КНСБ: Заради реплики във "Фейсбук" вече има уволнени работници от работодателите им

Заради изявления и реплики в социалната мрежа "Фейсбук" вече има случаи на уволнени работници от техните работодатели. Това разкри в Плевен вицепрезидентът на КНСБ в Плевен Чавдар Христов.

Той посочи, че се наблюдават проблеми в сферата на труда, които са следствие на общуването в Интернет пространството. Затова КНСБ започва проекта "Парламент на работеща България" с цел да дискутира актуалните теми в ново направление, уточни Христов.

Форумът на КНСБ в Плевен предизвика голям интерес, допълни той. По думите му синдикатът си е поставил нестандартна задача, да изведе на вниманието на по-широк кръг хора - работници и служители, членуващи и нечленуващи в синдикати, теми, които все още не са навлезли в дневния ред на обществото, но касаят регулацията на труда и капитала. Този проект е една форма да достигнем до по-голям кръг от хора и да събудим дискусия, каза Христов, цитиран от БТА

Според него първият въпрос е свързан с новите обстоятелства - новата среда за общуване в социалните мрежи, и особено тази на "Фейсбук" - проблемите, които тя поражда в сферата на труда. Размисълът е в посока дали е необходимо да се организира вид регулация за участието в мрежата, каза Христов.

"В тези мрежи има всякакви реплики, изявления, някои от които се преследват от работодателите - според нас без основание, но това ни кара да помислим за вид регулация на тези отношения между работещи и работодатели", изтъкна Христов.

"Според него трябва да има и себеконтрол, когато някои напише нещо, трябва да създава че носи отговорност, независимо, че средата е нестандартна. Онези работодатели, които веднага търсят възможност да налагат наказания, дори уволнения, също не са прави", коментира той.

Тодор Капитанов - национален секретар на КНСБ, подчерта, че при уволненията след споделени мисли в мрежата за работодатели, обикновено работодателите твърдят, че са уронили авторитета на фирмата, че разкриват нейни тайни, като например работните заплати. "Според него тези случаи не са само в България, но и Западна Европа. Над 3,6 милиона са потребителите във "Фейсбук" от България, като 78 на сто от колегите са свързани в мрежата", посочи той.

"Активността в мрежата у нас е най-висока между 13.00 и 15.00 ч.", допълни той.

Капитанов заяви, че на дискусията в Плевен е изразена необходимост от регулация. Проектът на КНСБ касае и тежката форма на стрес по време на работа, както и това, че мобилните връзки трябва да имат граници - не 24 часа да сме на разположение на работодателя. В различни страни вече са въведени правила и в тази посока, подчерта Капитанов.

Коментари

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Икономика

още

Анкета

Ще сезира ли Радев Конституционния съд за избора на Гешев за главен прокурор?

Ще сезира ли Радев Конституционния съд за избора на Гешев за главен прокурор?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.