Отварят приемни за жалби на туристи по Черноморието

  • 10 юни 2011 13:59

  • 3402
  • 0
Отварят приемни за жалби на туристи по Черноморието
©

По Южното Черноморие, като изключим Община Бургас, основните проблеми са свързани с неспазване на сроковете за категоризиране на туристическите обекти и даване на удостоверения за категоризация с вид, който не е упоменат в Наредбата към Закона за туризма.

Това е предпоставка за нарушаване на икономическите интереси на потребителя, заяви в Слънчев бряг председателят на Комисията за защита на потребителите Дамян Лазаров. Той представи отчет за контролната дейност извършена през Лято 2010 г., и обсъди с представители на общините и на туристическия бранш проблемите в курортите и как да бъдат решени през този сезон.

859 проверки на туристически обекти са извършени през миналата година на територията на Бургаски регион и са съставени 153 акта. От май до сега КЗП - Бургас е проверила 196 туристически обекта, като са констатирани 20 нарушения. Два пъти са по малко нарушенията сравнено с миналата година.

„Качеството в туризма е предварително формирано очакване, което трябва да бъде удовлетворено", коментира още председателят на КЗП.

Лазаров посочи като основни нарушения - нерегистрирането на туристите, наличието на надписи със заблуждаваща информация, цените на нощувките не се обявяват на рецепцията, некатегоризирани заведения за хранене и развлечения. При проверка на хотел в Несебър например, при наличието на 400 туристи са били регистриани само 35 лица.

През цялото лято ще се извършват съвместни проверки с Националната агенция по приходите, Държавната агенция по безопасност на храните, Агенцията по лицензиране на туристическите обекти, Инспекцията по труда и др.

От днес започват да функционират и изнесените приемни на КЗП по курортните селища и те ще приемат сигнали и жалби през цялото лято.

Последвайте канала на

Novini.bg
3402 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини