Чужденци измъкват по 3 млн. лв от родното море с измислени оплаквания

Туристи от Германия и Великобритания всяка година отмъкват по около 3 милиона лева обезщетения с жалби срещу родните хотелиери. На всеки дошъл у нас англичанин връщаме средно по 2 евро, а на германците - по около 1 евро. Това съобщи шефът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов, пише в. "Телеграф".

Някои от жалбите са основателни, но има и много такива, предавани от т.нар професионални туристи, чиито единствена цел е с измама а си върнат част от разходите за ваканцията. Сред жалбите има и абсурдни оплаквания, че пясъкът на Златни пясъци не бил от злато или че хубавите жени на плажа проваляли семейната почивка, защото мъжът не отделял очи от тях, разказаха експерти от туристическия бранш. Най-претенциозни са българите, а най-хленчещи - румънците. Германците пък са най-изобретателни, тъй като инсценират обири, за да приберат застраховка от вещите си, твърдят от бранша.

Англичаните пък си записвали дума по дума разговорите с персонала с точност до минута. Още при връщането си на летището ги посрещали адвокати, които ги разпитвали дали са недоволни от нещо при почивката си. Ако британецът отговори отрицателно, те почват да му обясняват от какво може да се ожали, за да прибере обезщетение.

Според Драганов голям проблем в туризма у нас е масовото незнание на чужди езици от персонала. Правилата в бранша гласят, че туристът може да се оплаче на първия срещнат човек в униформа, като това може и да се камериерката. След като получи сигнала, въпросният служител е длъжен да проследи оправянето на проблема до самия край. Камериерките обаче обикновено не говорят чужди езици и ако англичанин й каже, че крушката в банята не свети, тя няма да го разбере. Така после гостът може да претендира за обезщетение, че се е подхлъзнал под душа и си е навехнал крака, защото персоналът не сменил крушката. Сигналите пък трябва да се описват подробно в мениджърските книги, каквито много от нашите хотели не водят, обяснява Драганов.

В жалбите си чужденците посочват ниското качество на предлагания туристически продукт, като оплакванията им преминават от много пясък на плажа и високи вълни до твърди възглавници и невидими петънца в банята. Според хотелиерите оплакванията на тази част от чуждите гости у нас се е превърнало в индустрия, която се развива с все по-големи темпове и цели единствено жалващите се да се облагодетелстват неправомерно.

Има туристи, които сами правят бели, за да измъкнат някое евро обезщетение. Развалят кранчетата на банята, снимат ги и сядат да пишат жалба. Сред куриозните оплаквания например са, че мивката в банята е малка и туристката не може да си мие косата в нея, че душ-кабината също е малка и дебеличък гост не може да се напъха в нея, както и оплакване на група поляци, че в морето имало медузи, което не било посочено в рекламната брошура. Сред други куриозни оплаквания са: не ми харесват тапетите, етажът ми е много висок, имам фобия, камериерката ме мрази и направете нещо, имам чувстото , че морето ще влезе в стаята ми.

Коментари

  1. 2019.06.12 | 19:39

    Да бе, защото няма от какво да се оплачеш по българското черноморие.

  2. 2019.06.12 | 13:09

    Нашите туроператори да направят регистър и да отказват резервации на "капризните".

  1. 1

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Tуризъм

още

Анкета

Смятате ли, че НЕК носи отговорност за проблемите с тока за бизнеса?

Смятате ли, че НЕК носи отговорност за проблемите с тока за бизнеса?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.