Цените и инфлацията: Най-голямата грешка при вдигането на стоките

  • 12 октомври 2022 14:53

  • 2494
  • 2
Цените и инфлацията: Най-голямата грешка при вдигането на стоките
© Freepik

Цените на стоки и услуги определено не са това, което бяха. На фона на сериозната инфлация финансовата стойност на продуктите осезаемо скочи до високи нива. Това се отразява както на потребители, така и на бизнеси. Много собственици на фирми подценяват ситуацията и не работят на цените, на които заслужават. От това произтича една от най-големите им грешки, а именно начина, по който актуализират стойността на продуктите си на фона на инфлацията. Трябва да се прави поетапно вдигане на цените, а не шоков скок.

Такова мнение изрази сертифицираният финансов коуч Стойне Василев по време на онлайн конференцията Бизнес Растеж 2022 г.: "Как да развиете бизнеса си с работещи стратегии?"

78% от българите се страхуват как ще се справят финансово през 2023 г.

По думите му всяка година собствениците на бизнеси е необходимо да правят сметка за цената на продуктите си. Но повечето бизнеси правят нещо различно – не променят крайните цени регулярно, а изведвъж драстично ги увеличават, което не е добра практика.

Едно голямо увеличение отблъсква хората, независимо колко качествен продукт предлагаме. И тези увеличения е необходимо да следват темпа на инфлацията и по-скоро темпа на нарастване на нашите разходи, както и да стават с добавяне на стойността, която не ни струва много, обясни специалистът.

Втората голяма грешка на бизнесите е икономия от друго в името да се запази цената и изобщо финансовото здраве на фирмата.

Прогноза след Нова година: Литър олио скача до 6,50 лв.

„Клиентите няма да спечелят от това да получават по-малко услуги, по-некачествени, така че не трябва да се правим на герои“, смята още Стойне Василев.

Според финансовия коуч над 90% от малките семейни фирми не съставят елементарен бюджет за приходите и разходите и не следят текущо какви са приходите, разходите и съответно печалбата месец за месец.

Хората не знаят колко изобщо е тази нетна печалба или нетен маржинг. Много често определят цените на база на конкурентите. Продаваме на по-ниски цени, отколкото заслужаваме. Ние реално си обезценяваме труда, заяви още Стойне Василев.

Когато един клиент търси дадена стока, той започва да проучва пазара. Така стига до момента, в който сравнява. Вижда, че предложенията са горе-долу на една цена и реално не може да направи разлика между качествата на отделните артикули. В крайна сметка потребителят ще избере по-ниската цена. Но тук идва въпросът, че ако реално търговците се конкурират само по цена, а продават едно и също, то те вече са загубили.

Ръстът на доходите у нас не успява да догони инфлацията

„Това е ценова война, в която всеки се опитва с малко да намали цената, с което да спечели. Но тук обаче никой не печели. Трудно се оцелява на този нисък нетен маржинг и реално бизнесът не може да съществува. Печалбата не е самоцел“, разказа още финансовият коуч.

По думите му бизнесът трябва да работи за печалба, за да може да се развива и да помага на клиентите си и тези качествени услуги, които се предлагат, всъщност да се разпространяват и да стигат до все повече хора.

Цената вече не е един от най-основните критерии за покупка, заключи Стойне Василев, като допълни, че правилният подход е вдигането на финансовата стойност на продуктите да става на етапи.

Последвайте канала на

Веселина Спасова
2494 2

Свързани новини

Коментари 2

Добави коментар
политическата престъпна класа

2022.10.12 | 16:18

1
Да се готви ,за народни бунтове и да си понесе заслуженото наказание.
PaulaFox

2022.10.12 | 19:01

2
❤️Здравейте) Казвам се Паула, на 24 години съм) Бъдещ секс модел 18+) Обичам голите снимки) Моля, оценете снимките ми на ➤ Ja.cat/id398062

Добави коментар

Водещи новини