магистрала за Бургас, има и други населени места в България освен София, то не че там е добре положението. Хората в Европа карат нови коли, които са сигурни, а нашите бракми, които минават на фиктивен преглед - как да стане ми кажете? Имат масово магистрали, маркировки и куп други нормални неща по улиците, а не да ми осъществяват контрол скрити зад знак с ограничение на главен път 60 или 50 дори, което е направо фантастика. Пробвал съм да спазвам ограниченията от Русе до София у трябва да ви кажа, че няма по-голямо изпитание за нервите 100 часа пътувам, какво да ви говоря - АБСУРДИСТАН !
no name

2014.04.10 | 14:59

9
problemyt e che horata sa nervni,izmoreni imat si problemi i kato se kachat fizicheski sa v kolata no milovno sa nqkade drugade.moMoe mnenie
hhlkhlj

2014.04.10 | 14:59

8
проблема е в манталитета,избиването на комплекси на пътя,простака си остава такъв и зад волана...все причини които няма как да се изкоренят
kritika

2014.04.10 | 14:58

7
4ovek koito moje da kara ne izbiva komplexi a si kara po pravilata
случаен

2014.04.10 | 14:58

6
просто трябва човек да се съобразява с времето с пътната настилка да внимава, като шофира и на 90 % да спазва ограниченията и всичко ще е добре а за младите водачи наистина едното кормуване не може да ги научи как се кара кола в ежедневието всеки може да тръгне на 1-ва и да стигне до 5 всеки може да натисне и спирачката на стопа но това не прави който и да е добър шофьор опитвайте се да предвиждате ситуацийте по пътищата преди да са се превърнали в произшествия :)
zlr.

2014.04.10 | 14:58

5
Боже, Боже! И тея празноглави празнословци упражняват професия, водеща се тежка - с категория за ранно пенсиониране и прочие ...
shofer

2014.04.10 | 14:58

4
e kak kade da go pridobiat toi staj bre? she si odat na selo parvo, pa togva 4ak do moreto.
starmatrix

2014.04.10 | 14:57

3
ka4vat se s malak staj i karat kato poloti na bolidi ot F1 i nakraq imalo katastrofi ami ako znaqt kak da karat nqma da ima ama to na6to tva ne e karane dobre 4e pone gi ima dupkite 4e malko da ponamalqt ina4e gonqt svetoven rekord za nai visoka skorost
ддд

2014.04.10 | 14:57

2
проблема е че на курсовете не ги учат да карат.
млад шофьор

2014.04.10 | 14:57

1
"зад волана се качват шофьори с малък стаж" ами ако не се качват, къде да го придобият тоя стаж бе старшина

Добави коментар

Водещи новини