-
10 октомври 2019 13:21
- 350
- 5
Днес AirBG.info обяви данни за нивата на азотен диоксид (NO2) в столицата: През август месец тази година, в средата на все още намален интензитет на автомобилния трафик, 20 локации са в нормите, 9 са с по-високи нива, а при 2 са отчетени критично високи стойности (близо 2 пъти превишение) на азотен диоксид. От началото на учебната година, в продължение на 10 дни интензивен трафик (за периода 16.09 - 26.09), над 60% от резултатите са над средногодишната норма, като на места превишенията са над 2 пъти.
Това заяви кандидатът за кмет на София от Демократична България арх. Борислав ИгнатовБорислав Игнатов е български архитект, председател на Управителния съвет на Камара на, цитиран от пресцентъра на партията. "Високото замърсяване с азотен диоксид в най-натоварените от трафика места крие огромни опасности. Азотният диоксид (NO2) е токсичен и при високи концентрации може да причини дори и смърт. Високите нива на азотен диоксид във въздуха имат неблагоприятни здравни последици, свързани с респираторни проблеми (включително възпаление на дихателните пътища при здрави хора и повишени респираторни симптоми при хора с астма) и чернодробни заболявания. Установена е връзка между краткотрайните излагания на замърсяване с NO2 и увеличения брой посещения в спешна помощ, както и хоспитализации поради респираторни заболявания. Най-застрашени от риск са хората, които живеят или работят близо до натоварени пътища, както и хората с белодробни заболявания, деца, възрастни и хора, извършващи активно дейности на открито", добави той.
"Азотният диоксид се отделя при горенето на изкопаеми горива при високи температури. Основните източници на азотен диоксид са превозните средства, електроцентралите, промишлени източници на емисии и нетранспортни източници, като строителство и градинско оборудване (моторни резачки, косачки). Всички тези източници работят с изкопаеми горива", заяви арх. Игнатов.
"В София основният източник на азотен диоксид са моторните превозни средства, като дизеловите имат повече емисии. Според официалните източници в града няма наднормено замърсяване през последните години. Следва да отбележим, обаче, че през годините такова е имало. Например през 2011 г. и 2012 г. станция Орлов мост е показвала превишение на средногодишната норма. Заради преместването на станцията не можем да бъдем спокойни за качеството на въздуха там. В някои станции като „Хиподрума“ и „Павлово“, които са в близост до бул.“Цар Борис III“, въпреки че не са транспортно ориентирани станции и тази в „Хиподрума“ е отдалечена от пътното платно, през годините сме наблюдавали превишение и на средно часовата норма", разкри Борислав ИгнатовБорислав Игнатов е български архитект, председател на Управителния съвет на Камара на.
"Основните притеснения са свързани с това, че броят на автомобилите, както и задръстванията в града непрекъснато растат. Освен това има изключително натоварени артерии, на които няма мониторинг, например бул. „Сливница“. Мерките, които ще предприеме Демократична България са:
1. Засилен мониторинг:
- Ще настояваме Изпълнителна агенция по околна среда да върне максимално бързо станцията на Орлов мост, за да имаме информация за състоянието в тази критична точка.
- Ще разположим станции на СО по най-натоварените артерии
- Ще работим с гражданските и научните организации като използваме и анализираме съвместно техните данни.
2. Намаляване на използването на МПС (включително тежки машини), особено на най-замърсяващите за сметка на придвижване с градски транспорт, велосипеди, пеша.
Нашата програма предвижда радикална промяна на мобилността в София: ще реализираме мерки като развитие на мрежата, честотата и удобството на обществения транспорт и продължаване на електрифицирането му, ускорено развитие на велосипедната и пешеходна инфраструктура и микромобилността, промени в достъпа на автомобили до центъра на града, забрана за движение в града на определени категории превозни средства, въвеждане на ефективни стимули за употреба на електромобили и хибридни автомобили - мерките ще имат значителен ефект за повишаване на качеството на въздуха в столицата", категоричен бе арх. Игнатов.
Последвайте канала на
Свързани новини
Арх. Борислав Игнатов: Ще подпомогнем зимните спортове за деца чрез транспорт и инструктори
09 октомври 201912:40
Арх. Борислав Игнатов: Отворените данни ще дадат тласък на стартиращите бизнеси
09 октомври 201912:13
Арх. Борислав Игнатов: Прозрачността на дигиталното управление ще скъса корупционните зависимости
05 октомври 201915:41
Арх. Игнатов: Само с прилагането на европейските практики можем да решим проблема с управлението на отпадъците на София
15 септември 201915:27
Борислав Игнатов: Долното деяние със снимките ме убеждава, че сме на правилния път
10 септември 201917:50
Борислав Игнатов - кандидат за кмет на София: Стоя до моето момиче и я обичам
08 септември 201918:56
Джамбазки: Водим тежки преговори относно бъдещето на злополучния Мобилен пакет
13 ноември 201907:24
Арх. Борислав Игнатов: Крайно време е София да бъде превключена на нова скорост
18 октомври 201916:26
Арх. Борислав Игнатов: Нашата цел е да направим една истинка и работеща община
16 октомври 201908:10
България се натресе на тим с куп играчи от Висшата лига за влизане в дивизия "В" на Лигата на нациите
Жребият в Лигата на нациите определи: ще има повторение на последните два изцяло европейски финала на световни първенства
Станислав Генчев: Бяха тежки дни!
Илиан Илиев: Ирландците не бяха моят най-предпочитан противник
Пирин 0:0 Добруджа
България с тежко изпитание в Подгорица
Коментари 5
Добави2019.10.14 | 00:05
Сега тоя тиквеник да не иска всички да се качиме на тия глупави тротинетки?
2019.10.11 | 15:56
Игнатов няма да го бъде като кмет, по-добре да вложи усилията си в сфера, в която е полезен и поне разбира нещо-архутектурата
2019.10.11 | 07:55
Личи му, че нищо не разбира и прокламира нещо, което дори не е ясно дали е вярно. Като види човек, че Тома Белев е в листата на ДБ за общински съветници, може да си направи извод, че тези хора искат единствено да се домогнат до милиардния бюджет на столицата.
2019.10.10 | 13:38
Либерален покемон
Добави коментар
Водещи новини
Депутатите отново не се разбраха за председател на НС, мъките продължават в сряда
22 ноември 202414:01
Радостин Василев: Явно задкулисието ще се опита да направи пробив през БСП
22 ноември 202414:05
Костадинов за изстреляната от Русия ракета: Предупреждаваме за това от много време насам, би трябвало всички да сме тежко притеснени
22 ноември 202414:07
Унгарски министър обяви: България влиза и в сухопътния Шенген през януари догодина
22 ноември 202413:53
Премиерът Главчев: Служебният кабинет работи, за разлика от други институции
22 ноември 202414:27
Външно: България е срещу опитите за политическа употреба на Международния наказателен съд
22 ноември 202414:53
Cape Town Etc: Ружа Игнатова е жива и живее в Кейптаун
22 ноември 202413:22
Изстреляната по Днепър руска балистична ракета развила над 3773 м/сек
22 ноември 202414:49
Атакува ни парагрип: Води до тежки усложнения като бронхиолит и пневмония
22 ноември 202413:55
2019.10.14 | 14:55
"Завишените нива на азотния диоксид изискват радикална промяна на мобилността в София" - това кой го казва - арх. Борислав Игнатов или олигарс със зачервени бузки, който седи зад него?!?