МТ изразходи 98% от бюджета си за 2024 г.: България достигна 39 млн. във Facebook и Instagram и се рекламира 92 минути по BBC

  • 16 януари 2025 10:40

  • 1186
  • 3
МТ изразходи 98% от бюджета си за 2024 г.: България достигна 39 млн. във Facebook и Instagram и се рекламира 92 минути по BBC
© Novini.bg/ Canva

В края на ноември месец служебният министър Евтим Милошев определи 2024 г. като "най-силната за туризма в България". И уточни, че успехът се измерва на базата на посещения и туристически регистрации както на българи, така и на чужденци.

По този повод Novini.bg изпрати ключови въпроси до Министерство на туризма относно парите за реклама, начините за достигане до наши и чужди туристи, целевите пазари и още: 

Какви рекламни кампании е провело Министерството на туризма през 2024 г.?

За Министерството на туризма като държавна институция е важно да осигури присъствието на дестинация 'България" на генериращи и нови целеви пазари, промотирайки разнообразието и автентичността на българския туристически продукт. Освен като дестинация за зимен и летен туризъм, рекламните кампании акцентират и върху специализирани форми на туризъм, сред които климатолечение, еко туризъм, балнео и СПА туризъм, винено-кулинарни обиколки, културен туризъм, slow tourism, алтернативен туризъм и др.

Зам.-министър Георгиева: България е дестинация за целогодишен висококачествен и устойчив туризъм

Дейностите за популяризиране на дестинация България са много и разнородни: създаване на съдържание, купуване на рекламни позиции и време, организация на изложения, участие на форуми и събития, позициониране в рамките на значими културни и спортни прояви с международно отразяване, акции по насърчаване на продажбите, опознавателни пътувания за журналисти, блогъри и влогъри, сътрудничество с европейски организации и др.

През 2024 година са проведени кампании в чуждестранни телевизионни канали като част от маркетинговия микс. Сред медиите са: BBC, Channel 4, SKAI, ACTION24, Arena Sport, Superstar TV, TRT, ALSAT-M и SITEL.

Провеждаме тематични целогодишни дигитални кампании в платформите на Google и META, промотирайки устойчивите форми на туризъм като културен, винено-кулинарен, еко, балнео и СПА и др. Кампаниите се осъществяват на множество пазари — между 14 и 18 пазара на месечна база. Те комуникират различни видове туризъм, съобразени със съответния сезон, географски и демографски характеристики на целевите аудитории, както и спрямо интересите им. Изборът на целеви пазари се осъществява на базата на статистическите данни и анализи, които служат за основа при разработването на Годишна програма за национална туристическа реклама. За 2024 година са осъществени рекламни кампании в дигиталните платформи на следните пазари: Великобритания, Германия, Гърция, Естония, Испания, Италия, Латвия, Литва, Нидерландия, Полша, Чехия, Република Северна Македония, Румъния, Сърбия, Турция, Унгария, Финландия, Франция, Азербайджан и др.

През 2024 година беше проведена и 4-месечна рекламна онлайн кампания в платформата eSky на 4 пазара — Великобритания, Германия, Полша и Италия. eSky Group е популярна онлайн платформа за пътувания в Централна и Източна Европа.

Освен засилено онлайн присъствие, провеждаме и опознавателни посещения на представители на чуждестранни медии. От месец март 2024 г. стартираха опознавателни пътувания за чуждестранни представители на медии, инфлуенсъри, снимачни екипи и туроператори от Испания, Румъния, Полша, Узбекистан, Нидерландия, Италия, Германия, Кувейт, Латвия, Норвегия и Чехия. Опознавателните обиколки са част от мащабната маркетингова стратегия на Министерството на туризма.

 

Министерството на туризма организира участието на дестинация България в 22 международни туристически изложения, а именно:
ITB Берлин, Германия, WTM Лондон, Великобритания, TTR (пролетно и есенно издания в Букурещ, Румъния), EMITT Истанбул, Турция, Tourism & Travel Expo, Молдова, IFT Белград, Сърбия, fre.e, Мюнхен, Германия, TRAVEL+ Будапеща, Унгария, TOP RESA Париж, Франция, FITUR Мадрид, Испания, Ferien Messe Wien Виена, Австрия, СМТ Щутгарт, Германия, МАТКА Travel Fair Хелзинки, Финландия, IMEX Франкфурт, Германия, Arabian Travel Market (ATM) Дубай, ОАЕ, IGTM Лисабон, Португалия, PHILOXENIA Солун, Гърция, TT Warsaw Варшава, Полша, Touristik & Caravaning International Лайпциг, Германия, International Tourism Trade Show Вроцлав, Полша, Tourism EXPO JAPAN Токио, Япония.

