-
03 февруари 2023 14:05
- 311
- 2
Изготвянето на маркетингова стратегия е основата, на която държавата трябва да стъпи, за да развива винения сектор.
Това казаха заместник-министърът на земеделието Тодор Джиков по време на среща с представители на бизнеса. Срещата, на която присъстваше и заместник министър Георги Събев, бе с акцент разработване на Маркетингова стратегия за достъп до пазари и реклама на българското вино, съобщиха от пресцентъра на министерството на земеделието. „Документът се предвижда да е за срок от 3 години, като планираме и създаването на тематична работна група с представители на Министерството на туризма, Министерството на икономиката и бранша. „Намеренията ни са да бъде направен и финансов анализ, и да бъде осигурен бюджет за изпълнението й“, поясни Тодор Джиков. И припомни, че Министерството на земеделието работи по създаването на дигитална карта на България, в която ще бъдат включени обектите за винен туризъм.
„В съвременния свят на засилваща се конкуренция е от изключително значение да работим за утвърждаване на българското вино“, коментира заместник-министър Георги Събев. Според него усилията приоритетно трябва да бъдат насочени към пазари, които са били традиционни за родните производители, защото по-лесно се работи на места, на които вече страната ни е позната като винопроизводител. „България отговаря на високите европейски стандарти за производство на вино и използването на потенциала на ЕС е необходим за постигането на целите ни”, допълни още той.
Аграрният заместник-министър посочи още, че малките пазари, както и държавите, на които им предстои да се присъединят към ЕС са също с потенциал за реализация на българските винени продукти. „Търговските аташета също трябва да бъдат ангажирани, за да подпомагат както достъпа до пазарите, така и популяризирането на българските вина”, коментира още Събев. Двамата заместник-министри коментираха, че се надяват разработването на маркетинговата стратегия да бъде продължена и от следващото ръководство на министерството, защото тя е в интерес на българските производители.
По време на срещата беше представен и анализ на азиатския пазар, изготвен от експерти от Министерството на земеделието. Данните в него показват, че в последните години износът на вино към държави като Япония, Китай, Южна Корея, Тайланд, Филипините и Индия намалява, а те са перспективни за развитие. Традиционно по-предпочитани са червените вина, а в някои от страните консумацията на вино е пряко свързана и с туризма. Според направените проучвания, световните производители също са насочили усилията си към азиатските пазари, което означава, че конкуренцията ще се засилва.
Представители на бранша считат, че усилията трябва да бъдат насочени и към пазарите на Индия и САЩ като ниша, която е добре да бъде разработена. Те поздравиха ръководството на министерството за започнала инициатива и заявиха готовност за подкрепа и сътрудничество. Теми на разговорите бяха още участието на България в международни винени изложения, както и възможностите за участие във форуми, събиращи най-много представители от цял свят.
По време на срещата бизнесът коментира, че като проблем виждат липсата на национален винен щанд и бранд България на специализираните форуми. Според тях това е необходимо, защото по този начин ще се подпомогне разпознаваемостта на страната ни и популяризирането на родните вина. Обсъдено беше и създаването на винен сайт, който да дава пълна и обобщаваща информация за продуктите.
В рамките на срещата бе дискутирано и подписването на меморандум за сътрудничество между Министерството на земеделието и световния Музей на виното „Сите дю Вен“ (Cite du Vin) в Бордо, което да допринесе за разпознаваемостта на българското вино във Франция.
Последвайте канала на
Свързани новини
Вино от чешма потече в Асеновград
01 февруари 202314:53
Заместник-министър Събев: Българското вино трябва да си върне присъствието на световните пазари
15 юни 202113:57
Световният тенис елит впечатлен от българското вино (снимки)
13 октомври 201713:19
Българското вино си проправя път в Япония
06 октомври 201713:10
Българското вино е в топ 5 на най-хубавите
14 февруари 201711:15
MPG стартира кампания за популяризиране на българското вино в Източна Азия
14 февруари 201309:05
Специалист: Пийте вино като аперитив за по-добър сън
06 март 202309:26
България е в топ 10 на държавите-производители на вино в ЕС
21 февруари 202314:31
Одобрен е окончателният слой "Площи, допустими за подпомагане" за Кампания 2022
14 февруари 202317:30
Ахмед Ахмедов "скъса" мрежата на Хебър
България се натресе на тим с куп играчи от Висшата лига за влизане в дивизия "В" на Лигата на нациите
Жребият в Лигата на нациите определи: ще има повторение на последните два изцяло европейски финала на световни първенства
България не успя да преодолее Черна гора, следва челен сблъсък в Ботевград
Станислав Генчев: Бяха тежки дни!
Илиан Илиев: Ирландците не бяха моят най-предпочитан противник
Коментари 2
Добави2023.02.03 | 16:08
Добави коментар
Водещи новини
Борисов би 6 часа път, за да почерпи на банкет в Дулово: говори за Шенген и се самопромотира като евентуален премиер
22 ноември 202419:17
Божидар Божанов (ДБ): С ПП имаме различни оценки на рисковете
22 ноември 202421:26
Калин Стоянов: Определени хора могат да бъдат определени като политически лицемери - това лъсна
22 ноември 202421:31
Тошко Йорданов: Кандидатурата на Силви Кирилов е спасителен пояс не само за българското общество, но и за парламентаризма
22 ноември 202421:47
Елена Поптодорова не вярва нещо да се обърка по пътя ни към Шенген
22 ноември 202420:25
Водещите новини! От март 2025 г. България ще влезе в Шенген? Кремъл: Изстрелването на хиперзвукова ракета е предупреждение към Запада (и още…)
22 ноември 202419:08
Путин разпореди серийно производство на ракетите „Орешник“
22 ноември 202419:38
Зеленски: Светът трябва да даде сериозен отговор на Путин
22 ноември 202422:50
Директорът на ЦЕРН д-р Фабиола Джаноти: Без науката - не можем да спасим света
22 ноември 202422:05
2023.02.03 | 18:54