По морето ни лъжат най-много с цените в менюто

  • 31 август 2016 08:11

  • 3943
  • 0
По морето ни лъжат най-много с цените в менюто
© Булфото

По морето ни лъжат с цените, написани в менютата. Това става ясно от извършените от Комисията за защита на потребителите /КЗП/ проверки до момента по родното Черноморие, съобщава "Стандарт".

Нарушителите посочвали по-ниски цени в менютата от тези, които се маркират на касовия бон при заплащане. От заведенията по Черноморието са взети и 30 проби от различни видове спиртни напитки. Лабораторните изследвания сочат, че в 4 от случаите (3 вида водки и 1 джин) има несъответствия. Например - разреден алкохол, завишени стойности по показателите "обща киселинност" и "алдехиди". Хотелиери пък лъжели с броя на звездите и представяли къщата си за гости като семеен хотел. Най-често срещаните проблеми в магазините по морето са на касата да се маркира по-висока цена от посочената върху етикета на щанда, разпространяване на брошури за стоки с промоция, които липсват в търговския обект или могат да се закупят на по-висока от анонсираната цена и др. По време на сезона са били забранени опасни надуваеми артикули, раменки за плуване, пояси, дюшеци и т.н., които се продавали без указания за използване, липсвала е информация за безопасност и т.н. Заради нередностите КЗП е забранила 30 нелоялни търговски практики.

От 1 май насам на територията на Черноморието КЗП е извършила 2397 проверки в туристически обекти, съобщи председателят на институцията Димитър Маргаритов. Нарушения са констатирани в 6-8% от случаите.

От началото на годината в комисията са постъпили близо 13 600 жалби и сигнали, каза Димитър Маргаритов. 40% от тях са за електронни съобщителни услуги и комуникационна техника, 21% са рекламациите на аудиовизуална техника, битови уреди, битови услуги, облекла и обувки. Акцент в контролната дейност на регулатора през есента ще бъде новата учебна година - защита от нелоялни практики при продажба на облекла и пособия за учениците. Константин Арабаджиев, член на КЗП, каза, че ще се правят проверки на сайтовете за онлайн пазаруване, както и на услугите, свързани със смяна на гуми и фарове за автомобили преди началото на зимния сезон. Според него немалко са нарушенията и при търговците на автомобили втора ръка. Най-често се предоставя невярна информация за характеристиките на автомобила като кубатура, година на производство, разход на гориво и изминати километри. Или пък цената на онлайн магазините не отговаря на реалната в самите автокъщи.

Последвайте канала на

Десислава Станева
3943 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини