Потребителския съвет на ЧЕЗ обсъди стратегията за киберсигурността на компанията

  • 19 май 2019 10:58

  • 259
  • 0
Потребителския съвет на ЧЕЗ обсъди стратегията за киберсигурността на компанията
©

Специална структура се грижи за информационната и киберсигурността в групата от компании на ЧЕЗ в България, съобщиха от компанията.

Основната задача на екипа по киберсигурност е да гарантира, че мрежовата инфраструктура и информацията на дружествата от групата са защитени в съответствие с изискванията на националното и европейско законодателство чрез прилагане на доказано ефективни технически и организационни решения в областта на киберсигурността. "Глобалната мрежа и взаимосвързаните информационни и комуникационни технологии са станали основни компоненти на съвременния живот, донесли са много нови възможности за човечеството, отворили са нови сфери на бизнес, променили са както трудовия, така и личния ни живот.

Това ново пространство за онлайн комуникации обаче далеч не е анонимно и в никакъв случай не е безопасно. Защитата на ЧЕЗ в киберпространството е изградена от три компонента: правила и процедури; технологии и хора", е посочил Петко Марков, мениджър информационни технологии и киберсигурност в ЧЕЗ ИКТ България, по време заседание на Потребителския съвет към ЧЕЗ България, цитиран в съобщението.

С цел да се гарантира сигурността на мрежите и информацията всички служители на ЧЕЗ преминават през специално обучение по киберсигурност, в което се съдържат конкретни съвети и правила за повишаване на безопасността. Основните акценти от програмата бяха обсъдени с потребителските организации, които членуват в Потребителския съвет.

Потребителският съвет към ЧЕЗ в България е създаден през 2013 г. като консултативен орган, който да анализира и разглежда практиките, касаещи крайните битови клиенти на електроенергия пазар. Негови членове са най-големите потребителски организации - Комисията за защита на потребителите, Българската национална асоциация "Активни потребители", Федерацията на потребителите в България, Независим съюз на потребителите в България, Европейски потребителски център и Български потребителски център. В нея членуват експертни организации и представители на научните среди и по един представител на лицензираните компании на ЧЕЗ в България - ЧЕЗ Разпределение и ЧЕЗ Електро.

Сред основните 10 правила за повишаване на киберсигурността са :

Избирайте пароли, дълги най-малко 8, препоръчително е те да бъдат 10 знака; Не използвайте имена на близките си, дати на годишнини или обикновена комбинация от букви и числа, телефонни номера, прякори, дата на раждане, ЕГН и т.н.; Не съобщавайте на никой паролата си. Не я изпращайте по имейл и не я записвайте на лист, оставен до компютъра или залепен на монитора; За различните програми и сайтове използвайте различни пароли, за да защитите другите си профили, ако една парола е открадната.

Освен това специалистите по киберсигурност препоръчват когато създавате парола, да използвате както главни, така и малки букви, да включите няколко цифри и също символи, когато системата, в която се регистрирате го позволява. Никога не използвайте парола, която е същата, като потребителското име (username). Заразени (с вирус) програми често се разпространяват като нежелана поща, предупреждават те.

Ако не знаете от кого е имейлът, никога не сваляйте приложение и не кликвайте върху линкове.Специално внимание обръщайте на имейли, в които изпращач изисква да се регистрирате на някоя уеб страница и да актуализирате информация, напр. относно вашия профил. Не изтегляйте и не инсталирайте от интернет софтуер от неизвестен произход. Не слагайте в електронните писма поверителна/чувствителна информация, като например име за влизане или парола до системата. Електронната поща може да бъде прихваната/хакната от недоброжелател, предупреждават от Потребителския съвет.

Последвайте канала на

Филип Епитропов
259 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини