Ангелкова във Варшава: Партньорството с Полша е важно за растежа на входящия ни туризъм

Твърдо вярвам в потенциала за развитие на туризма и партньорството с Полша в сектора. За последните 5 години и с активната подкрепа на българското правителство страната ни чувствително насърчи отрасъла. През 2019 г. посещенията на чужди туристи у нас са над 9,3 млн., а Полша е сред най-важните пазари за входящ туризъм с деветото си място в тази класация. Това заяви министърът на туризма Николина АнгелковаНиколина Ангелкова Николина Ангелкова е министър на туризма. Родена е на 30 ноември 1979 г. Възпитаник е на Harvard при откриването на българо-полския бизнес форум във Варшава с участието на ръководни експерти в сектора и представители на туристически организации.

Министър Ангелкова очерта значението на туризма като един от приоритетните отрасли за българската икономика, формиращ близо 12% от БВП заедно със свързаните индустрии.

"Страната ни разполага с прекрасни природни и климатични дадености, които ѝ позволяват да се утвърди като атрактивна дестинация за четири сезона", подчерта тя. "България е сред трите водещи държави в Европа по разкрити над 40 хил. артефакта, наследство от поне 7 цивилизации", стана ясно от думите ѝ. Ето защо Министерството на туризма още от създаването си като самостоятелна институция създаде 8 специализирани културно-исторически дестинации. България е много богата също на ресурси за балнео-, СПА и уелнес туризма със своите над 1600 лечебни извора.

Ангелкова в Полша: Работим за откриване на българско туристическо представителство във Варшава

"Създадохме и 7 балнео- и СПА дестинации. Всички те дават разнообразни възможности за комбиниране на морската почивка със СПА и културно-исторически туристически продукти. Много привлекателни за чужденците са и българската кухня, и винопроизводството", посочи министър Ангелкова. Тя допълни, че България е известна за поляците предимно със своите морски курорти Албена, Златни пясъци, Слънчев бряг и др., но предлага висококачествени услуги и в редица зимни курорти.

"Боровец е най старият със своите над 120 години. В Банско – един от най-популярните ни курорти зад граница, много често се организират международни ски състезания за Световната купа и други престижни отличия в зимните спортове. Много търсен е и курортът Пампорово, който е любим на много семейства с деца и начинаещи скиори, информира министърът. Отношенията ни с Полша в туризма са с добри традиции от години, но има много още какво да развиваме. Тази година, благодарение подкрепата на премиера Борисов и правителството, започна реализацията на важна кампания за прилагане на финансов механизъм, насърчаващ организирания туризъм през летния сезон. В неговия фокус попада и Вишеградската четворка, където водещ пазар е Полша. Освен това ще бъдатреализирани интегрирани кампании с медиамикс за промотиране потенциала на България, ще се организират и посещения на полски журналисти, блогъри, влогъри и инфлуенсъри, за да се запознаят на място с него," поясни министър Ангелкова.

Тя представи присъстващите кметове на българските градове Ловеч и Костенец и зам.- кмета на Бяла (Русенско), които подробно могат да информират за развитието на регионалния туризъм и контактите на общините си с полски партньори.

Министър Ангелкова: Важен акцент е дигитализацията в туризма

Министър Ангелкова се спря подробно и на предстоящото второ издание на международния форум за устойчиви инвестиции в туризма на Източна Европа, който ще се състои през месец май в курорта Слънчев бряг. Благодаря за този интерес и съм сигурна, че заедно с Европейската комисия ще развиваме възможностите за още по- активно сътрудничество. Европа е сред най-търсените дестинации и през миналата година на целия континент се отчитат над 740 млн. посещения на чужди туристи по данни на Световната организация по туризъм.

Българският министър обяви, че за края на 2020 г. се подготвя у нас българо-полски бизнес форум в туризма, на който ще се дискутират подробно тези теми.

"Като отговарящ за туризма съм заинтересован да се увеличава туристопотокът с България", каза Анджей Гут-Мостови, държавен секретар в Министерството на развитието на Полша с ресор туризъм. Той благодари на министър Ангелкова за поканата за форума в Слънчев бряг.

"Полша предлага оферта, която включва градски, здравен, културен и бизнес туризъм. Със сигурност между нашите два славянски народа е много важно сътрудничеството, гледаме към България колко е жива регионалната ѝ култура", заключи държавният секретар.

Министър Ангелкова ще открие годишната среща на Националния борд по туризъм

В рамките на срещата се състояха презентации за българския и за полския туризъм, след което се проведоха b2b срещи между туроператори, представители на курорти и хотелиери, както и с кметове от двете страни. Министър Ангелкова даде брифинг и за полски медии, обединени в сдружение на журналистите, пишещи за туризма “Гльобтротер”. Те са с богат опит като пътешественици и подробно се интересуваха от видовете туризъм, които България развива.

На форума бе съобщено също, че кметовете на община Костенец Йордан Ангелов и на полската община Сероцк Артур Борковски ще подпишат на 24 април тази година споразумение за сътрудничество.

В двудневната си визита в Полша министър Ангелкова е придружавана от делегация, в която влизат: посланикът ни във Варшава Емил Ялнъзов, ръководителят на СТИВ- Варшава Йордан Драганчев, кметът на Ловеч и на Костенец съответно Корнелия Маринова и Йордан Ангелов, зам.-кметът на Бяла Атанас Ангелов, управителят на Албена АД Красимира Стоянова, Светлана Вуйчик – съдружник в Севе Травел ООД, Росица Костадинова - авиационен маркетинг във Фрапорт Туин Стар Еърпорт, ЙоаннаМалиса – управител на Кредо-Йоанна ЕООД, и Светослав Даков, управител на Он холидейс.

Коментари

  1. 2020.02.18 | 15:52

    Грозалия пак харчи народна пара за безплодни командировки.

  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Tуризъм

още

Анкета

Каква заплата получавате?

Каква заплата получавате?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.