Ангелкова: Имиджът на българския туризъм зависи от всички нас

Плажовете са много различни по българското Черноморие и именно затова това с прехвърлянето им към Министерството на туризма през 2016 година ние стартирахме дискусия за тяхното групиране в зависимост от това дали се намират в национални курорти, дали се намират в големи градове, както тук градските плажове в Бургас, дали се намират в малки селища. Всички са много различни по своите характеристики и зависи също така и къде се намират и съответно туристите, които ги посещават, каза в предаването "Беновска пита”, министърът на туризма Николина АнгелковаНиколина Ангелкова Николина Ангелкова е министър на туризма. Родена е на 30 ноември 1979 г. Възпитаник е на Harvard.

Този дебат, който водим, той продължава и със сигурност е основна част от ключовия такъв, който сме стартирали за цялостното развитие на българското Черноморие във всичките му аспекти, защото Стратегията за устойчиво развитие на туризма до 2030, която миналата година приехме заедно с плана за действие към нея, със сигурност поставя основен акцент за действие именно върху българското Черноморие, защото летния ни туристически продукт е основен, каза още тя.

Мен много ме е яд от тази негативна кампания, която се изсипа върху българския туризъм и винаги съм казвала, че имиджът на българския туризъм зависи от всички нас. Зависи от нас като представители на правителството, от местните власти, от бизнеса, от медиите, от неправителствения сектор, от всеки един български гражданин. Ние формираме имиджа на българския туризъм. Никога не сме крили, че има проблем. Винаги ще има, но в крайна сметка е много важно незабавно да се намира решение, да сядаме да дискутираме. Няма как едно нещо да се хареса на всички. Със сигурност е важно да има дебат и да се намери балансът. Но единични примери, които съществуват в целия свят, които съществуват в другите държави, когато ние изтъкваме само тях, това неизменно дава своето негативно отражение върху целия отрасъл, каза министърът на туризма.

Министерството на туризма винаги е представлявало държавата по отношение на концесионирането на морските плажове и по Закона за устройството на черноморското крайбрежие, и по Закона за концесиите. Това, което всъщност ние направихме, бе изцяло свързано с процедурата и със сроковете, защото по Закона за концесиите, където, повтарям, единствено концедент и представител на държавата по отношение на морските плажове бе единствено министъра на туризма, а в момента е Министерски съвет, съответно сроковете бяха приравнени със сроковете и процедурите като за летище, за пристанище. Вие смятате ли, че един плаж, например този градски плаж в Бургас, трябва да бъде приравнен с изискванията за летище? Това, което направихме, бе свързано съответно с процедурите и сроковете. Защото по специалния ред, какъвто ред имат и подземните богатства и минералните води, защото са изключителна държавна собственост и обекта на самата концесия е доста по-специфичен предвид и сезонния характер, за нас е много важно самата подготовка и провеждането на процедурата да отнема между 4 и 6 месеца. И съответно обжалването след това няма как да го предвиждаме. Но по този начин ние можем да гарантираме една устойчивост, една предвидимост, прозрачност, гъвкавост във времето, което искат всички големи международни туроператори, които работят на пазар България, категорична беше Ангелкова.

Ние ако искаме да имаме качествен туристически продукт, ако искаме да посрещаме достатъчно много туристи, това зависи изключително много от качеството на услугата, която предлагаме. Със сигурност Министерството на туризма в една свободна пазарна икономика няма как да влияе в процеса на определяне на цените. Търсенето и предлагането определя ценовата политика навсякъде. Това, което ние сме направили да имаме някаква база и контрол по отношение на цените за плажни принадлежности е свързано с методиката, която приехме преди 3 години, където 40% от тежестта при избора на концесионер се пада на това дали бъдещия концесионер предлага по-евтини цени на плажни принадлежности, каза още тя.

Коментари

  1. 2019.07.29 | 07:01

    MAFIA SKAPANA MUTRI

  2. 2019.07.28 | 22:55

    shto ne varvish na mainata si bre grozen grobarski bokluk kakvo ni interesuva vsicki nas turizamat ot koito grobarskite prestapnici peceliat.

  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Tуризъм

още

Анкета

Ще има ли летен сезон 2020?

Ще има ли летен сезон 2020?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.