Със съвместни усилия на Министерството на туризма, Aero TravelTalk (най-популярната и авторитетна медия за туризъм в Германия), концесионера на Летище Бургас и Летище Варна - „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД, Асоциацията на инкаминг агенциите в страната, Libena Bulgarian Hotels (Melia Hotels), беше проведено мащабно събитие “Ерлебе България”/“Изживей България“. То се състоя в началото на месец юни в най-големия ни курорт Слънчев бряг и събра на едно място над 180 ключови представители на туристическия бранш от Германия, Австрия и Швейцария.

Министерството на туризма подкрепя и други инициативи на немския туристически пазар чрез серия от стратегически събития в Германия, както и съвместна рекламна кампания с авиопревозвача SunExpress във връзка с откриването на нови директни полети от Германия към България. Четири ключови града бяха домакини на поредица от бизнес срещи и събития, събрани в рамките на инициативата Road Shows — Франкфурт, Лайпциг, Хановер и Дюселдорф.

Маркетингова обиколка на представители на туристическата индустрия от България беше проведена и в Полша. В четирите града — Гданск, Познан, Вроцлав и Варшава, участниците от българска страна проведоха над 1000 B2B срещи с полски партньори.

Основната цел на тези събития беше да се задълбочат връзките между български и немски, както и полски туроператори, хотелиери и представители на туристическия бизнес.

Информационни събития бяха организирани също в Хамбург, Виена и Осло. Акцентът при представянето на туристическа дестинация България беше поставен върху богатото разнообразие от възможности, които България предлага в областта на здравния туризъм.

Друго знаково събитие за българския туризъм през 2024 г. беше домакинството на страната ни по време на Годишната среща на Европейската асоциация на туроператорите и туристическите агенции (ECTAA) през месец октомври. Тази среща събра лидери, ръководители и експерти в туристическата индустрия от цяла Европа, предоставяйки оптимална платформа за представяне на България и нейния туристически потенциал.

Министерството на туризма работи активно за привличане на български и чуждестранни туристи при провеждане на спортни събития в страната, като бяха проведени рекламни кампании за туристическа дестинация България в рамките на провеждането на Световната купа по сноуборд в зимния курортен комплекс Пампорово, Световна купа по ски алпийски дисциплини в Банско и други.

Какъв e общият размер на средствата за тези кампании и изразходвана ли е изцяло предвидената бюджетна сума?

Утвърденият бюджет за 2024 г. на Министерството на туризма по бюджетна програма „Развитие на националната туристическа реклама и международно сътрудничество в областта на туризма“ е в размер на 18 000 000 лв. Към момента са изразходвани 98% от утвърдения бюджет.

Кои са целевите пазари, на които България е била рекламирана?

Целевите пазари, които са таргетирани, включват: съседни пазари, Великобритания, Полша, Чехия, Словакия, Унгария, Германия, Израел (според обстановката), Испания, Италия, Естония, Латвия, Литва, скандинавските страни, Франция, Азербайджан и други, както и вътрешния пазар.

По какъв начин са реализирани рекламните кампании? (социални мрежи, телевизия, участия в изложения, онлайн медии и др.)

Рекламните кампании през 2024 г. са реализирани чрез следните комуникационни канали:

ATL комуникация: телевизионни, радио и онлайн канали от комуникационния микс;

BTL комуникация: организиране на опознавателни турове за инфлуенсъри, блогъри и журналисти; събитиен маркетинг в България (провеждане на световни спортни първенства и купи, конгреси, фестивали, форуми и други събития);

Организация и участие в 22 международни туристически изложения и събития с бизнес насоченост, включително най-големите и водещи: WTM Лондон, ITB Берлин и FITUR Мадрид;

Разпространение на рекламно-информационни материали и др.

Провеждани ли са рекламни кампании, насочени към привличане на български туристи?

Министерството на туризма приоритетно провежда рекламни кампании, насочени към привличане на български туристи.

Какъв e броят на туристите, привлечени от целевите пазари, и налице ли e увеличение спрямо 2023 г.?

За периода януари - октомври 2024 г. са отчетени близо 7,2 млн. регистрации на туристи в местата за настаняване с 10 и повече легла от изброените по-долу целеви пазари. Регистриран е общ ръст от 2.5% спрямо същия период на 2023 г. според данни на НСИ.

Регистрации на туристи в места за настаняване с 10 и повече и легла по данни на НСИ*


Националният статистически институт (НСИ) не публикува данни от проучването си за местата за настаняване за всички държави, а само за 37 държави. Резултатите от всички останали държави, например (Азербайджан, Армения, Грузия, Казахстан и много други държави), НСИ сумира и публикува общо в категория „останал свят“, но не ги разделя по отделни пазари.

