Ангелкова пред конференция на СОТ и ЮНЕСКО в Истанбул: Заедно с местните общности дадохме тласък на културно-историческия туризъм в България

Популяризирането на културно-историческия туризъм и взаимодействието с местните общности за представяне на огромното наследство на България в последните години даде сериозен тласък на този вид туризъм и доказа нарастващото му значение като източник на устойчиво развитие. Повишеният интерес на туристите към историческите и културните обекти неминуемо води и до инвестиции в туристическата инфраструктура.

Това заяви министърът на туризма Николина АнгелковаНиколина Ангелкова Николина Ангелкова е министър на туризма. Родена е на 30 ноември 1979 г. Възпитаник е на Harvard в Истанбул по време на Третата световна конференция на тема туризъм и култура, организирана от Световната организация по туризъм (СОТ) и ЮНЕСКО, съобщиха от пресцентъра на министерството.

„Голямото разнообразие от дейности в областта на културния туризъм и промените в потребителското търсене направиха културния туризъм да играе основна роля в развитието на сектора, културата и туризмът са взаимосвързани. Туризмът е начин да маркетираме културното си богатство, коментира министър Ангелкова.

Тя напомни, че в България са открити над 40 000 артефакта в цялата страна. Затова решихме да създадем различни тематични туристически маршрути като културно-исторически, вино и СПА, за да можем да консолидираме местните експертни знания и ресурси и да дадем обща идентичност на местното културно наследство, каза министърът. По думите й след създаването на 8 културно-исторически дестинации в България е отчетен значителен ръст в туристическите посещения.

Министър Ангелкова представи пред участниците платформата iLoveBulgaria, в която е включен пълният списък на 100-те национални туристически обекта.

Министърът съобщи, че туристическият сектор създава огромни предпоставки за икономическото развитие на отделните региони в страната. С тази цел създадохме Национална концепция за зониране на туризма, която да допринесе за развитието на регионални туристически стратегии, които на свой ред ще популяризират местните продукти както на националния, така и на международния пазар.

Министър Ангелкова сподели още, че за да има положително въздействие, а именно да допринесе за икономическото богатство на страната или региона, културният туризъм трябва да бъде добре планиран. И добави, че Министерството на туризма активно промотира България пред чуждестранни инвеститори чрез т. нар. Карта на инвестиционните проекти.

Тя обединява представители на различни региони и заинтересовани страни с цел постигане на икономическа полза както за бизнеса, така и за местните общности. България има много какво да покаже и пред чуждестранните, и пред българските туристи и отговаря напълно на тенденцията за ръст на културния туризъм в световен мащаб, заключи българският министър.

На Третата световна конференция на тема туризъм и култура, организирана от Световната организация по туризъм (СОТ) и ЮНЕСКО в Истанбул заявих, че популяризирането на културно-историческия туризъм и взаимодействието с местните общности за представяне на огромното наследство на България в последните години даде сериозен тласък на този вид туризъм и доказа нарастващото му значение като източник на устойчиво развитие.

Според мен повишеният интерес на туристите към историческите и културните обекти неминуемо води и до инвестиции в туристическата инфраструктура. 

Спорт

още

Коментари

Напиши коментар

Най-четени

Най-коментирани

Tуризъм

още

Анкета

Ще "изяде" ли инфлацията ръста на доходите и пенсиите?

Ще "изяде" ли инфлацията ръста на доходите и пенсиите?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.