Как да се предпазим от измами, когато резервираме лятната си почивка

При пакетните пътувания основните проблеми са свързани с неточна или заблуждаваща информация, настаняване в различен от договорения хотел, по-лоши условия от показаните на снимки или проблеми с транспорта, стана ясно в рубриката "Чети етикета" в сутрешния блок на бТВ.

Туристите е важно да се поинтересуват предварително за точното място на дестинацията и броя на нощувките, както и за крайната цена и евентуална неустойка при отказ.

От Комисията за защита на потребителите (КЗП) съветват туристите преди да платят за своята екскурзия да проверят туроператора и внимателно да прочетат договора.

„Преди да подпишем и платим – трябва да се убедим, че се договаряме с регистриран туроператор. Те са задължени да поддържат валидна застраховка Професионална отговорност – това е единственият източник за удовлетворяване на финансови претенции при евентуални проблеми”, уточни председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.

Той поясни, че често потребителите се доверяват на устна информация от туроператора, а в последствие тя отсъства от договора. Маргаритов посъветва да се пазят документите за организираните пътувания.

От всички жалби в КЗП, свързаните с туристически услуги са малко над 4%. „Това не изглежда много, но това е на фона на около 23 хил. жалби по различни въпроси, свързани с пазаруването. Всеки конкретен проблем в туризма предизвиква доста сериозни неприятности”, допълни Маргаритов.

През 2018 г. Комисията е направила над 8000 проверки в областта на предлаганите в туризма услуги. От тях, при 10% са открити нарушения, издадени са 116 заповеди за затваряне на обекти и са разкрити 83 случая на нелоялни практики.

При подаване на сигнал към КЗП, от Комисията разглеждат казуса в рамките на месец. Маргаритов допълни, че в курортите имат повече инспектори, за да се намали времето за реакция. За нелоялни търговски практики глобата стига до 30 хил. лв.

Никога не трябва стойността на почивката да се плаща на частно лице и на частна сметка. Това посъветва Одисей Спасов, представител на туроператорска агенция. Застраховката, която трябва да има една фирма или туроператор също е много важна, добави той.

При проверка на дейността на даден туроператор, потребителите трябва да следят дали те са регистрирани като фирма, имат ли удостоверение от Министерството на туризма, имат ли сключена застраховка „Отговорност на туроператора” и откога е на пазара.

„При създаването на един хотел се правят страхотни снимки, има добра презентация на сайта. С течение на времето конкретният хотел се амортизира, правят се козметични ремонти, но снимките си стоят от пускането на хотела”, обясни Спасов за разминаването между снимки и реална обстановка в хотел.

Коментари

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Tуризъм

още

Анкета

Смятате ли, че НЕК носи отговорност за проблемите с тока за бизнеса?

Смятате ли, че НЕК носи отговорност за проблемите с тока за бизнеса?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.