-
13 август 2019 09:44
- 474
- 0
Комисията за защита на потребителите отговаря на едни от най-често срещаните ситуации при ползването на туристически услуги през лятото. Ето и съветите на експертите от КЗП:
Защо е важно хотелът да бъде категоризиран?
По категорията на мястото, където ще се настаните, Вие можете да си изградите представа какво Ви очаква там. Категоризацията е в пряка връзка със съответствието на даден хотел с набор от критерии по отношение оборудването на стаите, прилежащите заведения и останалите допълнителни услуги.
Задължителен ли е ценоразписът на нощувките и на допълнителните услуги?
Хотелиерът е длъжен да постави такъв ценоразпис на рецепцията. Цените трябва да са в левове, ясно изписани и в еднакъв размер спрямо всички туристи. Тази информация следва да бъде предоставена, както на български език, така и на английски.
Какво задължително трябва да има в СПА хотел?
Един хотел може да се рекламира по този начин само ако притежава сертифициран СПА център. Този СПА център трябва да разполага със закрит плувен басейн. Задължително е да има и водна секция с басейн за възстановително и релаксиращо въздействие, масажна или класическа вана. Можете да разчитате още на сауна и влажна високотемпературна секция (например, парна/римска/турска баня), помещение за контрастни процедури и др.
Какво да очаквам от All Inclusive-а?
Когато сте избрали хотел на база ол инклузив, Вие можете да очаквате той да предлага поне минималния задължителен асортимент от храни и напитки в съответните часови пояси. По отношение на напитките например, задължително трябва да има топли (кафе, кафе с мляко, чай, мляко, мляко с какао, сметана), безалкохолни, алкохол (водка, бренди, джин, ликьор, мента, мастика, вино, бира) и коктейли. Храненията могат да бъдат в основния ресторант (обикновено закуска, обяд и вечеря), снекбар, лоби бар и/или пул бар (най-често следобедната закуска).
Какво да направя, ако част от обещаните услуги ми бъдат отказани?
Мястото за настаняване следва да има готовността да Ви предостави всичко обещано. Вие имате право да получите в пълния обем всички услуги, които са били рекламирани и за които сте заплатили. В противен случай поискайте компенсация – други подходящи за Вас услуги или отбив от цената.
Как да реагирам при драстично разминаване между офертата в интернет и реалността?
Ако на място откриете сериозни разлики във вида и категорията на обекта, неговото местоположение и отдалеченост от плажа или обещаните допълнителни услуги с представените в рекламата в интернет, обърнете се към търговеца, на когото сте заплатили. Настоявайте за изясняване на ситуацията и за компенсация.
Как да процедирам при проблем?
Уведомете управителя на хотела или представителя на туроператора или турагента, от който сте закупили почивката. Това ще скъси времето, в което ще изпитате дискомфорт. Настоявайте да Ви бъде предоставено това, за което сте заплатили. Ако направите допълнителни плащания поради неизпълнените ангажименти, пазете платежните документи. Те ще са Ви необходими, за да Ви бъдат възстановени въпросните суми. Ако не успеете да решите проблема в диалог с търговеца на място или на по-късен етап, потърсете съдействие от Комисията за защита на потребителите.
"Попадаме на случаи, в които обектът е категоризиран като семеен хотел или като къща за гости, а се рекламира като хотел. Това не е коректно, тъй като неслучайно Наредбата въвежда различни видове обекти и степени на категоризация и съответните изисквания, за да може даден туристически обект да получи този вид и тази категория”, обяснява председателят на КЗП Димитър Маргаритов.
По думите му все по-рядко се среща предоставянето на туристическа услуга в некатегоризирани обекти, за разлика от минали години, когато това е било честа практика, съобщиха от пресцентъра на КЗП.
„Независимо от това кога отиват на море – в средата на юни, началото на август или в края на септември, туристите трябва да получат едно и също качество на обслужването”, категоричен е Маргаритов.
Той апелира към търговците да не се изкушават да свалят качеството на предлаганите от тях туристически услуги и да държат летвата високо до самия край на сезона.
Последвайте канала на
Свързани новини
Димитър Маргаритов: Опасен алкохол по Черноморието не сме откривали в последните години
12 август 201908:59
Туристи по морето има, персоналът обаче се оказва недостатъчен
09 август 201916:22
Румен Драганов: Няма никаква криза в туризма. Браншът е стабилен
08 август 201908:25
КЗП с важни съвети при покупката на летни стоки
01 август 201911:30
Маркет линкс: Близо 40% от българите няма да си позволят лятна ваканция
01 август 201908:02
Всяка десета покупка на морето без касова бележка
30 юли 201907:19
КЗП информира какви са правата ни при проблем с автобусна или авиокомпания
26 август 201910:50
Искали пари за тоалетна в бар на плажа в Крапец
22 август 201917:54
КЗП: Не може никой да бъде принуждаван да си купува нещо, което не му трябва
22 август 201911:10
Очаквайте: Божидар Искренов в "Гостът на Sportal.bg"
И Андерлехт следи Марин Петков
Звезда на Лудогорец мечтае за Премиър лийг
Мъгла около Ботев (Враца), предлагат намаляване на заплатите на играчите
Ливърпул разпердушини Тотнъм със суперфутбол и дръпна на върха в Премиър лийг преди Коледа
Ювентус най-после спря серията от равенства и се поздрави с юбилеен успех
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Къде кучето на изчезналия Ники заведе майка му?
23 декември 202410:11
Как биха гласували българите, ако отново отидем на избори?
23 декември 202408:12
СОС избира временен кмет на район "Искър"
23 декември 202408:54
Министърът на туризма: Няма решение за липсата на кадри по зимните курорти без вкарване на работна ръка от чужбина
23 декември 202409:20
Как да подготвим колата си за сняг, поледици и минусови температури?
23 декември 202408:14
Затвориха Прохода на Републиката заради снегонавявания и закъсали тежкотоварни автомобили
23 декември 202410:17
БДЖ съобщи за отменени и закъснели влакове поради технически причини
23 декември 202408:43
Собственици на имот на бул. "Тодор Каблешков" блокираха пускането на най-новата част на булеварда
23 декември 202408:49
Мъж получи фиш за нарушение в София, без колата да е напускала Пловдив
23 декември 202407:53