-
06 август 2024 18:01
- 2438
- 0
Летиш или гориш е положението, ако случайно объркаш дестинацията при покупка на самолетен билет.
Такъв е случаят на Петя от София, която често ползва бюджетна авиокомпания към летище в Италия. Обикновено всичките ѝ резервации са коректни и няма проблем, но при едно от поредните пътувания прави грешка и купува билет вместо от София до Болоня в обратното направление. Няколко дни след като установява грешката си, когато до датата на полета има повече от 10 дни интервал, прави опит да се споразумее с авиокомпанията да й върне парите. От превозвача обаче отказват и се мотивират с това, че нямат подобна практика. Реално в общите условия на превозвача са описани случаите, в които връщат парите и грешка при резервацията не фигурира като възможност. Авиокомпанията връща пари само при тяхна грешка, ако полетът е отменен или закъснял или при болест или смърт на пътника или негов близък, пише Телеграф.
В закона за защита на потребителите, в частта му за онлайн търговията има клауза, че при тях потребителят има срок от 14 дни, в които може да се откаже от покупката си. В случая за превозите обаче има препратка към евродиректива. Това показва, че авиокомпаниите не нарушават законодателството, като отказват връщане на платени суми за билети в случай на грешка от страна на потребителя.
Единствената възможност в случай на грешка или отказ от пътуване по вина на пътника е той да плати такса от 60 евро на човек за промяна на дата или дестинация.
В същото време обаче има случаи, в които въздушните превозвачи са задължени да възстановят сумите, тъй като полетът е отменен по тяхна вина, но вместо да върнат парите на потребителя, му предоставят сумата във виртуален портфейл с условието да се използва наличността в рамките на една година. Това вече е нарушение на законодателството, коментира Габриела Руменова от „Ние, потребителите“.
Тя посочи, че е редно и авиокомпаниите да бъдат по-гъвкави спрямо клиентите си и да предоставят подобни възможности, като тази с виртуален портфейл, при грешка или отказ от пътуване от самите пътници. Руменова припомни, че има авиокомпании, които дават възможност, например в рамките на час или няколко часа след направена резервация, човек може да промени датата или направлението, но това е почти неизползваемо. Хубаво би било да има поне няколко дни да има такава възможност, с която хората биха могли да поправят грешката си, посочи Руменова.
Последвайте канала на
Свързани новини
Полската авиокомпания ЛОТ отменя полети до Ливан и Израел
02 август 202415:27
Авиокомпаниите страдат от ниските цени на билетите
30 юли 202412:52
Пътниците на авиокомпаниите ще се удвоят през идните 20 години
18 юли 202414:49
Нова нискотарифна авиокомпания ще лети до София
18 юни 202417:03
Авиокомпании смятат, че последствията от фалита на Еф Те И са управляеми
05 юни 202414:47
В Испания наложиха солена глоба на 4 нискотарифни авиокомпании заради нелоялни практики
31 май 202412:36
ЦСКА - София увеличи драстично капитала, за да реши сериозен проблем - собствениците наливат нови 20 млн. лева в клуба
Ман Юнайтед 0:1 Борнемут, "червените дяволи" търсят изравняването
Евертън 0:0 Челси, греда за гостите
Кметът на София подписа договора за "Герена"
Съставите на Реал Мадрид и Севиля, Анчелоти прави две промени
Балкан завърши годината с победа над Черно море
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
На конференцията на ДПС: Новото начало е факт, предстоят да се случат още много хубави неща за хората
22 декември 202412:10
Започна ремонт на "Кулата" заради влизането ни в Шенген
22 декември 202415:28
Почина ключова личност на Прехода
22 декември 202415:31
Предпразнично скочиха цените на тези храни
22 декември 202415:42
Германските имиграционни власти са предупреждавали за заподозрения от Магдебург
22 декември 202415:56
Киев: Москва екзекутира петима украински военнопленници
22 декември 202416:24
Путин заплаши Украйна с нови разрушения
22 декември 202415:12
Вълна от опити за палежи залива Русия
22 декември 202415:50
Лили спечели 3 милиона от последния си концерт
22 декември 202415:19