Бивш транспортен министър: Да концесионираме летище София, за да рефинансираме дългове, е порочна пр

Новият министър на транспорта Ивайло МосковскиИвайло Московски Ивайло Московски е министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Роден даде заявка да възобнови спряната от служебния кабинет процедура за отдаване на летището в София на концесия. Факт е, че държавното дружество се управлява зле - печели твърде малко на фона на дейността си и пътниците получават лоша услуга. Има намерение приходите от концесията да се насочат към БДЖ в опит да се погасят дълговете на холдинга. На фона на тези сериозни проблеми в сектор „Транспорт” от Novini.bg потърсихме мнението на бившия транспортен министър Кристиан КръстевКристиан Кръстев Кристиан Кръстев е министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията от 12 март, за да ни отговори дали е оптимист за бъдещето на БДЖ.

Според него нищо значимо не се е направило в сектор „Трнспорт” през последните години, освен усвояването на евросредствата по ОП „Транспорт”. „Средствата бяха значителни. Това е и най-големият успех. Има нужда от реорганизация на управлението на БДЖ. Явно има пролем с мениджмънта и хора, които не могат да се справя с това. Служебният министър беше направил доста добра концепция за оздравяване на компанията и аз го подкрепям. По отношение на министър Ивайло МосковскиИвайло Московски Ивайло Московски е министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Роден неговите добри резултати по ОП „Транспорт” са показателни”, посочи Кръстев.

Друг проблем, по думите на бившия министър, е това, че не се обръща достатъчно внимание на важността на сектора. Освен това мениджмънтът на БДЖ няма капацитета да се справи с кризата в компанията. Според мен менджмънтът на компанията не е на висота”, допълни експертът.

Сн. Фейсбук

По отношение на концесията на летище София, Кристиан КръстевКристиан Кръстев Кристиан Кръстев е министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията от 12 март заяви, че това е един мого сложен проект. „За мен е проект не на всяка цена. Може би, трябва да се спре концесията в първоначалния вариант. Аз имах своите опасения и казах, че да концесионираме летище София, за да рефинансираме дългове е порочна практика. Парите, които бихме взели от концесията влизат в държавния бюджет, после парите се разпределят за пенсии, осигуровки и други придобивки, но това е решение на Министерски съвет. Порочна е тази практика да отдадем на концесия нещо, за да финансираме друго нещо, да взимаме от едно работещо дружество, за да оздравяваме едно болно дружество. Ако Министерски съвет иска да оздрави БДЖ той може да го направи с редица други инструменти. Концесия на летище София вероятно е необхоима с оглед на развитието, но дали трябва да използваме парите от летище София и да чакаме евентуално приходи, за да финансираме БДЖ, това вече е работа на Министерство на финансите”, убеден е Кръстев.

Помолен да коментира допуснатия пробив в сигурността на летище София, след като през февруари т.г след заповед на изпълнителния директор охраната е поверена на частно търговско дружество. Така е бил предоставен неограничен достъп до цялата информационна система на летището. Сега ДАНС и СЗ "Антикорупция" проверяват случая, Кристиан КръстевКристиан Кръстев Кристиан Кръстев е министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията от 12 март заяви: „Малко е странно новия изпълнителен директор по време на служебния кабинет да смени директора по сигурността на летище София. Нямаше такива неща докато на поста беше Рапонджиев (Владимир Рапонджиев, бивш шеф на сигурността на летище София). Да си стегнат сигурността. В крайна сметка всичко е въпрос на правилен мениджмънт, на правилна организация на звеното по сигурността”.

Екс министър Кръстев заяви още, че Московски има опит и ще се справи със задачите си. „По-скоро ще бъде интересно с какъв екип ще се заобиколи. Пожелавам успех на ръководството на ведомството”, каза той.

Г-н Кръстев даде добра оценка за работата на Велик Занчев, който бе назначен от премиера Борисов за зам.-министър на транспорта. В управленската програма на правителството по отношение на железопътния транспорт се предвижда нужната за него инфраструктура да е „модерна, екологична, достъпна”, както и да се купят нови влакове.

Коментари

  1. 2017.05.11 | 13:44

    Експерт!?Не знам кой кого назначи,той сестра си или тя него.

  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Икономика

още

Анкета

Какво трябва да се направи, за да намалеят престъпленията, свързани с наркотици и извършени от деца?

Какво трябва да се направи, за да намалеят престъпленията, свързани с наркотици и извършени от деца?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.