Министър Ангелкова: Сезон 2019 е добър, отчитаме ръст на българите по Черноморието

Благодаря Ви за мобилизацията, през летните месеци отново доказахме, че можем да се справим с предизвикателствата и най-важното, да гарантираме спокойна и сигурна почивка на българските и чуждестранните туристи. Това заяви министърът на туризма Николина АнгелковаНиколина Ангелкова Николина Ангелкова е министър на туризма. Родена е на 30 ноември 1979 г. Възпитаник е на Harvard във Варна на среща с представители на бизнеса, местната власт и контролните органи за резултатите по Северното Черноморие, съобщават от Министерство на туризма.

Летен сезон 2019 г. е добър и отчита ръстове на редица пазари въпреки засилената международна конкуренция, допълни министърът.

Тя съобщи, че за юни и юли са регистрирани общо над 2,7 млн. визити на чуждестранни туристи у нас и се регистрира 2% ръст на чуждите туристи, отседнали в места за настаняване с поне 10 легла по Българското Черноморие за трите морски области Добрич, Варна и Бургас.

Прогнозите на Министерството на туризма, които обявихме в началото на годината, бяха за спад през летния сезон в рамките на 3-6% за входящ туризъм за цялата страна, надявам се окончателните данни да потвърдят, че ще е в долната граница, посочи още тя.

От началото на годината до юли общият брой туристически посещения е над 5,1 млн., спадът е 1,8% на фона на рекордната 2018 г., посочи министърът. Отчетливо се забелязва тенденция за увеличаване на визитите на български граждани по нашето Черноморие - 12,7% ръст в местата за настаняване с десет и повече легла за периода юни-юли 2019 г. Радвам се, че ефектът от инициативите „Естествено в България“, „Денят за вас“ и „Неочаквана ваканция“ дават резултат. Спадът на нощувките от чужденци по някои пазари успяхме да компенсираме от нощувки на българи, коментира министър Ангелкова.

За първите два летни месеца общият ръст на българи и чужденци, отседнали в места с поне 10 легла по Черноморието, е 4,4 на сто. Показателите към този момент надвишават постигнатото през сезон 2017 г., когато българският туризъм отбеляза високи резултати. Министърът не отрече и някои негативни тенденции и заяви, че именно с оглед на динамиката на пазара и по-високата конкурентоспособност е подготвяният механизъм за насърчаване на организирания туризъм през рекламата в крилата на сезона.

Лично премиерът Борисов обяви тази мярка и искам да благодаря както на него, така и на колегите от кабинета за оценката за важността на сектора. В момента сме на финалния етап на концепцията, юристите доуточняват конкретния правен механизъм, подчертаминистър Ангелкова. Тя допълни, че ѝ предстоят редица срещи с мениджъри на големите туроператори от ключови пазари, които работят с България.

За маркетинговите и рекламните дейности водещият подход е спецификата на съответния пазар и профилът на групите, които посещават страната. Акцент е топ 15 на пазарите за входящ туризъм, но не подценяваме и българския, категорична бе министър Ангелкова.

Работим активно по съвместни туристически продукти с фокус върху културно- исторически туризъм, балнео- и СПА и вино и кулинария, за да се утвърди страната ни като целогодишна дестинация. Варна има напредък в развитието на летния туризъм и по 17 дестинации поддържа целогодишно полети. Министърът на туризма се спря подробно на мерките, които институцията прилага, за да следи как в сектора се изпълняват Законът за туризма и другите нормативни документи. Само със спазване на правилата можем да гарантираме условия за предлагане на качествен и конкурентен продукт, каза тя и подчерта, че като цяло се отчита спад на констатираните нарушения.

Тя информира подробно и за конкретните проверки на министерството, самостоятелно и съвместно с другите контролни органи. Сред откритите и това лято несъответствия са отклонения в места за настаняване, чиято категория не отговаря на действителната. Това е установено при съвместни инспекции с КЗП. Има случаи и на недобра хигиена и несъответствие на менюто в олинклузива, което дава основание да стартираме дискусия с участието на всички заинтересовани за този вид услуга. Освен редовните проверки на места за настаняване и плажове, екипите на Министерството на туризма реагираха своевременно и на конкретни сигнали за нарушения на хотели и по морските плажове.

На територията на Северното Черноморие нямаше драстични несъответствия, изискващи намаляване на категорията или затваряне. Това показва, че качеството, макар и с малки стъпки, се подобрява и в местата с категоризация до 3 звезди, изтъкна още министър Ангелкова.

В дискусията представителите на КЗП, НАП, РЗИ, РИОСВ, МВР и другите контролни органи потвърдиха, че сезонът е протекъл нормално и няма драстични инциденти. Там, където са отрити нарушения, веднага са издадени предписания и са предприети мерки. При повторните проверки не са открити отклонения от нормите. В срещата с контролните органи участваха също областният управител на Варна Стоян Пасев, кметове и ръководители на черноморски общини, мениджъри на курорти и крупни туристически обекти, председатели и членове на браншови сдружения.

Коментари

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Tуризъм

още

Анкета

Големи ли ще са загубите за туризма след фалита на „Астрал Холидейз“?

Големи ли ще са загубите за туризма след фалита на „Астрал Холидейз“?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.