Като алтернативен източник на данни за Азербайджан, Министерството на туризма използва данни на НСИ от друго проучване - това на ГКПП.

Съгласно резултатите от проучването на ГКПП за периода януари - октомври 2024 г., общият брой туристически посещения без транзит от Азербайджан е 4159, като е отчетен ръст от 396 спрямо периода януари - октомври 2023 г., когато те са били 4036.

Какви ca ключовите показатели 3a рекламната дейност в социалните мрежи, включително: Брой импресии; Брой гледания; Брой кликвания върху линкове. 

Данни общо за Google и META (YouTube, Facebook и Instagram):

Брой импресии: близо 480 млн. (479 140 644);

Брой гледания: близо 30.5 млн. в YouTube (30 484 031);

Брой кликвания върху линкове: близо 5 млн. (4 908 617);

Достигната аудитория: близо 39 млн. във Facebook и Instagram (38 907 623).

Евтим Милошев: 216 милиона зрители от цял свят са гледали “Съкровищата на България” по BBC

Колко участници са се включили в изложения, организирани или подкрепени от Министерството на туризма през 2024 г., и какъв е сравнителният ръст спрямо 2023 г.?

За периода януари - декември 2024 г. са организирани и успешно проведени 22 международни туристически изложения в присъствена форма, а именно:

ITB Берлин, Германия; WTM Лондон, Великобритания; TTR (пролетно и есенно издания) в Букурещ, Румъния; EMITT Истанбул, Турция; Tourism & Travel Expo, Молдова; IFT Белград, Сърбия; fre.e, Мюнхен, Германия; TRAVEL+ Будапеща, Унгария; TOP RESA Париж, Франция; FITUR Мадрид, Испания; Ferien Messe Wien, Виена, Австрия; CMT Щутгарт, Германия; MATKA Travel Fair, Хелзинки, Финландия; IMEX Франкфурт, Германия; Arabian Travel Market (ATM), Дубай, ОАЕ; IGTM Лисабон, Португалия; PHILOXENIA Солун, Гърция; TT Warsaw, Варшава, Полша; Touristik & Caravaning International, Лайпциг, Германия; International Tourism Trade Show, Вроцлав, Полша; Tourism EXPO JAPAN, Токио, Япония.

Общият брой съизложители (всички участници на българските щандове, включително представители на туристическия бизнес, общини и други) е над 250. Те са представили своите предложения, оферти, висококачествени продукти и услуги.

Ръстът спрямо 2023 година е около 4%, като през 2023 г. броят на участниците на българските щандове е бил приблизително 240.

Какъв е броят на предаванията, посветени на туризма, излъчени в български и чуждестранни медии във връзка с кампаниите на Министерството?

През 2024 г. в българския ефир се излъчиха над 6 500 рекламни послания за туристическия ресурс на България.

Целогодишните рекламни кампании за насърчаване на вътрешния туризъм бяха реализирани по следните водещи български медии:

Българска Национална Телевизия (БНТ 1): 648 излъчвания в рубриката „Прогноза за времето“;

Нова телевизия: 52 рубрики „Дотам и обратно“; 52 интеграции в „Прогноза за времето“; 2 тематични 15-минутни филма в рубриката „Темата на Нова“; 2 тематични 30-минутни филма в рубриката „Да хванеш гората“;

bTV: 108 интеграции в „Прогноза за времето“; 11 тематични рубрики; Телевизия „Туризъм“: 1 000 излъчвания на 30-секундни рекламни клипове;

Дарик Радио: 87 рубрики; БГ Радио: 832 радио спота; Радио 1: 390 излъчвания и 26 рубрики; Радио Енерджи: 390 излъчвания и 26 рубрики; Радио Фреш: 328 радио спота и 169 рубрики; ФМ+: 328 спота и 169 рубрики; Зирок: 328 спота и 169 рубрики; Мелъди: 328 спота и 169 рубрики; Радио N-JOY: 153 излъчвания; Радио КласикА: 703 рекламни спота, 156 промо анонси и 13 рубрики.

Всички тези кампании включваха и дигитална реклама в техните онлайн медии и социални канали, засилвайки ефекта в онлайн средата. Те се реализираха чрез:

Конвенционални 30-секундни клипове и спотове;

Специализирани предавания/рубрики с туристическа насоченост;

Промоционални анонси.

