Ивайло Московски: Без реформите БДЖ ще фалира

  • 08 ноември 2011 07:41

  • 2410
  • 14
Ивайло Московски: Без реформите БДЖ ще фалира
©

Заложените условия в подписания преди време меморандум със синдикатите няма как да се случат, ситуацията се променя и няма как да не вземем съответните мерки за реформи. Винаги е имало разговори със синдикатите, но когато предложенията ни не им се харесат, те обявяват, че няма диалог.

Това заяви министърът на транспорта Ивайло МосковскиИвайло МосковскиИвайло Московски е министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията в кабинета в сутрешния блок на БНТ.

"Явно в средите на жп обществото не се разбира колко е сериозен проблемът - във всеки един момент всеки кредитор може да да поиска обявяване на несъстоятелност. Дружеството има 800 млн. задължения, които не могат да бъдат обслужени, а и никой в държавата не е доволен от качеството на услугата. Не виждам основания да се настоява държавата още веднъж да налее пари в тази губеща система", посочи министърът.

Според него, за закъснелите реформи отговорност трябва да носят тези, които са ги забавили. "25% от съкращенията ще бъдат на административен персонал. Членовете на Борда на директорите получават около 1000-1200 лв., а директорът - 2500 лв. Средната заплата на служителите в административния персонал е около 850 лв. Ще се закрият най-губещите линии, които генерират загуби отдесетки милиони левове. Населението няма да остане без транспорт, защото за тези места имаме справка, че има алтернативен транспорт, а там където няма, линии няма да се закриват. Очакваме подкрепата на профсъюзите, но и да няма такава, няма да се откажем от започнатите реформи, съобщи Московски.

Той посочи, че въпреки увеличението на цените на билетите за влак от Нова година, те ще останат по-ниски от тези в автобусния транспорт.

"Инвестират се 1,2 млрд. лв. в Национална компания "Железопътна инфраструктура", догодина ще разполагаме с 600 млн. лв. безвъзмездна помощ за закупуване на нови влакове. Нека да извършим реформата и да постигнем една модерна железопътна европейска инфраструктура, в противен случай вървим към фалит", каза още Ивайло МосковскиИвайло МосковскиИвайло Московски е министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията в кабинета.

Последвайте канала на

Константин Тодоров
2410 14

Свързани новини

Коментари 14

Добави коментар
Митко

2011.11.18 | 06:08

14
Колеги железничари , на всички може би ви е вече ясно , че ако спрем да работим , вероятно може би ще фалираме . Колеги синдиката е МЕНТЕ! Не се подвеждайте! Помислете защо толкова озверено ни карат да стачкуваме. Дали си мислите че не знаят за последствията!

2011.11.17 | 20:55

13
ЛЪЖА, ЛЪЖА, ЛЪЖА! Защо държавата даде добрите клиенти като Пирдоп, Пловдив и Димитровград на частниците! Инфрасатруктурните такси щели да бъдатр намалени за частниците след като се направи приватизацията! ЗАЩО ЛЪЖЕТЕ НАРОДА И ЗАТРИВАТЕ ЖЕЛЕЗНИЦАТА!

2011.11.17 | 20:54

12
За да може някой да я лапне разбира се! Комунистите си раздадоха България и сега Бойко Борисов ще ме убеждава че той и неговата партия правели нещо за народа....ГЛУПОСТИ!!! Народа пак е ограбен за пореден път! Ама като не сме народ ами сме разцепени овце така ни се пада.

