-
04 април 2024 15:57
- 1041
- 6
Частичното влизане на България в Шенген няма да промени нищо за българския транспортен бизнес. Това, че сме част от Шенгенското пространство по въздух и море, по никакъв начин не благоприятства транспортния бизнес. Около 95% от българския внос и износ се осъществява по суша. Остава много малка част, която се възползва от приемането ни в Шенген. Това каза в интервю за Novini.bg изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев.
Непълното приемане на България в Шенгенското пространство "бърка в джоба" на всеки български потребител, изрази съжаление той.
"Загубите не са само за транспортния бранш. Влияят директно върху икономиката на страната. По наши изчисления, транспортният бизнес губи около 200 млн. лв. за 1 година от неприемането ни в Шенген. Прехвърлено върху българската икономика, говорим за над 5 млрд. лв., което е около 4% от БВП. Стоките, които българските потребители ползват, се оскъпяват с 15-18%. Затова се вижда, че дадени стоки в България са по-скъпи отколкото в Западна Европа", обясни Арабаджиев.
Пред бранша остават предизвикателства, сред които транспонирането на част от пакет "Мобилност" и по-конкретно Директивата за командироване. "Законът е в Народното събрание, ще очакваме там от нашите депутати да приемат такъв подход, който да не отнеме конкурентното предимство на българския транспортен бизнес. Предстоят нелеки преговори. Сериозен проблем виждаме в Зелената сделка, как въглеродният отпечатък ще се отрази върху транспортния бизнес. Във вътрешен план проблеми пред нас са опашките по граничните пунктове, ТОЛ системата, затворените пътища. На транспортния бизнес трябва да му се осигури среда, за да бъде облагодетелстван да извършва бизнеса си с най-малко пречки", призова Арабаджиев.
"Нашият бизнес е сложна материя, динамичен е и проблемите постоянно идват от различни страни", обобщи председателят на Управителния съвет Ангел Траков.
Мечтата му е да види транспортният бранш обединен в една обща организация. "Проблемите ни са еднакви, не трябва да се делим", убеден е Траков.
"Това, което дава сила на дейността и работата ни, е, че винаги анализираме проблемите, вместо само да ги маркираме, и винаги предлагаме възможни решения, когато седнем на масата на преговорите", изтъкна той.
"Всичко, което правим, е в интерес на потребителя", подчерта Ангел Траков.
Последвайте канала на
Свързани новини
Николай Рашков (СМП): Превозвачите губят 200 млн. евро годишно заради сухопътния Шенген
01 април 202410:54
Николай Рашков, СМП: Превозвачите губят по 200 млн. евро годишно от оставането на България извън сухопътния Шенген
30 март 202419:53
Николай Рашков (СМП): Чакането на сухопътните граници оскъпява стоките у нас
29 март 202407:33
Николай Рашков от СМП: Българските потребители плащат с между 15% и 18% по-скъпи стоки от западноевропейските заради изчакване по границите
28 март 202417:45
Експерт към ЕК: От чакане по границите за 1 година България губи 303 милиона лева в бюджета
18 април 202418:51
Коментари 6
Добави2024.04.04 | 21:07
2024.04.05 | 02:17
2024.04.04 | 17:24
2024.04.04 | 16:53
2024.04.04 | 16:52
Добави коментар
Водещи новини
Кола се вряза в коледен базар в Магдебург, има загинал и ранени
20 декември 202421:42
Планински спасител разказа за трагедията със затрупаните от лавина в Пирин
20 декември 202419:50
Голямото пътуване: Засилен трафик по магистралите, пътищата към зимните ни курорти и Гърция
20 декември 202420:07
Кирил Петков: ГЕРБ показаха какво е политически ветропоказател
20 декември 202420:29
Иван Брегов: Правителство ще има от страх
20 декември 202421:32
Шкварек: Ще се върне нормалността, която през последните 4 години бе подлагана на изключителни изтезания от либералните експерименти
20 декември 202421:30
Бизнесът и синдикатите излизат на протест
20 декември 202419:04
Водещите новини! Борисов: „Балкански поток“ е тръбата на дружбата. Тръмп отправи директна заплаха към ЕС, ако не купува американски газ и петрол
20 декември 202419:01
Мъж загина при катастрофа в Плевенско
20 декември 202419:27
2024.05.25 | 08:04