Рекламата в мултинационални и национални чуждестранни телевизионни канали и дигитални платформи в чужбина за 2024 г. включваше:

Целогодишна рекламна кампания със спотове по телевизия BBC и дигиталната платформа BBC.com. Пазарите, които обхващаше, включваха Европа и Северна Америка:

Общо излъчени 1350 броя рекламни 30-секундни клипове;

Излъчени 4 епизода по 23 минути (общо 92 мин.) на „Wonders of Bulgaria“ — специална продукция на проф. Бетани Хюз, излъчени по BBC News Channel;

Бонус статия, написана от проф. Бетани Хюз, позиционирана на BBC.com. В резултат на кампанията са осъществени 23 000 000 импресии на BBC.com.

Кампанийно излъчване на рекламни спотове (с продължителност между 3-4 месеца) по британската Channel 4. Кампанийно излъчване на рекламни спотове в телевизионните и онлайн канали:

SKAI и ACTION24 (Гърция);

Arena Sport и Superstar TV (Сърбия);

TRT (Турция);

ALSAT-M и SITEL (Северна Македония).

Резултати от проведените кампании:

Телевизионна реклама:

Над 3 700 броя излъчвания на 30-секундни рекламни видео клипове;

Над 50% от излъчванията са били в праймтайм;

Достигната аудитория (Reach): над 50% средна стойност.

Дигитална реклама:

Близо 1 милион импресии.

Полски травъл инфлуенсъри обиколиха България с кемпер по проект на МТ

Допълнителни материали:

Авторски и рекламни статии се публикуват извън договорни отношения или в резултат на проведени опознавателни пътувания в България.

Последвайте канала на

Радина Лазарова
1186 3

Свързани новини

Коментари 3

Добави коментар

2025.01.16 | 13:04

1
заглавието на статията смърди
ВЪН АМЕРИКАНСКИЯ ОКУПАТОР!

2025.01.16 | 14:17

3
Никога повече американско колониално робство в родината ни България!
блажев Nazi SS е ПЛЪХ и ГОВНОЯД!

