"Параходство БМФ" се сдоби с втория си 45 500-тонен моторен кораб

  • 25 септември 2019 15:53

  • 777
  • 0
"Параходство БМФ" се сдоби с втория си 45 500-тонен моторен кораб
© Параходство БМФ

Китайската корабостроителница Jiangsu New Yangzi Shipbuilding вдигна днес флага на втория 45 500-тонен моторен кораб за превоз на насипни товари, поръчан от българската компания „Параходство Български морски флот“ АД („Параходство БМФ“).

Ванг Сиаоийнг, зам.-генерален директор в направление „Кредитиране“ на EXIM BANK OF CHINA, даде на новопостроения плавателен съд името „Миджур“ и му пожела успешно плаване. Тържеството в китайската корабостроителница е едно от важните начинания, с които Китай и България отбелязват 70-та годишнина от установяването на дипломатическите отношения между двете държави. Сред официалните лица на събитието бяха зам.-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Велик Занчев, извънредният и пълномощен посланик на Република България в Китайската народна република, председателят на Надзорния съвет на българската компания Кирил Домусчиев и брат му Георги Домусчиев, член на Надзорния съвет, както и к.д.п. Александър Калчев, изпълнителен директор на „Параходство БМФ“ АД, съобщава economic.bg.

Първи капитан на кораба е к.д.п. Мариян Йотов, а първи главен механик – инж. Цветан Цанов. „Миджур“ е вторият след „Плана“ плавателен съд от проекта Bluetech 45. Третият кораб от серията ще носи името „Бузлуджа“. Той бе заложен на 29 юли 2019 г. – буквално ден преди вдигането на флага на „Плана“ в същата китайска корабостроителница, и спуснат на вода на 23 септември 2019 г.

„Параходство БМФ“ АД ще попълни флота си с общо шест кораба от проекта Bluetech 45, като при всички ще бъде спазена традицията бълкерите да носят имената на български планини и планински върхове.

„Миджур“ е трети кораб с това име в историята на компанията. Първият беше с товароподемност 15 270 т и е построен в Белгия през 1957 г. Той е в експлоатация до 1980 г. Вторият е с товароподемност 21 547 т и е построен във Варна през 1992 г. Любопитното е, че и вторият „Миджур“ е от серия с челен кораб „Плана“. В експлоатация е до 2016 г.

Последвайте канала на

Novini.bg
777 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини