БДЖ с многомилионна обществена поръчка за ремонт на вагони и охрана

  • 01 юни 2021 20:56

  • 1810
  • 2
БДЖ с многомилионна обществена поръчка за ремонт на вагони и охрана
© bulphoto (архив)

Ремонт на 15 вагона за близо 27 млн. лв. и охрана за още над 26 млн. Това са възложили от Българските държавни железници на две фирми малко преди назначаването на служебното правителство.

Започва проверка на тези разходи.

Експерти предлагат подобряване на информацията за пътниците в мотрисите "Сименс" на БДЖ

Досега от БДЖ охраняваха обектите си със свои служители. Подписаните на 11 май два нови договора с фирма от Пловдив за общо над 26 млн. лв. залагат на по-малко охранители и повече камери и дронове, излъчващи картина до диспечерски център. Идеята е мобилни екипи да пътуват при кражби.

Според синдикалиста от КНСБ – Петър Бунев, поръчката е двойно по-скъпа от охраната досега, а пазенето от разстояние не е подходящо при денонощния поток от хора в железопътните депа.

„Ние осигуряваме на тяхната фирма 135 човека заплатите. Гоним нашите хора, защото от 240 ще останат 90. И тук хем ще дадем повече пари, хем ще изгоним хората и не съм сигурен, че качеството на охраната ще бъде по-добро“, казва Бунев пред БТВ.

От БДЖ смятат, че камерите и дроновете са икономически по-ефективни от човешкия фактор, а на персонала от охраната се предлага да работят към фирмата изпълнител.

„При индустриалната революция в Англия през 19-ти век работниците са трошели машините, защото са смятали, че те ще ги изместят и ще им отнемат работата. Така ли ще стане и тук? Тук няма да стане така, всички хора, които работят в сферата на охраната, предлагат им се да преминат на работа в компанията“, обясни председателят на СД на БДЖ – Григори Григов.

Съкращаването на над 200 души от БДЖ обаче притеснява синдикалиста и той е поискал среща със служебния министър. Бунев се съмнява и в другата голяма поръчка на БДЖ от последните седмици – ремонт-модернизация на 15 стари вагона за близо 27 млн. лв. Изпълнител е един от няколкото вагонни завода у нас, но е избран без конкурс и конкуренция. Основанието – докато е бил държавен, заводът е произвел 15-те вагона и държи интелектуално право върху модела им.

„Патент в момента не мога да кажа дали има, според мен няма, но определена интелектуална собственост има“, заяви Григоров.

Вчера Министерството на транспорта започнаха проверка на двете обществени поръчки. 

Последвайте канала на

Novini.bg
1810 2

Свързани новини

Коментари 2

Добави коментар
Latoyakryha

2021.06.02 | 04:14

2
М­­л­­­а­­­д­­­а­­­ ­­м­­о­­­к­­р­а­­ ­­у­ч­­е­­­н­­и­­­ч­­­к­­­а­­ ­ч­­у­к­­а­­ ­ ­­­W­­­ ­­W­ ­W­ ­­­.­­ ­­B­­ ­­­G­­­ ­­1­­ ­­­7­­­ ­.­­­ ­C­­­ ­L­ ­­­U­ ­B
Въййй

2021.06.01 | 23:22

1
Е дòбре де пò тази лòгика трябва да бъде възстанòвен дòговòра за рèмòнт ,чè зàщò не и дòвършвàне нà запòчнàтите мàшини òт Б.Д.Ж Кòнчàр. 5 лòкоmотива седят èй тàкà защòтò виждàш ли не били рèнтàбилни,нò купуваме нòви от Германия ????

Добави коментар

Водещи новини