-
19 септември 2019 11:01
- 409
- 0
Да се съдържа достоверна информация във всяка една оферта е сред най-важните условия при провеждането на кампаниите за намаления, заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по БТВ радио, съобщиха от пресцентъра на КЗП.
Маргаритов припомни изискванията по закон при обявяването на съобщения за намаления. Някои от тях – стоките да са продавани на старата цена поне 30 дни преди началото на кампанията, самото намаление може да продължи най-малко ден и най-много до един месец.
„Но – винаги когато е факт – да бъде обявен периодът, за който ще е валидно, за да си направи потребителят сметката в какъв срок ще може да се възползва от по-ниските цени на определени стоки“, посочи председателят на КЗП.
Намалените стоки трябва да бъдат отделени от останалите в обекта, за да могат хората лесно да се ориентират, обясни още Маргаритов.
„Може да се окаже, че големите проценти намаление, изрисувани по витрините, не са съвсем реални не само от гледна точка на самите цени и изчисленията, които могат да не са правилни. Но също така и от гледна точка на това, че отпред пише 60-70-80% намаление, а когато влезете в търговския обект, се оказва, че всъщност реалното намаление за повечето стоки е 20-30%, а някакви единични изключения се продават с такъв голям процент намаление“, обърна внимание той и добави, че по такива конкретни случаи Комисията има произнасяния за нелоялна търговска практика.
Няма законово изискване какъв процент от стоките в обекта трябва да се продават с определена отстъпка, за да може тя да бъде рекламирана от търговеца в брошури и други промоционални материали от кампанията. В никакъв случай обаче потребителите не следва да бъдат заблуждавани относно средната стойност на процента намаление в търговския обект, разясни Маргаритов.
„Когато имате 10-15 намалени стоки: ако говорим за магазин за дрехи – блузи, панталони и т.н., и от тях 2/3 или 3/4 са с намаление от порядъка на 20 или най-много 30%, само за това, че две блузки са с намаление 60%, естествено, че е нелоялно търговецът да посочи на витрината си този голям процент“, даде пример той.
„Очевидно това въвежда потребителя в заблуждение, кара го да влезе в този обект и вече оттам нататък може да влияе негативно върху избора му“, коментира председателят на КЗП.
„Попадали сме и на случаи, за които са налагани санкции за нелоялна търговска практика при т.нар. „намаление в намалението“. Кампанията стартира, минава един месец и след това търговецът решава, че ще намали още тази стока. Изискването на закона обаче категорично е новият процент намаление да бъде сам по себе си и той да отразява спада на цената спрямо досегашната. А някои търговци кумулират стария процент намаление с новия. По този начин Вие си купувате нещо, което до вчера е струвало определени единици, казва Ви се, че е 50% намалението, но то не е толкова, а е да речем 20%, защото 50% е спрямо цената, на която е продавано преди два месеца. Това заблуждава потребителя относно скалата на спадане на тази цена във времето“, категоричен бе Маргаритов.
Последвайте канала на
Свързани новини
КЗП започва засилени проверки за ученическите раници и пособия на пазара
09 септември 201908:05
КЗП стартира кампания за проверки във връзка с новата учебна година
05 септември 201912:03
КЗП: Ако автобусът закъснее повече от два часа, имаме право да се откажем от пътуването и да получим парите си за билета
01 септември 201910:45
КЗП: При пътуване със самолет багажът се счита за загубен, ако не бъде доставен до 21 дни
29 август 201910:19
КЗП информира какви са правата ни при проблем с автобусна или авиокомпания
26 август 201910:50
КЗП: Хората да не взимат прибързани решения при онлайн резервация на почивка
25 август 201916:20
Почивката по празниците: 11% по-скъпа от миналата година
23 ноември 201910:30
Дебнем промоции с 1200 лева в джоба
21 ноември 201909:33
От КЗП разкриха как да спечелим от "Черния петък"
05 ноември 201910:19
Ливърпул разпердушини Тотнъм със суперфутбол и дръпна на върха в Премиър лийг преди Коледа
Реал Мадрид изпрати триумфалната година с много красиви попадения и задмина Барселона
Борнемут прекърши Ман Юнайтед на "Олд Трафорд", "червените дяволи" с пореден исторически провал
Ювентус най-после спря серията от равенства и се поздрави с юбилеен успех
ЦСКА - София увеличи драстично капитала, за да реши сериозен проблем - собствениците наливат нови 20 млн. лева в клуба
Победната серия на Челси приключи на негостоприемния "Гудисън Парк"
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Откриха кучето на изчезналия 13-годишен Ники от Конаре
23 декември 202407:23
Как биха гласували българите, ако отново отидем на избори?
23 декември 202408:12
От ПП очакват "Обнови Европа" да изключи ДПС
23 декември 202407:33
СОС избира временен кмет на район "Искър"
23 декември 202408:54
Как да подготвим колата си за сняг, поледици и минусови температури?
23 декември 202408:14
БДЖ съобщи за отменени и закъснели влакове поради технически причини
23 декември 202408:43
Собственици на имот на бул. "Тодор Каблешков" блокираха пускането на най-новата част на булеварда
23 декември 202408:49
Мъж получи фиш за нарушение в София, без колата да е напускала Пловдив
23 декември 202407:53
Продължава да е критично състоянието на около 40 души, ранени при атаката на коледния базар в Магдебург
23 декември 202407:50