Туроператорите ще спират работа при жалба срещу тях

  • 10 юли 2015 06:15

  • 1724
  • 1
Туроператорите ще спират работа при жалба срещу тях
©

Министерството на туризма да има право да спира временно лиценза на туроператор, срещу който има подадена жалба. Това предлага министърът на туризма Николина АнгелковаНиколина Ангелкова Николина Ангелкова е министър на туризма. Родена е на 30 ноември 1979 г. Възпитаник е на Harvard. Конкретният повод за драконовските мерки е провалена екскурзия, при която 31 българи, основно деца, са се оказали без платени нощувки в Барселона. В случая некоректната фирма е "Гъливер травел".

Не е ясно при какви точно условия някоя фирма ще бъде наказвана толкова строго, нито какво ще се случи с останалите й клиенти, които са платили екскурзиите, но не могат да заминат. Туристически компании се опасяват, че сигналите могат да бъдат "поръчвани" от конкуренти, които са решили да им навредят на бизнеса. Пред в. "Сега" от министерството отхвърлиха подобен сценарий и обясниха, че сигналите срещу туроператорите ще се проследяват внимателно. Под внимание ще се взема историята на фирмата, както и дали тя е имала някакви предишни провинения.

И в момента в закона има възможност за отнемане на лиценз заради "системни нарушения". До тази крайна процедура може да се стигне и с мотивирано предложение до ресорния министър от експертната комисия по регистрация на туроператорите. Отнемането на лиценза пък може да се обжалва в съда. Докато тече процедурата обаче, фирмата, срещу която има жалба, не спира работа. През 2012 г. например подобна процедура бе започната срещу "Он травъл", която изостави български туристи в Турция в испанския курорт Марбея. Лицензът на фирмата обаче в крайна сметка не бе отнет.

Последният скандал с "Гъливер травел" е заради неплатени нощувки в предвидения по програма тризвезден хотел в Барселона. Екскурзията е започнала на 5 юли и е трябвало да продължи до 15-и. В началото на пътуването не е имало проблем и децата са пренощували в Словакия и в района на Кан. При пристигането в Барселона във вторник обаче се оказва, че групата няма резервация, и се наложило хората сами да платят за нощувките си в хостел. На следващия ден проблемът не бил разрешен и децата отново останали в хостела, като този път нощувката е платена от шофьорите на автобуса. "Екскурзията е организирана изцяло от Националната финансово-стопанска гимназия, тя е избрала туроператора", разказва Евгени Тарасов, който е баща на 14-годишно момиче в групата. Семейството е дало малко над 1000 лв. за екскурзията.

Пред в. "Сега" от "Гъливер травел" обясниха, че проблемът е решен и дори ще дадат компенсация. Децата вече са настанени в четиризвезден хотел, който реално е в една сграда с хостела, където ще прекарат две нощувки - четвъртък и петък. "След това тръгват обратно, но по пътя имат още нощувки и ние не знаем дали те са платени", коментираха родители. Според фирмата проблемът е възникнал заради техния испански партньор, с който работят от четири години.

Срещу фирмата "Гъливер травел" вече са били подавани сигнали за нередности в Министерството на туризма, което е сезирало Комисията за защита на потребителите (КЗП). Компанията има валидна застраховка до 22 април 2016 г. с лимит 75 000 лв. Миналия октомври застрахователно дружество завежда преписки за щети по претенции на туристи, които изобщо не са пътували. Във връзка с това КЗП е съставила актове за нарушение на "Гъливер травел". Те обаче са паднали в съда. Фирмата е продължила да работи, въпреки че срещу нея е имало процедура по установяване на административно нарушение. Ако идеите на Министерството на туризма се приемат, това вече няма да е възможно.

През вчерашния ден в офисите на "Гъливер травел" е имало проверка и от КЗП. Към момента обаче в комисията няма подаден сигнал срещу туроператора.

Справка във фирмените регистри показва, че "Гъливер травел" е регистрирана през 2011 г. с капитал от 20 лв. За управител е посочена Ирена Стоянова.

Само в последните три месеца КЗП е направила 1324 инспекции в заведения за хранене, хотели, туроператори и турагенти. Съставени са 124 акта за нарушения като предоставяне на туристически услуги в обекти, които заблуждават туристите. В менютата на някои заведения липсвали цени и грамажи. Взети са и проби от някои алкохолни напитки, за да се установи дали не се предлагат ментета. Дублиране на резервации и липса на касови бележки пък са другите чести нарушения в сферата на туризма. От КЗП не можаха да уточнят колко са жалбите срещу туроператори за неуредици с екскурзии от началото на годината.

Последвайте канала на

Константин Тодоров
1724 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар

2015.07.14 | 08:32

1
ха сега да видим кой ще прибира едни пари под масата за да вървят едни безкрайни проверки и нищо нередно да няма

Добави коментар

Водещи новини