2011.11.17 | 20:54

11
А бе за какво ни е ЖП , релсите ще ги нарежем за старо желязо . На тяхно място Боко ще построи магистрали, и ще осъществя транспортна дейност с неговите камиони.Те и без това не могат да се движат по релси!
Напред и нагоре

2011.11.17 | 20:53

10
Няма как да продължи така. Всички работещи през годините са виждали какви работи се случват в БДЖ и не само на високите нива, но никой не е направил и минимално усилие да се спре това ограбване и безобразно отношение. Сега това бездействие се връща като бумеранг на главите на всички в БДЖ. Аз не съм съгласен с данъците ми да се плащат заплати на излишни хора в БДЖ и на такива дето не си гледат работата, като например кондукторите. Не съм съгласен да дотирам циганите които пътуват безплатно или срещу 2-3 лв (познайте на кого ги дават) вместо 5-10. Не съм съгласен да плащам на чистачки, които знаете в какви условия предават тоалетните, нито на поддръжка, която пуска вагони в движение без да се отварят прозорците, не работи парното, не се отварят или затварят вратите и т.н. Трябва да има реформа, най-доброто е приватизиране срещу гаранции за огромни инвестиции. Искам да се возим в нормални, даже в луксозни влакове, не като сегашните. Повече от 30 години вече в други държави има влакове които вземат дестинации от 200 до 600 км по-бързо от самолет. Това няма да стане по сегашният модел. Време е за промяна!
AJ4A

2011.11.14 | 17:56

5
Време е за промяна, ама ако има истинска воля за промени!!! В България "командва" про-руската енергийна мафия, имаща изгода от петролоемки производства и транспорт! Електропревози не им трябват, защото няма да се харчи петролът им и защото няма да ги има частните им автобусни превози!!!! Истината е малко по-различна - през 2014 г. на България в лицето на българското правителство би могъл да се отпусне заем от около 300 милиона евро за железницата, но само ако железницата не е била на загуба през последните 2 години, т.е. ако не е била на загуба през 2012 и 2013 години. И понеже шансът това да стане е супер малък, нашите мъдри управници май са решили да фалират дружеството и на негоов място да направят ноов, което да "лапне" 300-те милиона. С 300 милиона евро ново БДЖ никой не би могъл да направи, но дали на някой му пука за БДЖ-то и работещите в него, за семействата на тези около 15 хиляди служители на БДЖ или им пука само как да "лапнат" 300-те милиона, които дори само при 10% рентабилност гарантират доволно добрата сума от 30 милиона евро честна и законна печалба!!!! Тези дни ми се наложи да отида до един офис на НАП в София и какво видях там ....... на една стена имаше залепени около 64 листа формат А4 с по около 30 позиции във всеки един лист с имена на фирми длъжници, някои от които дължаха само по стотина хиляди, но имаше такива, коиот дължаха по няколко милиона, няколко десетки милиона, че дори и няколко стотин милиона!!!! Питам се аз КАКВО ПРАВИ БЪЛАРСКОТО ПРАВИТЕЛСТВО ЗА ДА СИ ПРИБЕРЕ ДЪЛГОВЕТЕ!!!! ЗАЩО ВСЕ СЕ ГОВОРИ, ЧЕ ПАРИ НЯМА ОТ КЪДЕ ДА СЕ НАМЕРЯТ, А ВСЪЩНОСТ ДЪРЖАВАТА ИМА ДА СИ ПРИБИРА СТОТИЦИ МИЛИОНИ, ДА НЕ КАЗВАМ ДАЖЕ МИЛИАРДИ ОТ НЕКОРЕКТНИ ФИРМИ!!! САМО С ЛЕПЕНКИ ПО НАП-овете ЛИ СЕ ИЗДИРВАТ ДЛЪЖНИЦИТЕ ......... И ВЪОБЩЕ НА КОЙ СЛУЖИ ВЛАСТТА - НА БЪЛГАРИЯ И НА БЪЛГАРСКИЯ НАРОД ИЛИ НА ПРЕСТЪПНИЦИТЕ И КРАДЦИТЕ, КОИТО ДЪЛЖАТ СТОТИЦИ МИЛИОНИ, НО МАЙ ЩЕ СЕ ОКАЖЕ, ЧЕ ГИ ИЗДИРВАТ .......... САМО С ЛЕПЕНКИ ПО СТЕНИТЕ!!!! Съберете си парите и ще има пари за всичко, включително за изплащане на целия дълг на БДЖ, включително и за нова и модерна железница!!!! Съберете си парите, затова народа Ви плаща .......... дружарю Дянков и другари бивши комсомолски и настоящи партийни функционери!!!!! СТИГА ЛЪЖИ И ДЕМАГОГИЯ!!! НЕ УНИЩОЖАВАЙТЕ БДЖ И БЪЛГАРИЯ, ЗАЩОТО РАНО ИЛИ КЪСНО ЩЕ СЕ НАМЕРИ ЧОВЕКЪТ, КОЙТО ЩЕ ВИ ПОТЪРСИ ОТГОВОРНОСТ ЗА ПОСТЪПКИТЕ ВИ!!!! И НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ ......... НАРОДА НЯМА КАКВО ДА ГУБИ, НО ВИЕ ИМАТЕ МНОГО ЗА ГУБЕНЕ, В Т.Ч. И СВОБОДАТА СИ!!!
данъкоплатец

