Ангелкова: Пощенската марка помага в утвърждаването на България, като устойчива дестинация за целого

  • 28 август 2017 19:15

  • 1940
  • 1
Ангелкова: Пощенската марка помага в утвърждаването на България, като устойчива дестинация за целого
© Министерство на туризма

България е единствената страна, която ще валидира марка на тема „2017-Международна година на устойчивия туризъм за развитие“. Нашата инициатива беше одобрена от генералния секретар на Световната организация по туризъм към ООН Талеб Рифай. А за положителната оценка повлияха както иновативния ни подход, така и, че избрахме да акцентираме върху културно- историческото наследство.

Това каза министърът на туризма Николина АнгелковаНиколина Ангелкова Николина Ангелкова е министър на туризма. Родена е на 30 ноември 1979 г. Възпитаник е на Harvard, по време на церемонията по валидиране на филателно клеймо посветено на международната година за устойчиво развитие на туризма, съобщиха от пресцентъра на министерството. В събитието участваха и Димитър Геновски, зам.-министър на транспорта информационните технологии и съобщенията и Тетяна Узунова, художник на марката. Министър Ангелкова посочи, че филателното издание дава възможност на страната да се представи, като по-добра туристическа дестинация. Основния фокус, върху който работим е превръщането на страната в целогодишна дестинация и именно културни-историческия и балено и спа туризма ще ни помогнат да разширим рилата на сезона, допълни още министърът. По думите й инициативи като днешната поставят траен отпечатък върху това България да бъде възприеманата и да се развива успешно, като устойчива целогодишна туристическа дестинация.

Марката изобразява Рилския манастир и Тракийска казанлъшка гробница, като и двата обекта са част от списъка с недвижимо културно наследство на ЮНЕСКО. Изданието ще бъде показано по време на 22-рата сесия на Генералната асамблея на Световната организация по туризъм към ООН в гр. Чънду, Китай, която ще се проведе в периода 11-ти – 16-ти септември 2017 г. Там ще имам възможността лично да представя изданието пред високопоставени лица от цял свят, заяви още министърът.

Темата за туризма навлиза в българското маркоиздаване още в средата на 20 век, каза Димитър Геновски. Обеднен съм, че изданието ще обиколи колекциите на филателистите и ще украсява писмата на приятели и роднини, които изпращаме в чужбина, заяви още зам.- министърът. И допълни, че това е чудесно вдъхновение за много хора да включат България в своите пътувания.

Трудна задача е в едно малко поле, с размери 7/9 см, да се покажат възможностите на българския туризъм, със своите богати природни и исторически дадености, заяви художникът Тетяна Узунова. Тя обясни, че е решила да се спре на историята, корените и древните цивилизации, защото с тях може да бъдат впечатлени огромен брой туристи.

Последвайте канала на

Филип Епитропов
1940 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар
hayabusa

2017.08.31 | 19:33

1
две пощенски макрки на челото и бегай за екпорт през девет планини та чак... :Д

Добави коментар

Водещи новини