Ангелкова в Полша: Работим за откриване на българско туристическо представителство във Варшава

Възможностите за развитие на добрите ни взаимоотношения в туризма включват намерение да открием в Полша национално туристическо представителство на България към  посолството ни във Варшава. Досега страната ни има две такива представителства зад граница - в Германия и в Русия. Това заяви министърът на туризма Николина АнгелковаНиколина Ангелкова Николина Ангелкова е министър на туризма. Родена е на 30 ноември 1979 г. Възпитаник е на Harvard на работна среща с д-р Роберт Анджейчик, председател  на Полската туристическа организация и вицепрезидент на Европейската комисия за пътуване. Министърът е на работно посещение във Варшава и води българска делегация с представители на туристическия бизнес и кметове на общини, които ще обменят информация. 

Полша е много важен пазар за българския туризъм и двете страни поддържат традиционно добри междуправителствени и бизнес отношения, каза тя и подчерта, че през последните две години посещенията на полски туристи у нас нарастват. През 2019 г. посрещнахме близо 421 хил. полски туристи и страната заема девета позиция в класацията за входящ туризъм. Също през миналата година над 76 хил. български граждани са посетили Полша с цел туризъм, което е увеличение от над 3% спрямо рекордната за сектора 2018-а. В този обмен има все още много неизползвани възможности и сме готови да ги развиваме, стана ясно от думите й. Полските гости избират предимно опциите за летни/морски ваканции, но България предлага и много други конкурентни възможности за културно-исторически, балнео- и СПА, зимен, голф, кулинарен и още много видове туризъм. 

Министър Ангелкова обърна внимание върху конкретни идеи за насърчаване на двустранни срещи между туроператори и представители на бизнеса. За да стимулираме тази тенденция на сближаване, ще помогне и новият механизъм в подкрепа на организираните пътувания към страната ни. Като начало той предвижда провеждане на маркетингови кампании за летен сезон 2020. Във фокуса на механизма попадат четири  пазара - Германия, Великобритания, Русия и страните от Вишеградската четворка, която включва и Полша, поясни министър Ангелкова. Тя изрази надежда, че повече туристи ще предпочетат България и през крилата на летния сезон, включително октомври и ноември. Популяризираме България като целогодишна дестинация за четири сезона и с помощта на блогъри и инфлуенсъри. От социалните мрежи зависи много изборът на дестинация за почивка. Важна е и ролята на бизнеса и местните власти и тук присъстват кметове и туроператори, които ще могат да обменят информация в двустранните си срещи, заяви тя.

Министър Ангелкова е на двудневна визита в Полша

Д-р Анджейчик изтъкна, че България  е сред предпочитаните дестинации за полските туристи. Имиджът на страната Ви у нас е изключително добър и Ви поздравявам за това, подчерта председателят на Полската туристическа организация. Полският бизнес също залага на сътрудничество с блогъри за вътрешния си пазар. Секторът формира около 6% от БВП на Полша, поясни Роберт Анджейчик. Той съобщи също, че през последните две години са се увеличили броят на туристите и на полетите до страната му от далечни дестинации– САЩ, Израел, Япония, Канада, Южна Корея. България като туристически пазар се развива много добре за поляците, има и натрупани през годините традиции, увери още той.

Далечните пазари имат голям потенциал и също представляват интерес за България, допълни министър Ангелкова. Тя акцентира върху тенденцията да се увеличават комбинираните продукти - традиционните морски и зимен туризъм да се съчетават  с различни форми на специализиран – СПА и уелнес, културно-исторически, винено-кулинарен. 

Роберт Анджейчик покани министър Ангелкова да участва в туристическия панел през април тази година в Люблин, който ще се състои в рамките на инициативата “Три морета”. Международното събитие ще бъде открито от полския президент и България ще има възможност официално да се презентира като дестинация. 

Министър Ангелкова припомни, че България има 7 млн. население, а през 2019-а е приела над 9,3 млн. чуждестранни туристи. От създаването на самостоятелно Министерство на туризма до днес техният брой се е увеличил с над 31 на сто, а отрасълът създава около 12 процента от БВП заедно със свързаните индустрии. Нараства броят на висококатегорийните  хотели и интересът към тях, което говори, че страната ни предлага продукт с конкурентни качества за все по-висок клас туристи. 

Министър Ангелкова: Важен акцент е дигитализацията в туризма

Министър Ангелкова прие с благодарност поканата за форума в Полша и на свой ред отправи предложение към събеседника си за участие във второто издание на международния форум за устойчиви инвестиции в туризма в Слънчев бряг. На него се очакват международни финансови институции, представители на световни хотелиерски вериги, експерти от Европейската комисия и др., обобщи министър Ангелкова.

Коментари

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Политика

още

Анкета

Може ли да се стигне до нулева учебна година?

Може ли да се стигне до нулева учебна година?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.