2011.11.08 | 12:38

1
мислиш ли.че тези влакове ще бъдат закупени.стига празни приказки .отиди да гледаш как ти харчат парите народните избранници.като тебе е пълно в този абсурд наречен България.
Koko

2011.11.17 | 20:53

9
Трудно и непопулярно но нужно решение, дано да удържи на натиска Московски.
111

2011.11.17 | 20:52

8
Трябва да се остави човека да работи и да осъществи реформата,че на всички им е писнало от това БДЖ в сегашното му живуркане!Много е важно според мен да се потърси съдебна и финансова отговорност на досегашните управници дето са крали 100-ци милиони и никой не ги закача!Също искам синдикатите да ми отговорят къде бяха и защо не стачкуваха,когато се правеха тея кражби!Моят отговор е е че тогава са стискали зъби за да не ги уволнят,а сега,като ножа е до кокала хапят здраво!

2011.11.17 | 20:52

7
Господин Московски, не продължавайте разсипването на икономиката на родината ни. Друг трябва да е начинът за подобряване работата на БДЖ. Видяхме вече резултатите от "приватизацията" на други отрасли и продаването им на чужденци - пълен крах за клиента, обезправяване на купувача на услугата, пълна невъзможност да се оплачеш и да си искаш правата. Вижте Виваком, какво рафинирано и нагло незачитане на клиента. Какво скриване на огромния (само в централното им управление 1200 души - там пипнете, нищо, че е повече частна, отколкото държавна организация, държавата има своя дял там, не се крийте зад празната приказка за "частна инициатива") персонал с най-високи заплати и десетките нищо неправещи изпълнителни директори (чужденци, на които изобщо не им пука за българския клиент и гледат само да скубят - срам, че излагат западното икономическо управление и частния капитал), управители, надзорни съвети и други измислени, напълно ненужни и безполезни (освен за тях си) позиции, чиито задължения са единствено да се явяват за да получат огромните си, немислими и неподозирани от нормално работещия българин, заплати и хонорари. Нагло и безсъвестно поведение, но защитавано, толерирано и подкрепяно от лобитата им в държавната администрация и парламента. Не бъдете "един от тях". Млад човек сте. Виждате, че има най-различни кризи, в които гори всичко.

2011.11.17 | 19:54

6
Давай Московски, няма да стане без бой!
Розен

2011.11.08 | 12:41

2
Виновниците са там НАГОРЕ,лапаха тлъсти комисионни,назначаваха чичовци,лели,стринки-и вече няма пари давай ще съкращаваме работниците да се оправим,да се запазим ние-почваме пак отдолу докато се затиши шумотевицата и ще си караме така до пенсия
лелин Колю

2011.11.14 | 17:55

4
Ейй,по хубаво предприятие от ЖПТо нема,като на почивна станция съм-кафенце дават след малко на стола на обяд,после ще реша някоя кръстословица,де сидоко и той деня минал,записваме надника ,утре пак-така ще изкарам до 100години бре
viv

2011.11.08 | 12:41

3
както и с кремиковци-ограбено и умишлено фалирано,и продадено на безценица

Добави коментар

Водещи новини