2025.01.16 | 14:17

2
Скандалният терорист и отявлен шизофреник Мирослав Блажев-ПСИХОТО- К.А.Т.И.Л.А е станал ревностен мюсюлманин, подкрепящ идеите на терористични групировки, показа проверка на "България Днес". От профила му във Фейсбук става ясно, че ПСИХОТО ежедневно контактува с български фенове на Световния халифат, част от които се намират в арабските страни. Блажев и приятелите му водят ожесточени дискусии, в които често се появяват призиви за джихад, изтребление на евреите и всички останали неверници. В тях българите често са наричани гяури или нещастни неверници, които с добро или насила трябва да бъдат накарани да приемат радостите на Аллах. Драстичната промяна в съзнанието на някогашния националист и член на ВМРО настъпва по време на престоя му в затвора, където ПСИХОТО попадна заради отвлечения от него автобус с 37 пътници. Невижданият до момента в България екшън се разигра през януари 2009 г. на магистрала "Хемус". Преди отвличането на автобуса в блога си ПСИХОТО се обявява за православен християнин и призовава към въоръжена революция за спасяването на България. Възгледи, които похитителят бързо забравя, за да прегърне каузата на Аллах и „Ислямска държава". Шокиращия си душевен обрат Блажев преживява зад решетките, става ясно от негов коментар във Фейсбук. Откровението си той прави под публикация, свързана с арестуваните от ДАНС фенове на групировката "Ислямска държава" в Пазарджик. Според спецслужбите феновете на джихада са ръководени от скандалния имам Ахмед Муса, който вече има две присъди за подобни престъпления. Именно възможността идолът му да попадне в затвора провокира ПСИХОТО да се изкаже, че това ще е полезно за каузата им. "Е, брат, трябва да има и такива, които да посвещават във вярата и по затворите. А наясно ли си колко много такива хора има по затворите, които искат да се запознаят с исляма, а не могат, понеже няма кой да ги запознае. А известно ли ти е, че решението ми да приема исляма дойде именно докато бях в затвора, благодарение на един ходжа. Та той ме запозна с принципите на вярата в Allah. Така че Ахмед Муса много по-голяма работа ще свърши в затвора за четири години, отколкото, ако е навън. Не му мисля лошото на човека, а само казвам, че и в затворите живеят хора, търсещи пътищата на Allah", пише ПСИХОТО под публикацията на своя приятел. Водач на БГ муджахидините . Освен писания във Фейсбук аверът ПСИХОТО поддържа и два профила в сайт за споделяне на видеоклипове. Там псевдонимите му са неособено невинните , (Воин на Аллах от България) (Българският муджахидин). Чрез профилите си мистериозният проповедник е публикувал няколко клипа, възхваляващи Ислямския халифат. Жената, заради която отвлече автобуса, не иска да го види 33-годишният Мирослав Блажев – ПСИХОТО, който на 27 януари т. г. (2009 ) -отвлече автобус с 37 пътници, двама шофьори и стюардеса, за кратко време е станал звезда в Ловешкия затвор. Пандизчиите са готови пари да броят, за да го видят. Все им е в устата. За едни е герой, за други – глупак. И първите, и вторите обаче го жалят по причина, че от каквито и мотиви да се е водил, ще има да мачка пандизчииската кушетка. „Съжалявам за стореното. Каквото реши съдът, ще го приема. Направих спонтанно това деяние поради невъзможността да получа справедливост за бременната си приятелка Розинка, която миналата година Петър Ганев от с. Хераково удари с кола. Действах под напрежение от този инцидент. Не исках да наранявам никого в автобуса. Пишман терористът ,се посещава само от майка му Ирена Димитрова. Жената, заради която беше отвлечен автобусът, е заявила, че не иска да се среща с него. Психолог и психиатри извършват специално наблюдение над ПСИХОТО . Целта е да се установи дали не страда от разстройство на личността-шизофрения. Възможно е травмата, която е получил през 1997 г., да е отключила психичните му проблеми. След нараняването преди години ПСИХОТО се оплаквал от напрежение, тревожност, емоционална лабилност и невъздържаност. Охранителят ПСИХОТО , с рождено име Мирослав Блажев бил гард без пистолет. Работодателите му и в двете охранителни фирми, в които бил нает през последната година и половина, изпитали недоверие към резкия му и избухлив характер. Затова никога не го сложили въоръжена охрана, твърдят източници от "С е к ю р и ти БГ" и "Ф о р с делта". Иначе можел да охранява АЕЦ "Козлодуй", който е един от обектите, с които "С е к ю р и т и БГ" има договор. Негови бивши колеги подозират, че Блажев силно е страдал от този факт. Затова и бързо напускал фирмите, където работел. Чувствал се винаги недооценен. Едва по-късно се въоръжил. Първо преработил газов пистолет в боен, след това незнайно как се сдобил и с ПСМ. Точно с тези оръжия Блажев отвлече във вторник автобуса с 36 пътници. МВР изиска вчера от двете фирми всички документи, с които Блажев е получил работата си. Според проверката на експертите от "Охранителна полиция" всичко било перфектно. Имало документ от лекар, който удостоверявал моментното психическо състояние, съдебно свидетелство, че е с чисто съдебно минало .В документите не е отразено обаче, че през 1996 г. Мирослав Блажев е бил лекуван от личностно разстройство. Най-вероятно и двамата лекари, които са издали документа за моментно психично състояние, са "забравили" да питат лудницата за минали психични заболявания, смятат запознати. "Проверих и се оказва, че лудницата не е издавал документ, удостоверяващ, че лицето е психично здраво", заяви директорът на психиатричната болница в града д-р Цанко Цанков. "На всяко лице, което е лежало в психиатрична болница, му се съставя досие, което се пази в продължение на 50 години". Според д-р Цанков в случаите, когато се налага издаване на медицинско удостоверение за психично здраве, психиатри по местоживеене трябва да упоменат, ако лицето страда от психично заболяване, и посочат моментния му статус.19-годишната Розинка Костова, приятелката на Мирослав, призна, че Петър Ганев, който стана причина за действията на Мирослав Блажев на 27 януари, наистина се e опитал да я прегази с кола на 1 август м.г в София. Тя била бременна, отишла до магазина, който е до дома му, и тогава той се опитал да мине с колата си през нея. По думите на Розинка, има свидетел на инцидента, но той не искал да говори, защото бил приятел на Петър. Според нея Петър Ганев искал чрез нея да причини страдание на Мирослав заради конфликт между двамата. На 27 януари 33-годишният Мирослав Блажев от Севлиево отвлече автобус с 37 пътници на фирма Биомет, пътуващ по линията София-Варна. Той бе въоръжен с пистолет със заглушител и поиска да му бъде доведен Петър Ганев, за да говори с него. Малко повече от час след отвличането Блажев се предаде на полицията. Впоследствие Районният съд в Ловеч наложи на похитителя на автобуса мярка "постоянно задържане под стража", като разпореди той да бъде въдворен в психиатричното отделение на Ловешкия затвор. К.А.Т.И.Л.А , е роден в Плевен през 1975 година. Розинка Костова е от дом за умствено изостанали хора ! Има дете умствено изостанало-ИЗРОДИ !!!

Добави коментар

Водещи новини